LMS i et brukerperspektiv Trender i sektoren Stephen Baxter 5th November 2014.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Norwegian Ministry of Local Government and Regional Development Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – norsk.
Advertisements

Everyone Print Kalle Snarheim.
CIP Large Scale Pilots … og litt til Et raskt overblikk NorStella 2/5/2012 Kjell Hansteen Mobil
Ordspr./ proverbs 4,18 Rettferdiges sti er som morgenens lysskjær, det vokser til det blir høylys dag. The way of the righteous is like the first gleam.
DESEMBERKONFERANSEN Kristian Siem SS7 New Vessels
Organization and board
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
- derfor går vi mobilt Espen Olsen Langfeldt, redaksjonssjef VG Mobil, Fagpressedagen 2013.
GMO-situation in Norway Kathrine & Marte, Nordic-Baltic NGO meeting 2012.
The Trondheim Toll Ring System
Ledelsesinformasjonsystem
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Key takes from the CXPA breakfast meeting 19th of march 2013 Summarized by KOBRA – Full text from Post It notes available in notes 1.
Gitte Holten Ingerslev - DPU Tekst Forskerens og didaktikerens blik på mødet mellem tekst og læser.
Fra ARKTRANS til et Europeisk rammeverk for intermodal transport “Common Framework” 1.
Det tar år å innføre smidige metoder i store organisasjoner… english inside™ Smidig
Norwegian national governance of archetypes
‘The High North’ A Geographical-Political Concept, with Emphasis on Marine Resources Management Odd Gunnar Skagestad Deputy Director General Bergen, 28.
Hvordan å lykkes hos NFR? Benedicte Bull. Eksempel I: “ARMED VIOLENCE IN LATIN AMERICA: HUMANITARIAN CHALLENGES AND POLITICAL DILEMMAS” O Criminal armed.
Diploma Supplement Ting å huske Ingenting skal fjernes fra standard oppsett Informasjon om DS skal være med på institusjonens.
© GT/SAPP/USIT University of Oslo, Norway Cerebrum By Bård H.M. Jakobsen.
3D-structure of bacterial ribsoomes. Components required for protein-synthesis in E. coli.
International MSc in Chemical Engineering? Background –Continuing crisis in student recruitment –Desire to provide an international option, more international.
Nettverk Software Protocol Hierarchies
Nettverk Software Protocol Hierarchies
Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.
EQUASS Assurance - en fordypning ”Å dele er å forbedre”. (”To share is to improve”). ERFA-konferansen i Trondheim nov
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk og læringsmål i forskerutdanningen
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
Triggere Mutasjoner i basen. Triggers Triggers are stored procedures that execute automatically when something (event) happens in the database: : data.
WAI 2.0 Flere akronymer.. WCAG 2.0 Working Draft: Fire prinsipper Content must be perceivable Innholdet skal presenteres slik at det kan bli oppfattet.
Bærekraft i Agder og Telemark. Definisjoner og dialog Stina Torjesen, UiA.
Forskningsetikk og premiering av deltakere i forskning: Hva sier NESHs retningslinjer og hvilke forskningsetiske spørsmål reises? Bergen, 27, februar 2009.
1 Infomøte 4.KomTek Hovedprofil TØ: Teleøkonomi 20.april 2010 Harald Øverby (Steinar Andresen)
1 About critical attitude when reading Lill Kristiansen, Prof. Dr. Scient Department of Telematics, NTNU Material was originally written.
Økonomiske forutsetninger Gullfaks landsbyen 2007.
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
fra nachspiel ide til eksport vare
Netværksbaserede indsatser som integreret tilgang The grass is always greener on the other side …
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. TEMA.
Project Fusion The power of combining resources. L y s b i l d e u t f o r m i n g : ” M / L O G O ” // V e l g b l a n t m a n g e l y s b i l d e o.
Publisering i åpne kanaler Anne Storset Institutt for mattrygghet og Infeksjonsbiologi.
Gruppeøving 15.mars Agenda Pitching med evaluering og diskusjon: Er forretningsideene klare? Gruppearbeid og diskusjon – tema åpent Neste hjemmeoppgave.
IT services and support Information to new employees at UIB.
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Hva skal til for å lykkes med en internasjonal forskningsavtale? Erfaringer fra arbeidet med Japan-avtalen Svein Grandum Teknologiutsending, Tokyo
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Engelsk mal: Startside The Ageing Society – current situation, challenges and opportunities Steinar Barstad Warszawa 25th November 2014 Specialist Director.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
Potential Challenges/Obstacles
CCC-Bi-monthly Meeting Presentation on
LO2 – Understand Computer Software
ALL vectors have two components (x and y)
Getting to Genuine Collaboration
WG Joint Inter-Change Date: Authors: Name Company
Advising Freshmen in the Second Semester
Trends Since 1900 Aging Population Immigration Aboriginal Population
Advising the Division III Student-Athlete
Developing an Educational Web Application for Student Training in Geographical Information Systems (GIS) Derek Morris Jr. , Edsel Norwood , Disaiah Bennett.
Jakub Kocvara, Dr. Martin Hlosta, Prof. Zdenek Zdrahal
Nottingham City Diabetes Service PLT Tuesday March 2017
Utskrift av presentasjonen:

