Lagleder og trenermøte

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

FORELDREMØTE 2012 Barnefotball 6 – 12 år
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
Hegrahallen Fredag 4. januar kl SHIL G
FORELDREMØTE G-97 / G-98 / G-99. AGENDA FOR MØTE • Aktuell situasjon (hvor er vi) • Lagene (97, 98, 99) • Presentasjon av trenere / støtte.
VELKOMMEN TIL ÅRSMØTET I VAULEN IL 2012
Foreldremøte G13 Satsning Lørenskog hus 20/
Klubbintern utdanning av dommere til barne- og ungdomsavdeling Hinna Fotball har i dag: Sportslig Utvalg uten interesse for dommere. Spillerutvikler og.
Velkommen Lagledermøte Rustad IL Fotball.
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
Vind-kurs Et kurs av og for OSS rundt fotballen i Vind.
A-LAGET 2008.
Frigg OFK Laglederkurs 2011 Som trener og lagleder støter man på mange spennende utfordringer i løpet av en sesong. De fleste takler man med sunn fornuft,
Stormøte 02.november Klubbesøk 26.august 2009.
Grei - så mange som mulig så lenge som mulig Utdanning og kompetanse i SF Grei GREI HVOR DET ER GODT Å VÆRE HVOR DET ER GODT Å LÆRE.
Strindheim Fotball Yngres avdeling Infomøte
HØVIK IF ÅRSKULL Sesong 2013 Høvik BearsHøvik Bulls.
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Lagleder og trenermøte Oppegård Fotball 16. april 2008.
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
Planleggingsmøte Tiller Fotball Sesongen mars 2012.
DIF FOTBALLSTYRE Sportslig møte for lagledere og trenere i DIF, 5 juni 2008 Agenda Presentasjon av styre og lagledere/trenere Status økonomi Styrets ønske.
Ny klubb Organisasjonskart Sportslig. Lag organisering A-lag B- lag Junior (Jr1)Junior (Jr 2) Gutter 16 (96) Gutter/ Jenter 16 (96) Gutter/ Jenter 15.
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
Sportslig organisering Senior Herrer Visjon Visjon : -Trivsel & fotballglede.
Stormøte i Bødalen.
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Strindheim Yngres Grunnlaget for treningsavgifta.
Velkommen til til Kick Off 2013 Jardarhuset mandag 22. april kl. 19:00.
Romolslia Sportsklubb. Stiftet 1975 som Center Ballklubb Skiftet navn til Romolslia Sportsklubb ca 1990 Ca 100 aktive spillere i 8 lag, hovedvekt på medlemmer.
Bli medlem i ”Nordstrand Håndball”
Spiller-/foreldremøte høst -14 Med blikk for de beste og rom for alle.
Foreldremøte Firebirds
Tilbud om fotball i Øvrevoll Hosle Junior 2008 Ansvarlig/oppmann: Ole Mangor-Jensen Trener: Øyvind Skoglunn.
Foreldremøte Gutter ’99 Mandag Agenda / Saker: Spillere og foreldre Kort oppsummering fra trenermøte / sesongen ’08 Spiller / foreldres feedback.
Grovplanlegging Evaluering av inneværende sesong:
SPILLER- OG FORELDREMØTE
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Foreldremøte 2/3 -09 kl Klubbhuset, Aurskoghallen.
Der alle har glede av å være Referat Trenerforum 3. november November 2012.
Ullensaker Idrettsråd Handlingsplan NIF’s strategier ”de 11 løfter” Handlingsplanen 2005 – 2007 til Ullensaker Idrettsråd tar utgangspunkt.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR OG 7ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-12 ÅR.
UKI Arena 20. januar 2016 Velkommen til Lagledermøte.
Foreldremøte G01 Satsningsl ​ ag – Agenda Organisasjon Sesongplanlegging Utstyrspakke Budsjett (klubbkasse) Diverse ??Spørsmålsrunde??
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
Fossum Fotball jenter 2001 Sesongen Fossum Fotballs Føringer Sportsplan Retningslinjer for barnefotball Hospitering.
Arbeidsbeskrivelse for roller i Hasle Løren Håndballgruppe Basert på forslag lagt ut på Norges Håndballforbund Region Øst sin hjemmeside Pr 21. mai 2014.
Foreldremøte G2002 Sesongen Agenda 1.Velkommen 2.Seriespill 3.Cuper 4.Treningstider/steder 5.Hjemmeside - lagside 6.Eventuelt.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Trenerforum Restauranten Aker Stadion. Gratulerer, og takk til dere! Fantastisk engasjement, og utallige timer frivillig arbeid. Vi er stolte.
Foreldremøte for J/G 2010, 27. august Plan for foreldremøtet J/G Info om klubben -hjemmesidene -sportsplan -medlemskap -lagene J/G lagsoppgaver.
Klubben for alle med fotball i sitt hjerte!
Øhil fotball [Barnefotballen]
Laglederforum
Dommere – en viktig del av cupen
Klubben for alle.
Klubbutvikling 3. SAMLING (KVINNEPROSJEKTET).
Spiller-/foreldremøte høst
Velkommen og agenda.
LANGHUS IL FOTBALL Trenerforum 26. oktober 2017
Spiller-/foreldremøte høst
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Organisering og arbeidsform i MIF/HIL Fotball
Utskrift av presentasjonen:

