KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
Advertisements

Brukerundersøkelse. Spørreskjema utarbeidet ved UNN Utlevert til pasient ved 6 mnd. eller 12. mnd. ktr. Anonymt besvart i vedlagt returkonvolutt Så langt.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Besøkende på Klikk.no Demografisk profil besøkende på Klikk.no Basert på brukerundersøkelser på Bolig, Foreldre, Helse, Kjendis, Mat, Mote, Motor, Friluft.
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Kapittel 14 Simulering.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Undersøkelse om studiegjennomføring og faglig og sosial tilhørighet ved UiB Torunn Valen Mikalsen, 6. november 2009 Torunn Valen Mikalsen.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Brukerundersøkelsen 2011 Bergen. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne i Hordaland.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Brukerundersøkelsen 2010 Bergen. NAV, Side 2 Brukerundersøkelse Bergen uke Respondenter (fjoråret i parentes) Totalt antall besvarelser:
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Norsk Finansbarometer 2016
Utvalg og metode Målgruppe
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Utskrift av presentasjonen:

KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009

Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/samliv Undersøkelsen lå ute i perioden respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Kamille og Det Nye

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Samliv er kvinner. Halvparten av disse er i alderen år 63% er under utdannelse eller har høyere utdannelse 58% er gift eller samboer, kun 20% er single 49% har barn. Brukerne har husstandsinntekt som befolkningen generelt Brukerne er spredt jevnt over hele landet

Sammendrag – Bruksmønster De fleste har hørt om Klikk Samliv via linker/henvisninger fra andre nettsteder 53% besøker Klikk Samliv ukentlig og 13% er inne daglig 80% av brukerne finner helse som et interesant tema 91% har besøkt andre vertikaler, det er Klikk Helse, Mote og Mat som har vært besøkt mest. 82% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 67% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev

Sammendrag – Inntrykk 81% er fornøyd med Klikk Samliv totalt sett, 30% er svært fornøyd Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Samliv, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Samliv: De fleste er enige i er at Klikk Samliv … –…gir god underholdning –…gir gode tips og ideer –…er troverdig –…har godt redaksjonelt innhold

Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Samliv i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Samliv som like bra eller bedre enn sine konkurrenter: –Side2.no/sexogsamliv og sol.no/sex oppleves stort sett som dårligere –dinside.no/helse/sexogsamliv oppleves enten som dårligere eller som like bra –KK.no og kvinneguiden.no oppleves stort sett som like bra Det er svært mange svarer ”vet ikke” på disse spørsmålene

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

86% kvinner Base: 121

51% er mellom 25 og 39 år Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Halvparten har universitetsutdannelse Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Over halvparten er gift eller samboer Base: 121

Halvparten har barn

Husstandsinntekt som befolkningen generelt Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne er spredt over hele landet Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

De fleste har hørt om Klikk Samliv via linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 121

Over halvparten er inne på Klikk Samliv ukentlig Base: 121

Helse er et temaområdet som mange av brukerne finner interessant Base: 121

91% har besøkt andre vertikaler Base: 121

Brukerne besøker også i stor grad Klikk Helse, Mote og Mat Base: 121

82% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 121

67% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 121

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

81% er godt fornøyd med Klikk Samliv totalt sett (30% er svært fornøyd) Base: 121

Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Samliv Base: 121

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

Innholdet i Klikk Samliv oppleves stort sett som bedre enn konkurrentene (men mange vet ikke) Base: 121

Klikk sAMLIV oppleves stort sett som mer eller like nyttig som konkurrentene (men mange vet ikke) Base: 121

Klikk Samliv oppleves stort sett mer eller like oversiktlig som sine konkurrenter Base: 121