LMS i et brukerperspektiv Trender i sektoren Stephen Baxter 5th November 2014

2 NTNU e-læringsseminar Formålet var å kartlegge de overordnede behovene til et fremtidig e-læringssystem sett fra et undervisnings-, administrativt og studentperspektiv. Seminaret ble delt i to deler hvor første del besto av presentasjoner mht forventninger til et fremtidig e-læringssystem og andre del besto av gruppearbeid. Formålet med gruppearbeidet var å utarbeide følgende: En spesifikasjon av de 3-5 viktigste premissene for en vellykket innføring og anvendelse av et nytt e-læringssystem. De viktigste tjenester et fremtidig e-læringssystem bør levere sett fra et: Lærerperspektiv Studentperspektiv Administrativt perspektiv Anbefalinger som skulle danne et grunnlag for en videre anskaffelse av et fremtidig læringsstøttesystem

3 NTNU e-læringsseminar Premisser for innføring av et fremtidig e-læringssystem: E-læringssystem bør være modulbasert, bestå av en minimumsløsning som inneholder basis LMS-funksjonalitet med muligheter for videre utvidelse etter behov. Sterk studentinvolvering i hele anskaffelses- og implementeringsprosessen. NTNU skal tilby undervisning som har tett kobling til forskning og innovasjon og som stimulerer til tverrfaglighet.

4 NTNU e-læringsseminar Tjenester et fremtidig e-læringssystem bør levere: E-læringssystem, må dekke basis LMS student- og ansattetjenester blant annet Deltakerliste Kommunikasjon og samhandling, Emnerom Kalender/timeplan Pålogging uavhengig av verktøy Muliggjøre samarbeid og deling av informasjon og åpne for bruk av sosiale verktøy Skal fungere som en kommunikasjonskanal mellom student-lærer student-student. Student – lærer - andre interessenter Skal formidle informasjon / tjenester sømløst mellom ulike web tjenester og fagsystemer

5 NTNU e-læringsseminar Anbefalinger knyttet til den videre anskaffelsesprosessen: E-læringssystemet skal være modulbasert og inneholde LMS kjernefunksjonalitet samtidig som løsningen skal være åpen for sømløs integrering mot andre fagsystemer og web tjenester. Et e-læringssystem skal støtte opp om de pedagogiske målsettinger NTNU setter seg og ha studentenes læring i fokus. Gjennomføre et pilotprosjekt med et begrenset antall emner Iverksette samarbeid og informasjonsutveksling med andre institusjoner i sektoren som er i en lignende situasjon.

6 Trender i markedet

7 HYPE CYCLE

8 Software as a Service - Student information Systems SaaS - SiS (Gartner 2014)

9 Software as a Service - Student information Systems (SaaS – SiS) Definition: Software as a service (SaaS) for student information systems (SISs) in education is software that is owned, delivered and managed remotely by one or more providers, based on a single set of common code and consumed in a one-to-many model by all contracted customers at any time, on a pay-for-use basis or as a subscription. Position and Adoption Speed Justification: SISs are the heart of institutional ERP suites, providing both back-office administrator and student/faculty-facing functionality to manage key institutional information assets, such as student courses taken, grades and transcripts. SIS solutions delivered as SaaS applications have been available for some time, but primarily for very small institutions; however, recently, several vendors have initiated development of comprehensive SaaS SIS solutions. (Gartner 2014)

10 SaaS SISs have been successfully adopted in a small number of institutions in the general education sector Recent announcements and development by major vendors provide a much anticipated SaaS - SiS option for large, complex and global institutions. We expect the benefit for implementing this technology will be high, given the potential for dramatically improving the user experience and thereby promoting student engagement and faculty productivity. Individual components are expected to begin becoming generally available in late 2014 or early 2015, at which point we expect the speed of adoption to accelerate. (Gartner 2014) Software as a Service - Student information Systems SaaS - SiS

11 Massive Open Online Courses (MOOC) (Gartner 2014)

12 Massive Open Online Course er fleksible nettkurs som er gratis og tilgjengelig for alle. (Ref Utdanningen.no) Definition: The massive open online course (MOOC) is an online phenomenon originally made possible by: cloud-based social networking facilitation of acknowledged experts in a field of study; freely accessible online resources; and hundreds to thousands of registered students. MOOCs have free (no fee) open enrollment to anyone anywhere with network access. Students self-organize their participation in a MOOC.(Gartner 2014) Massive Open Online Courses (MOOC)

13 The long-term success of MOOCs cannot yet be determined, but MOOCs are heading down to the Trough of Disillusionment as the community gets past the hype and gathers real experience about MOOCs. The next two years should deliver a more sustainable learning offering that will bring value to the education ecosystem, with or without the MOOC acronym. MOOC is already transforming into several new online learning delivery models. Altogether, this merits a position for MOOC approximately halfway between the Peak of Inflated Expectations and the Trough of Disillusionment, but we also see it becoming obsolete before reaching the Plateau of Productivity, as we await the new forms this "technology" will take on in the Hype Cycle. (Gartner 2014) Massive Open Online Courses (MOOC)

14 Social Learning Platform for Education (Gartner 2014)

15 Social Learning Platform for Education Definition: A social learning platform is an extension of traditional systems for learning management and learning content management that incorporates social software features to support structured social and informal, as well as formal, learning activities. The platform supports learners' desire to receive learning a needed. Newer models include massive open online course (MOOC) platforms. Position and Adoption Speed Justification: As awareness of the impact of informal and structured social situations on learning grows, students, faculty members and researchers are expecting social software features to support collaborative learning environments. Vendors are adopting product development strategies that are social- learner-centric, while educational institutions are exploring how best to use new social software options. (Gartner 2014)

16 User Advice: Institutions that have a single-purpose learning system installed should engage with their current vendors to understand the product development road map for enhancing systems with social software features. If their current vendors do not have plans for adding these features, or if the time frame for development is too long, then institutions should look for solutions that can be easily integrated into their learning stack. Social Learning Platform for Education (Gartner 2014)

17 Oppsummering Dagens og morgendagens studenter har en klar formening om at HU-sektoren må legge til rette for en sterkere grad av sosial læring enn tilfellet er i dag. Det finnes flere alternative plattformer som vil kunne være aktuelle løsninger Hovedpoenget er at sosial læring er og vil bli ytterligere etterspurt i den nærmeste fremtid, og dette behovet må dekkes.