Lagleder og trenermøte Oppegård Fotball 17. oktober 2007

Agenda Diverse informasjon Kunstgresset / Oppegård banen Banefordeling og treningstider Dommersatsning Økonomi - status Sommersesongen 2007 – innspill Egne seanser (5’er/7’er og 11’er)

Diverse informasjon Bilia Cup – kort status Follo samarbeidet Mer enn 130 påmeldte lag 12 kamper vil bli avviklet på Sofiemyr kunstgress. Resten av kampene spilles på Greverud grus og kunstgress. Follo samarbeidet Oppegård, Ås, Ski, Langhus og Nordby Follo Fotball har et helhetlig tilbud for guttefotballen Oppegård vil involvere seg mer i tiden framover Organisasjonen må ta en litt annen form Utdanning Sportslig utvalg Trener- og keeperkoordinatorer Spilleren i sentrum, skolert klubbledelse og fagperson Seksjonene må styrkes Klubbutvikling blir satt på agendaen på nyåret. Informasjon blir sendt ut i desember.

Organisasjonen – slik den kan se ut MÅL Behov for Styret Sportslig Utvalg Sportslig leder Trenerkoordinator Utdanningskoordinator Dommerkoordinator Sp.utv Keeper nn nn

Lillegutt/Lillejenter Utviklingstrapp Styret Leder 1/Leder 2 Klubbutvikling Sportslig utvalg TK-kurs, UK-kurs, Sp.utv-kurs D2, D3, D4 av FLK 1 Senior Trener II + Keeperkurs C5-C8 Fotballskader og idrettsmedisin Junior Trener I/II + Ferdighetsutv. C1-C4 Spillerutviklingskurs + Keeperkurs C5-C8 Fotballskader og idrettsmedisin Gutt/Jenter Trener I/II + Ferdighetsutvikling C1–C4, C5-C8, C9 ABC – Ungdom og Voksenfotball E6 – Gratulerer med dagen + Rekrutteringsdom. Smågutt/Småjenter Trener I + Ferdighetsutv. C1-C4 C9 (God i mål) + B3 (Klubbdommerkurs for spillere) ABC – Ungdomsfotball + E5 – En helside på lørdag Lillegutt/Lillejenter Aktivitetslederkurs (Trener 1/Del1) B5 – Barnefotball i klubben E3 - Drømmetreffet Minigutt/Minijenter B1 - ABC Barnefotball B2 - Motivasjon for deltagelse på aktivitetslederkurs B4 – Moro å være keeper B5 – Barnefotballen i klubben Utdanningskontakt i klubb – avgjørende medspiller Utdanning er en viktig del av rekrutteringen og utviklingen Utdanning motiverer de frivillige til ytterligere deltakelse i klubben dedikert person til denne oppgaven

GAP-analyse Kartlegging av kompetanse på alle nivåer.

Østre Greverud kunstgress Banen: Undervarme – ikke snøsmelteanlegg Banen må brøytes/ sloddes så snart det snør Fyring med gass Skitt/ søppel osv. på banen, viktig å unngå, alle bidra Kostnader Snørydding, slodding, fyring, grandulat, drift/ vedlikehold (dekkes av idrettslagene – KIL/OI) Vinterdriften er estimert til å koste totalt ca. 670.000 første driftsåret => ca 23.000 for 1 time i 4 måneder (OIs andel av totalen ca 230.000,-)

Økonomi kunstgress Follohallen – årlige utlegg Hvordan dekke inn kostnader Østre Greverud Kunstgress Ekstraordinær spilleravgift Fra kr. 200 til kr. 500 pr spiller (de eldste betaler mest) Ekstrainntekt på ca kr. 200.000 Sofiemyr kunstgress – årlige utlegg Årlig kostnad ca kr. 60.000 (avhengig av været) Follohallen – årlige utlegg Årlig ca. kr. 90.000 Totale kostnader for vinterdrift kan nesten dekkes inn på ØGK. Follohallen – lagene dekker dette selv Kostnad for trening på Sofiemyr fordeles på lagene Styret vil sende ut egen informasjon angående kunstgresset!

