LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Kvamskogen og verdiskapning for Kvam
Litt mer om PRIMTALL.
BRUK AV BILBENSIN(MOGAS) PÅ FLY!
KORTERE VEI TIL INSTRUMENTRETTIGHET.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
1. x Posisjon: x Fødselsdato: x Høyde; x Vekt: x
Dyreparken på 300 sekunder.
1 RESULTATRAPPORT 30. april 2010 Kull I-III, alle avsluttede MB utdanninger.
Følg pengene En introduksjon til økonomi- og næringslivsjournalistikk av Jørn Madslien, features editor, business, BBC News Interactive
Prosent og forhold - repetisjon
Pål Visnes Salgskonsulent
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Tid som yrkesaktiv og pensjonist Inntreden i yrkeslivet.
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
Muntlig Matematikk Eksamen
KINA Kjappe fakta.
LN-DFK Teknisk orientering
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
Løpstur til Barcelona oktober 2011 INVITASJON FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND.
Microsoft Office2010 ved UiO Fellesmøte IT-ansvarlige januar 2011.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kapittel 14 Simulering.
15. november 2000 Redaktører – Willy, Gunnar, Kirsti og Gro Magnhild Stor jobb i forarbeidet.
Seniorene – morgendagens arbeidskraft! 5. desember 2006 Senter for Seniorpolitikk NAV Arbeidslivssenter Akershus NAV Arbeidslivssenter Oslo.
Grunnleggende opptaksteknikker
Omlasting og direkteleveranser. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Vi har nå utvidet nettverket med direkteleveranser. Distribusjonen går enten via lagrene.
P-MP modeller. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Det skal opprettes p fasiliteter (lager) for å betjene en gitt mengde kunder. Kundenodene er også potensielle.
Oppgave 1 Gitt ligningssystemet x + ay + z =
Skisamling i Hintertux Periode 25 september til 2. oktober 2009.
Influensavaksinering Norge henger etter
Legionellose i Stavanger - erfaringer Helsesjef Egil Bjørløw Smitteverndagene 7. juni 2006.
Bruk av data fra Skoleporten Grunnskolering - veilederkorpset 6. november 2013 Øyvind Lind Kvanmo.
Hva kan vi lære av et havari med seilfly Seilflykonferansen 2006 Hotel Central, Elverum oktober.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Kai Lyche Tekniske bestemmelser.
Skogbrannvaktflyvning 2014 Operativ instruks Brannvaktrute Hotel.
DNTs Unghestsatsing.
Gigantbestilling 222 nye fly –
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Innovasjon Norge Bioenergiprogrammet 2011
Anvendt statistisk dataanalyse i samfunnsvitenskap
01. Mats Fransson Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 186 Vekt: 82
1. Ole Andre Lerang Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 199
1. Henrik Ruud Tovås Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 193
1. Henrik Eidsvåg Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 192 Vekt: 89
Spillere Postenligaen 2012/2013
Sponsor case Continental Dekk
Oslo Børs Holding ASA Resultat 1. kvartal 2002 Presentasjon 25. april.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
26. Juni -2. juli Kroatia - Porec
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. NETTSIDE 7. ADMIN. & ØKONOMI 8. FLYSIKKERHET.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
LR-Akademi Lederbonus.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Operativ gevinst Date: Page 1 Avgangsminima: CAT I: 400 m CAT II: 150/125 m 100 ft CAT II 216 ft CAT I 300 m bakkesikt CAT II 550 m bakkesikt.
Shading Colour palette Slik.
8114 Premium båthenger med ruller
28. april 2007 Tillitsmannskonferansen 2007 Utfordringer knyttet til medlemsøkning, inntekter og ”faste kostnader”
Pris i NOK ekskl. mva. Lev. Omk. Kan tilkomme Teknisk data Kassemål: Totalmål: Karmer: Pris ekskl. mva kr. Pris inkl. mva kr. Totalvekt: Nyttelast: Dekkstørrelse:
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Utskrift av presentasjonen:

LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007

facts & figuresTEKNISK

TSB på Jarlsberg 1957 Foto: Harald Snæholm

TSB på Jarlsberg 1957 Harald Snæholm Foto fra Harald

1. Forlengede vinger 2. Forsterkede vingebjelker 3. 3-bladet propell 4. Endret cowling og luftinntak 5. Lydpotte 6. Bremser og hjul 7. Speedbrakes Modifikasjoner, oppgraderinger Forlengede vingetipper ble installert for: Økt totalvekt til 2950 lbs Bedre stig og stabilitet i stor høyde Kortere take off run

1.Spesial-dør 2.Interiørpaneler 3.Nye instrumenter 4.Nye dobbelt radioer 5. Sikkerhetsfastspenning 6. Beskyttelse for bensinvelger og flapshåndtak Modifikasjoner, oppgraderinger

Motor: Continental (Rolls Royce) 470 O 235 hk 5,7 liter 6 syl boxer 55L besin i timen

Rolls Royce Continental Teledyne O NOK for 10’ på 20 min

Rolls Royce Continental Teledyne IO-550 G NOK for t/r 10’ på 8 min

LN-TSB climb & descend chart ny V ne = 180 mph med forlengede vingetipper Descend mph IAS mph Climb mph ’ 3000’ 2500’ 2000’ 1500’ 1000’ 500’ f/min 1500’ 1000’ 500’ f/min mph IAS Vektor (bevegelses retning) Descend vinkler Stig vinkel T.Paulshus 29. april ft/min = 5,68 mph Typisk descend med speed brakes Best descend uten speed brakes eller Wing-X Typisk descend med speed brakes og Wing- X (ikke målt)

TSB= Grønn kurve Kilde:

CESSNA-182 A, 1957 LN-TSB m/Wing-X oppdatert 19. april lbs 2100 lbs 1700 lbs (moment x 1000 x lbs”) Center of Gravity envelope ObjektVekt kg lbs xArm “= Moment (lbs”) Fly, tomt , Olje 10 22,5- 0,3- 6,75 Vingetipper 7, Flyger + front pax , pax bak , Fuel max, 55 Gal , Bagasje , Sum (fullt fly) 1319, ,25 = alltid OK Hoppflyging med nye vingetipper: Fly, tomt Olje 10 22,5- 0,3- 6,75 Vingetipper 7, Flyger + hopper 1 2x , Hopper 2 og 3 2x Hopper 4 bak , Fuel, 166 liter (0,72 kg/l) ,5+ 15, ,1 Sum med wing-x1332,7kg2950 lbs ,35 x Tpau\ \TSB.ppt VEKT OG BALANSE Data fra Owners Manual, side 4-2,3,4 Flyet tomt 730 kg/1621 lbs Max gross 1202 kg/2650 lbs Ny max gross med Wing-X = 2950 lbs (se vedl.) 2950 lbs Ny del av envelope 2917 lbs x