KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009
Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/samliv Undersøkelsen lå ute i perioden respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Kamille og Det Nye
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet
Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Samliv er kvinner. Halvparten av disse er i alderen år 63% er under utdannelse eller har høyere utdannelse 58% er gift eller samboer, kun 20% er single 49% har barn. Brukerne har husstandsinntekt som befolkningen generelt Brukerne er spredt jevnt over hele landet
Sammendrag – Bruksmønster De fleste har hørt om Klikk Samliv via linker/henvisninger fra andre nettsteder 53% besøker Klikk Samliv ukentlig og 13% er inne daglig 80% av brukerne finner helse som et interesant tema 91% har besøkt andre vertikaler, det er Klikk Helse, Mote og Mat som har vært besøkt mest. 82% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 67% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev
Sammendrag – Inntrykk 81% er fornøyd med Klikk Samliv totalt sett, 30% er svært fornøyd Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Samliv, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Samliv: De fleste er enige i er at Klikk Samliv … –…gir god underholdning –…gir gode tips og ideer –…er troverdig –…har godt redaksjonelt innhold
Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Samliv i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Samliv som like bra eller bedre enn sine konkurrenter: –Side2.no/sexogsamliv og sol.no/sex oppleves stort sett som dårligere –dinside.no/helse/sexogsamliv oppleves enten som dårligere eller som like bra –KK.no og kvinneguiden.no oppleves stort sett som like bra Det er svært mange svarer ”vet ikke” på disse spørsmålene
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet
86% kvinner Base: 121
51% er mellom 25 og 39 år Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks
Halvparten har universitetsutdannelse Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks
Over halvparten er gift eller samboer Base: 121
Halvparten har barn
Husstandsinntekt som befolkningen generelt Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks
Brukerne er spredt over hele landet Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet
De fleste har hørt om Klikk Samliv via linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 121
Over halvparten er inne på Klikk Samliv ukentlig Base: 121
Helse er et temaområdet som mange av brukerne finner interessant Base: 121
91% har besøkt andre vertikaler Base: 121
Brukerne besøker også i stor grad Klikk Helse, Mote og Mat Base: 121
82% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 121
67% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 121
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet
81% er godt fornøyd med Klikk Samliv totalt sett (30% er svært fornøyd) Base: 121
Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Samliv Base: 121
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet
Innholdet i Klikk Samliv oppleves stort sett som bedre enn konkurrentene (men mange vet ikke) Base: 121
Klikk sAMLIV oppleves stort sett som mer eller like nyttig som konkurrentene (men mange vet ikke) Base: 121
Klikk Samliv oppleves stort sett mer eller like oversiktlig som sine konkurrenter Base: 121