Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar 18.6.10.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

Stavanger basket ønsker å inviterer alle klubbene i Region Vest (Sør) til årets All-Star kamp. Kampen spilles på ISS (International School in Stavanger)
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR, 7ÈR OG 11ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-16 ÅR.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Klikk for å redigere tittelstil Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Spillmeny NHF Region Vest sesongen 2008/09.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter.
Foreldre og trenermøte
Velkommen til foreldremøte Håndball Jenter 2005
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
Tennistrener – en karrierevei
Klubbledermøte BRMN 8. juni Agenda  Styrets mål og strategier - Nora  Hvordan bidrar klubbene?  Neste års serie og avvikling (2M, 3M og dameserier)
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
Klikk for å redigere tittelstil •Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Spilltilbud 11 års klassen NHF Region Øst.
 Ett klubb til klubb utvekslingsprogram  Distrikt/multidistrikt er sentrale støttespillere og koordinatorer  Se
Arrangement sesongen 2006/2007 Nettsiden Arrangementsmal Tidtaker/sekretær Viktig informasjon.
GRANMOEN IDRETTSANLEGG, LØRDAG 27.- OG SØNDAG 28. AUGUST.
Postbank Cup Hisøy August 2007 Arrangør: Hisøy IL, Arendal Påmeldingsfrist Vi tilbyr: Mange kamper på alle lag 5-7 er lag Ferdighetskonkurranser.
Elektronisk kamprapport
- Å skape et skolemesterskap i bordtennis på mange ferdighetsplan, hvor den sosiale faktor står sentralt. - Å skape god lagånd, for gutter og jenter.
Agenda 14 år Valg av referent Info om klubben 14 åringer Valg av foreldrekontakt Andre foreldreoppgaver Sportslig.
Mikro, mini- og småbasket cup
HØSTSAMLING FOR HELE ALLSPORTGRUPPEN
Mini (U12)og småbasket (U14) cup i BRMN sesongen
Notodden FK Jenter 12 år Foreldremøte – VÅR 2013.
Ansvarsfordeling side 1
FRISTER: 25. mai 2010 Påmelding med antall personer alle tropper med innbetaling av kr. 500,- pr. person, og ønske om type innkvartering. Ved påmelding.
B-72 inviterer til MEGAVinterCup 6. og 7.desember 2014.
Spilletider/klasser: G/ J122x10Sluttspill (semi-finale) 2x10 G/ J132x10Sluttspill (semi-finale) 2x10 G/ J142X15Sluttspill (semi-finale) 2x20 J15 2X15Sluttspill.
Foreldremøte Firebirds
Hallfordeling DFI Nye rutiner og kriterier. Rutiner hallfordeling Hallfordelingsansvarlig skal innhente de ulike gruppenes treningsbehov i hall og gymsal.
Velkommen til foreldremøte Håndball Jenter 2005
SPILLER- OG FORELDREMØTE
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR OG 7ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-12 ÅR.
THON CUP 2015 VELKOMMEN TIL AUGUST
Slemmestad IF inviterer til Vintercup Cup over 2 helger for G13 på 9’er bane februar og 16. – 17. april 2016.
Agenda foreldremøte HJ98 – 26 november Sportslig status 2.Økonomisk status 3.Cuper våren Neste sesong 5.Eventuelt.
- Region Midt-Norge Aksla IL tilbyr håndball og fotball trening.
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
Vårt hundreårsjubileum Der det er behov er det Lions.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
SelbuLAN - Presentasjon SelbuLAN 2010 v1 SelbuLAN 2010 v2 SelbuLAN 2011 v1 Personell Oppgaver Strøm kiosk Rydding/Rigging Support Scene/Media Compoer.
Dommerkontaktmøte 22 mai Status påmelding Per 18 mai er det påmeldt 455 dommere. fortsatt mangler det påmelding fra flere klubber, anslagsvis 50.
Invitasjon til Jæren Sparebank Cup 2016 (Klepp Cup) Turneringen spilles helgen april på Klepp Stadion.
SpareBank 1 cup i samarbeid med Buskerud Skikrets Sesongen 2016 / 2017.
Endringer Retningslinjer
Felles jubileumsdag for Lions Norge
Laglederforum
Arrangement i Gressvikhallen
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Tynset IF Håndball Minihåndballturneringer
Miniputt turnering for jenter og gutter 7 og 8 år
Arrangementansvarlig LYN Fotball
Arrangørguide – minihåndball og aktivitetsserien
HORDALAND RYTTERKRETS
Servicetorget
Oppstartsmøte
Arrangør: Bærum Squashklubb
REGIONLAGSTURNERING Ungdomslekene april 2017 Lillehammer
Informasjon for norges skiskytterforbund
Golfturnering til inntekt for brystkreftsaken
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Arrangør: Bærum Squashklubb
Spiller-/foreldremøte høst
Langhus IL Håndball inviterer til håndballfest i romjulen 26. – 30
Utskrift av presentasjonen:

Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar

Ansvarsfordeling Arrangørklubb skal: – Sende ut invitasjon – Sette opp og sende ut kampoppsettet – Arrangere cupen – Sette opp dommere til kampene – Sørge for sekretariat til kampene – Sikre premier eller medaljer – enten en premie til kr 25 pr stk eller medalje fra regionen – Sende inn rapport og regnskap Regionen skal: – Sørge for halltid – Fakturere deltagende lag – Sørge for medaljer – Betale dommere etter rapport (se s 10) – Betale arrangørklubb – (Evt hjelpe til med å sette opp dommere til kampene)

Arrangering av mini/småcup Retningslinjer Arrangørens ansvar Kampoppsett Spilletider Påmelding av lag Dommeroppsett Sekretariat Arrangement

Kampoppsett Minilag: man bør unngå to kamper pr lag etter hverandre Det må være et mål å sette opp jevnbyrdes lag mot hverandre. Alle lag bør få tre kamper på en kampdag. Det må være gode grunner hvis dette ikke blir overholdt Langveisfarende lag bør man unngå å sette opp med for spredte tider på kampene Langveisfarende lag bør man unngå å sette opp for tidlig om morgenen hvis cupen arrangeres fra morgenen av.

Spilletid og regler Mikro basket: 4x8 min inneffektiv tid Minibasket: 4x10 min inneffektiv tid Småbasket: 4x10 min inneffektiv tid Fem minutter pause etter 2. omgang. Evt ekstraomgang er 5 min etter 2 min pause To minutter pause mellom 1. og 2. omgang og mellom 3. og 4. omgang. Det må settes av minst 1 time til hver kamp Man må overholde alders regler – evt søke regionstyret fire uker før turneringen Minibasket: 6er baller. Arrangør har ansvar for at tilstrekkelig baller av akseptabel kvalitet er tilgjengelig for å spille alle paralelle kamper Småbakset: 7er baller Det er viktig for alle parter at man holder tidsskjema som er satt opp!

Påmelding av lag Påmeldingsfrist for mini/småcup er fredag to uke før kamphelg. Etter fristen koster påmeldingen + kr 500 pr lag. Påmeldte lag som ikke stiller, må betale påmeldingsgebyr + kr 500 i tillegg Gebyr går tilbake til arrangørklubb

Dommeroppsett Det er ønskelig å bruke nyrekrutterte dommere til mini/små arrangement. Det skal være to dommere i hver kamp. En kretsdommer evt. erfaren aspirant, og en ny aspirant. Arrangørklubben kan selv stille med dommere gitt at de fyller kravene over. Klubben må selv finne dommere til kampene. Vi har en liste over aktuelle dommere. Hvis det byr på problemer, kan man i nøden søke hjelp av regionen. Regionen må ha melding om dette minst 10 dager før første kampdag.

Sekretariat Sekretariatet må ha hatt opplæring og erfaring fra tidligere basketballkamper. Det anbefales at man bruker disse kampene som opplæring av sekretariat, slik at man er to stk på hver kamp Det skal sitte minst en erfaren sekretær ved hvert bord. Det skal ligge en liste over sekretærene til hver kamp på alle bordene Arrangørklubb skal ha satt opp en sekretariatsplan som ligger tilgjengelig på hvert bord. Hvis klubben ønsker sekretariatskurs i forkant av arrangementet, kan dette avtales med region styret. NB dette behovet må meldes inn tidlig! Arrangørklubben står ansvarlig for å kvalitetssikre sine sekretærer

Arrangement Invitasjon til cupen skal ut til klubbledere minst tre uker før arrangementet. Kampoppsett skal ut til lagene søndag før kamphelg. Arrangørklubben forplikter å henge opp regionens sponsorer under arrangementet. Listen over sponsorer sendes arrangørklubb seks uker før arrangement. Klubbene kan ikke ha sponsorer som konkurrerer med regionen sine. Regionen har ansvar for utstyr til regionens sponsore er i hallen i god tid. Det må være tilgjengelig både jentegarderobe og guttegarderobe med god merking til hver cup Det er viktig at all rigging er klar en halv time før første kamp, slik at vi får en profesjonell presentasjon av vår idrett for nye og gamle gjester. De første ’gjestene’ kommer tidlig for oppvarming. Etter avsluttet helg skal arrangørklubben: – Sende rapport (se egen mal) – Sende regnskap (se egen mal) – Rapportere mangler i cup-bag etter liste i bag – Alt rapporteres til Cup bag skal leveres til neste arrangør etter avsluttet cup-helg

Økonomi Arrangørklubb får kr 1000 per cupdag I tillegg får man kioskinntekter og evt. sponsorinntekter Dommerutgifter dekkes av regionen etter oppsatte satser og i følge innmeldt skjema

Fordeling av oppgaver Det kan være fornuftig å dele på oppgavene med å arrangere en cup for at jobben ikke skal bli for stor og for å bidra til ansvarliggjøring i klubben. Dette er ypperlige oppgaver for de som ikke kan så mye om basket. Arbeidsoppgaver: – Kiosk – kan deles opp i: Ansvar innkjøp Ansvar arbeidslister Ansvar lørdag Ansvar søndag – Kampoppsett og kommunikasjon med lag og styre – Ansvarlig for sekretariat og evt. dommere