Oppegårdbanen fra 2008 Oppegårdbanen opprettholdes Annet vedlikehold Lavbudsjett – topping og merking av kommunen Oppegård kommune vil fjerne brakkene Vanning må fotballgruppa gjøre på dugnad Annet vedlikehold Dugnad må gjøres av fotballgruppa Garderobe/wc Må eventuelt kjøpes inn og driftes av fotballgruppa Tas opp som en egen sak i styret neste år Kiosken Ingen endring Driftes allerede av fotballgruppa

Banefordeling - prinsipper Idrettsrådet fordeler treningstid ihht antall lag i KIL og OI KIL har ca. 80 lag og OI ca. 40 lag KIL får 2/3 av treningstiden mandag-fredag OI får 1/3 av treningstiden mandag-fredag Trening/kamper på lørdag og søndag kommer i tillegg Baner som deles mellom KIL og OI

Banefordeling – prinsipper (2) Lørdager Treningstider fordeles mellom KIL og OI Kamper kan arrangeres Søndager Treningstid tildeles ikke På vinteren kan KIL og OI selge både kamp- og treningstid Gjelder kunstgressbanene KIL har ansvar for Sofiemyr og OI har ansvar for Østre Greverud

Treningstider Sofiemyr kunstgress hverdager og lørdager KIL: 15 + 1 timer til fordeling OI: 8 + 1 timer til fordeling Østre Greverud kunstgress hverdager og lørdager KIL: 15 + 2 timer til fordeling OI: 8 + 2 timer til fordeling Grusbanen hverdager KIL: 12 timer til fordeling OI: 8 timer til fordeling

Disponible baner 2008 Oppegårdbanen gjøres også tilgjengelig for 5’er og 7’er Rognebærlia utgår Vintertrening – de eldste får prioritet

Dommersatsning Dommerkurs høst Dommerhonorar Dommerkurs vår 10 nye dommere Dommerkurs høst 29 nye dommere Dommerhonorar Trener/lagleder signerer kvittering for utført dømming Kvittering overleveres dommeransvarlig Honorar pr kamp kr. 200 Utbetaling først etter endt vår- og høstsesong Dommerutstyr – alle dommere Skjorte m/OI logo og ”klubbdommer” Bukse Sokker Fløyte, klokke og kort OI eier utstyret – leveres tilbake ved endt dommergjerning

Keepersatsning Keepergruppe – Remi Moen Får prioritet på treningstid Har tilbudt sine tjenester Skal settes i system Keeperne skal i fokus Får prioritet på treningstid Informasjon – planer for arbeidet Styret kommer tilbake med mer informasjon!

Hvordan forbedre informasjonshåndteringen? Utfordring: Kort – Klar – Tydelig Så kort/presis som mulig – Når frem med mer budskap Så klart som mulig – Ikke for detaljert Så tydelig som mulig – Bruk bilder, tegninger og figurer ….. og til rett tid!

Informasjon – hvor Informasjonskanaler: Personlig kontakt Telefonsamtale E-post SMS Medlemsmøte Brev/Hyllesystem Oppslagstavle Hjemmeside Nyhetsbrev Kampprogram Klubbavis Årsberetning Brosjyre Annonser Pressemelding Full enighet om at OI’s websider er den viktigste informasjonskanalen. Alle lagledere og trenere skal fortløpende oppdatere informasjon om sine lag på web.

Økonomi - status Så langt i 2007 Aktivitetsavgift Budsjett – kr. 100.000 i minus inneværende år. Etter planen Sponsorinntekter 2008 Samkjøring i regi Idrettslaget Gruppene bidrar Idrettslaget Mister kr. 750.000 i automatinntekter Bare delvis til dekning av administrative kostnader Plan for hvordan hente alternative inntekter (Sponsor, klubbeffekter, annet) Ny sponsor – Garanti Eiendom Draktreklame inngår. Hovedlaget vil informere. Kathe er ansvarlig.

Tillitsvalgte Styret Seksjonsstyrene Generelt: Flere personer er på valg Valgkomiteen tar imot forslag til nye deltakere Seksjonsstyrene Representanter søkes Det er viktig å styrke den enkelte seksjon Arbeidsoppgavene er ikke så mange, men det er enklere når det er flere som bidrar. Generelt: - vi skal legge til rette for at konkrete oppgaver tildeles

Diverse Materialforvaltningen Tilbakemelding Utstyr Tilgjengelighet Styret vil før neste sesong legge fram en standard utstyrspakke som er tilgjengelig for lagene. Utstyr som det må betales for blir også dokumentert OI har nå avtale med Atletico og Follo Sport. Klubbpriser og ”cut” av kjøpet går direkte til Oppegård Fotball Styret vil sende ut egen informasjon om våre samarbeidspartnere Tilbakemelding Sommersesongen 2007 Ekornrud og Rognebærlia er ikke ønsket som treningsbaner. Mye dårlige fotballer – bytte skal vurderes I de yngre årsklasser skal spillerne ta vare på hver sin ball, ikke lagleder Aldersgruppene avtaler treningstid seg imellom. Da blir det enklere å fordele treningstid. 5’er og7’er fotballen har lavere prioritet i banefordeling. Flere må være på banen samtidig.