Til møte i Studierådet, 22. september 2011 Styringsstruktur for undervisning på IMK.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrings- og administrasjonsreglement og Forretningsorden for styringsorganer
Advertisements

Organisering, status og kort om utvalg ved institusjonen
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Informasjonsmøte for spansk
Studiestart 2013 Lektorprogrammet Mandag 12. august :30 – 14:00.
Velkomst- og informasjonsmøte for nye studenter på årsenheten i spansk.
2005 VELKOMMEN TIL PROGRAM FOR EUROPEISKE OG AMERIKANSKE STUDIER (EAS)
Program Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder *Studieprogram* Student i Trondheim.
Høgskolen i Østfold Avdeling for informasjonsteknologi: Status, søkertall… og litt til Dekan Jan Høiberg Advisory Board for IT-studiene
Helge Sigurd Hansen, Studieavdelingen Frafallsundersøkelsen ved HF- og SV-fakultetet Presentasjon 4. februar 2010 for den ”Nasjonale arbeidsgruppen for.
Fakultet for humaniora og pedagogikk. «Humaniora eller humanistiske fag/vitenskaper er en betegnelse på visse akademiske disipliner, som kan skilles fra.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
NTNU Noen administrative utfordringer.
Styringsstruktur i studiesaker ved IAKH Presentasjon for studierådsmøtet Tor Egil Førland.
Styrevalg ved HF høsten 2012 Administrativt ledermøte Inger-Johanne Ullern.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
NVHs kvalitetssystem PhD NVH: Januar Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Yvonne Halle Retningslinjer for studieplanarbeid ved fakultetet.
Oppfølging av studenter ved HF: Hvor står vi og hvor går vi? Gro Bjørnerud Mo, studiedekan Studiekomiteen
UiB og Matematisk institutt Alver Hotell november 2005.
Utviklingsstudier - utveksling Studenter på utviklingsstudier kan ta delstudier i utlandet i 4. og/eller 5 semester Søknadsfrist (for 4. semester): 15.
IHR: Overordnet kartlegging ULG Vi har gode tall, brutt ned på grunnenheter innenfor følgende områder Økonomi Fakturavolum Fakturamatch Lojalitet.
Velkommen til Program for religionshistorie og kulturhistorie
Informasjonsmøte onsdag 24. november 04 Bachelorprogrammet i utviklingsstudier.
2005 Velkommen til Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier!
Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier
Utdanningsledelse – formell struktur og dagens praksis Bjørn Erik Rasch, studiedekan.
1 Rådet for studenter med funksjonshemming Opprettet
2005 Informasjonsmøte mandag 5.12 Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier.
2005 Informasjonsmøte torsdag Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier.
Orienteringsmøte for TOOL bachelor 13/ Velkommen ved programrådsleder Jens Kaasbøll Presentasjon av emner i første semester Praktiske opplysninger.
Jour4110 Journalistikkforskning: teori og metode Studiepoeng: 20 Obligatorisk for alle masterstudenter i journalistikk.
ITA1110R - Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2015
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer. Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy.
Farmasøytisk institutt, 2006 Velkommen til nye studenter 14. august 2006 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
VELKOMMEN TIL PROGRAM FOR EUROPEISKE OG AMERIKANSKE STUDIER (EAS)
Rettighetsstrukter ved UV. Rettigheter Alle studiekonsulenter som redigerer studiesider har følgende skriverettighet: uv-vtx-studier-skrive Dette gjelder.
VELKOMMEN TIL PROGRAM FOR EUROPEISKE OG AMERIKANSKE STUDIER (EAS)
Instituttledermøtet Ragnhild Kobro Runde (med gode innspill fra studieplan/studieweb og ifi-studadm) UTKAST Tidsplan InterAct.
IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.
2005 Velkommen til Bachelorprogrammet i Europastudier (EU)
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
Velkommen til Religionshistorie!. Oppbygging og gjennomføring.
Bachelorstudiet i Kinesisk med Kina-studier Kick-off våren 2016: Hva kan jeg gjøre med en grad i kinesisk?
Valg av tillitsvalgt og vara. Studentparlamentet Studentenes fakultetsråd Studentråd Klassetillitsvalgt Instituttledelsen Fakultetsledelsen Høgskoleledelsen.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
ILNs styreseminar 13. – 14. februar 2017
Revidert tidsplan InterAct våren 2016
Utvidet ledergruppe Instituttstyre Instituttråd ?
Institutt for Informatikk ønsker alle nye studenter velkommen!
Studiebarometeret
Trenger du trådløst nett/wifi?
VELKOMMEN TIL JAPANSK MED JAPAN-STUDIER
VELKOMMEN TIL JAPANSK MED JAPAN-STUDIER
VELKOMMEN TIL MASTERPROGRAMMET I MUSIKKVITENSKAP
Bienvenido.
Nytt studieutvalg ved HF (2016-høst vår)
ITA1110R - Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2019
Adm.studieledermøte 31. august 2018
Studieledernettverket 15. februar 2019
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Studieplanarbeid EpN.
Trenger du trådløst nett/wifi?
Utskrift av presentasjonen:

Til møte i Studierådet, 22. september 2011 Styringsstruktur for undervisning på IMK

Instituttstyret Leder: instituttleder 2 faste vitenskapelig ansatte 1 midlertidig vitenskapelig ansatt 1 teknisk-administrativt ansatt 2 studenter Instituttleder Undervisningsleder Fakultetet HiOAs organer Programråd for journalistikk Leder: undervisningsleder 1 programkoordinator fra UiO 2 faste vitenskapelig ansatte fra HiOA 1 teknisk-administrativt ansatt fra HiOA 1 teknisk-administrativt ansatt fra UiO (sekretær) 2 studenter Programråd for medievitenskap Leder: undervisningsleder 2 faste vitenskapelig ansatte 1 teknisk-administrativt ansatt 2 studenter Studieleder og studiekonsulent Organisasjon

Instituttstyret Overordnet strategi Budsjett Årsrapport Innstilling ved ansettelser Instituttleder Prinsipielle avgjørelser om ressursbruk Terminer, frikjøp og permisjoner Enkelte faglige avgjørelser Undervisningsleder Oppbygging av studieenheter utenom program: Årsenhet, 40-grupper, 60-gruppe, 20-gruppe. Opprettelse og nedleggelse av emner Emnetilbud neste semester Fordeling av emneansvar MIndre avgjørelser om disposisjon av budsjett Fakultetet HiOAs organer Programråd for journalistikk Opptak på erfaringsgrunnlag Oppbygging av graden Gjennomføringstiltak Kvalitetssikring Koordinasjon av emner på HiOA og UiO Programråd for medievitenskap Opptakskriterier Innpasning Oppbygging av graden Gjennomføringstiltak Kvalitetssikring Studieleder og studiekonsulent Opptak Beslutninger Programråd på andre institutter: Estetiske studier Kultur og kommunikasjon Informatikk Lektorporgrammet Lærermøte hvert semester