KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Norsk Medieindeks 2012.h Lesertall for ukeblader, magasiner og tegneserier.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Dyreparken på 300 sekunder.
Besøkende på Klikk.no Demografisk profil besøkende på Klikk.no Basert på brukerundersøkelser på Bolig, Foreldre, Helse, Kjendis, Mat, Mote, Motor, Friluft.
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Kapittel 14 Simulering.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
Undersøkelse om studiegjennomføring og faglig og sosial tilhørighet ved UiB Torunn Valen Mikalsen, 6. november 2009 Torunn Valen Mikalsen.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
NIFU STEP Norsk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning Hvor bra har dagens norske forskere det? Tekna seminar 15.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Evaluering av ”Jeg reiser smart”-kampanjen Spørreundersøkelse blant deltakere i kampanjen 5. desember januar 2009.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Mona Høvset landskonferansen 2015
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Utvalg og metode Målgruppe
Utskrift av presentasjonen:

KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009

Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/reise Undersøkelsen lå ute i perioden respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Vi Menn, Bonytt og Foreldre & Barn

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Reise er kvinner (76%) 52% er i alderen år 65% er under utdannelse eller har høyere utdannelse 68% er gift eller samboer 55% har barn, 58% av disse har barn 0-6 år Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt (Halvparten har husstandsinntekt mellom kr.) Brukerne er spredt jevnt over hele landet, men er noe overrepresentert på Vestlandet og i Midt- Norge

Sammendrag – Bruksmønster De fleste (48%) har hørt om Klikk Reise via linker/henvisninger fra andre nettsteder 45% besøker Klikk Reise ukentlig Brukerne har interesse for bolig, mat, helse og trening 87% har besøkt andre vertikaler, det er Klikk Mote, Helse og Mat som har vært besøkt mest. 76% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 73% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev

Sammendrag – Inntrykk 79% er fornøyd med Klikk Reise totalt sett, 38% er svært fornøyd Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Reise, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Reise: De fleste er enige i er at Klikk Reise… –…gir inspirasjon –…gir gode tips og ideer –…er troverdig –…har godt redaksjonelt innhold –…gir god underholdning

Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Reise i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Reise som like bra eller bedre enn sine konkurrenter: –msn.no/reise oppleves stort sett som dårligere –forbruker.no/reise og dagbladet.no/reise oppleves enten som dårligere eller som like bra –vg.no/reise, sol.no/reise og dinside.no/reise oppleves stort sett som like bra Det er svært mange svarer ”vet ikke” på enkelte av disse spørsmålene

Sammendrag - ekstraspørsmål Brukerne på Klikk Reise reiser mer utenlands enn befolkningen generelt (88%) Brukerne på Klikk Reise er spesielt interessert i disse ferieaktivitetene: –Soling/bading (63%) –Shopping (49%) –Besøke severdigheter (45%) Brukerne på Klikk Reise reier mer med fly privat enn befolkningen generelt – både innen- og utenlands.

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

76% kvinner Base: 100

52% er mellom 25 og 39 år Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

52% har universitetsutdannelse Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

68% er gift eller samboer Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

55% har barn Base: 100

58% har barn i alderen 0-6 år Base: 54

Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne er spredt over hele landet. Noe overrepresentert på Vestlandet og Midt- Norge Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesse

De fleste har hørt om Klikk Reise via linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 100

45% er inne på Klikk Reise ukentlig Base: 100

Bolig, mat, helse og trening er temaområder som mange av brukerne finner interessant Base: 100

87% har besøkt andre vertikaler Base: 100

Brukerne besøker også i stor grad Klikk Mote, Helse, Mat og Bolig Base: 100

76% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 100

73% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 100

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesse

79% er godt fornøyd med Klikk Reise totalt sett (38% er svært fornøyd) Base: 100

Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Reise Base: 100

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

Innholdet i Klikk Reise oppleves stort sett som bedre eller like bra som konkurrentene Base: 100

Klikk Reise oppleves stort sett som mer eller like nyttig som konkurrentene Base: 100

Klikk Reise oppleves stort sett mer eller like oversiktlig som sine konkurrenter Base: 100

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

Brukerne på Klikk Reise reiser mer utenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne på Klikk Reise er spesielt interessert i soling/bading, shopping og å besøke severdigheter Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne på Klikk Reise reiser mer med fly innenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne på Klikk Reise reiser mer med fly utenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks