Fasilitetsundersøkelse Orientering til LMU Oslo 26. august.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra prøving og feiling til
Advertisements

Tilfredshetsundersøkelsen 2009 Campus RENA. Tilfredshetsundersøkelsen 2009-Campus RENA Undersøkelsen 2007 I 2007 valgte avdelingen følgende fokusområder.
Strategi og behov for nettstedet bibin.no - bibliotekene i Østfold Høsten 2011.
Fra prøving og feiling til
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Hva er Fretex ?.
F F Internettprosjekt ved HiT1.
D ISKRIMINERINGS OG TILGJENGELIGHETSLOVEN – LMU Wenche Dahl/Eiendomsforvaltningen.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Erfaringer fra Handelshøyskolen BI Kristin S. Vigdal og Bente Saxrud Biblioteklokaler og læringsmiljø i dynamisk samspill.
EVALUERING AV GRENLAND SKI 2013 • Målgrupper: Løpere, foreldre, trenere • Forslag til hovedtema: – Trening: Bra? Kan bli bedre? – Sosialt: Bra? Kan bli.
| 1 Rammer for god utdanningskvalitet ? Om NOKUTs kriterier og akkrediteringer Prosjektleder for revidering av NOKUTs forskrift, s eniorrådgiver.
Utbredelse av pleie- og omsorgsmeldinger v1.6
Tilgang hjemmefra - Proxyløsning?
Sykkelregnskap Regionalt sykkelbynettverk Mats Larsen By- og kollektivplanleggingsseksjonen Statens vegvesen Region øst.
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Evaluering av B for bibliotek Thon hotel, Halden 25. september 2013.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
Gjennomgang av Fasilitetsundersøkelsen Prosessen så langt Arbeidsgruppen organisert som inkluderer deltaker fra alle relevant avdelinger. Arbeidsgruppen.
KARTLEGGING AV FRILUFTSOMRÅDER Dialogkonferansen 2013.
Webprosjekt ved HiT.
Erfaring med bruk av åpen kildekode til støtte for læringsprosessene
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Arbeidsseminar om elevmedvirkning ELEVUNDERSØKELSEN Slik følger vi opp resultatene på Lambertseter videregående skole.
”Vann på avveier – en bransjeutfordring” Hvordan kan rørleggerbedriften redusere forekomsten av vannskader? Resultater fra FoU - bedriftene Hobøl 8. oktober.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Strategidokument NMBU - prosess
Medlemsundersøkelse for NAFO
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Fremskaffelse av leieboliger
SINTEF-undersøkelsen om salting og trafikksikkerhet
«Lese og løse oppgaver»
SCIENCE SHOPS – Innlegg på studiekvalitetsdagene 6. oktober 2014 ved Anne Bregnballe, APS.
Revidering av lokal lønnspolitikk 2014 status arbeid
Politisk arbeid i NEF. Bakgrunn SSE står ikke i umiddelbar fare for å bli lagt ned. Foreligger forslag om samlokalisering av hele OUS på Gaustad i 2025.
Hva har vi gjort i Mandal Ordfører og administrasjon + forankring i: BU Ungdomspartiene Skolene rektorkollegiet videregående med i samarbeid Bystyret stort.
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes.
Forum for studentaktive læringsformer
1 Biblioteket NMH/BI Oslo Handelshøyskolen BI er en privat høyskole Biblioteket er en del av BIs Bibliotektjeneste Bibliotek for 150 ansatte og 5500 studenter.
Økonomiorganisasjon 2007 Månedsrapporteringen –Praktisk gjennomføring av rapportering er utfordrende fordi det kun er jeg (og Inger Lise) som ser helheten.
Eksperter i team våren 2013 Landsbynr. ? (BI 2099) Klimakvoter – fremtid eller avlat ? Kyotoavtalen av 1997 forplikter 32 industriland å ha 5% lavere utslipp.
NORGE OG ESA Finansnæringens perspektiv Norsk forening for europarett 24. november 2014 Idar Kreutzer, adm.dir i Finans Norge.
GERILJATESTING «Geriljabrukertesting er litt det samme som geriljakrig. Bortsett fra krig, fred, sprengstoff, lemlestelse og lignende.»
Nye nettsider Elvur Thorsteinsdottir Dialogmøte.
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Ressurser og læringsmiljø innen læringsmiljøutvalgets arbeids- og ansvarsområde v/Oddrun Bollingmo Fellesmøte SKU/LMU/ledelsen
Velkommen. Agenda Velkommen og presentasjonsrunde Mandat LMU og SKU, ved Kari Kort gjennomgang Hva skiller utvalgene/ hvor er fellesnevnerne? Drøfting.
Forventningene fra Fylkesmann « Fylkesmannen forventer at det er gjort en vurdering av hvorvidt kommunen, gjennom ny kommune eller på egen hånd, er i stand.
Tariffoppgjøret 2006 Hva vil vi? © Fagforbundet Vest-Agder høsten 2005.
Land barneverntjeneste
Forventningene fra Fylkesmann
Prosjekt: Strategi KIL Prosjekteier: Jon Erik Ofstad
Frokostmøte 5. mai 2017 Lansering Frilux.
Bryr du deg om Sellebakk?
Plan for universell utforming i Asker kommune
Velkommen til Verdiskapingsforum!
Prosjektpresentasjon
Arbeidsopplegg Reguleringsplan Skovveien
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Prosjekt «Digitale læringsmidleR»
Tiltak for utvikling av ferjemarkedet på lang sikt
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Aktuelle saker Arbeidsgruppe «Faglig råd»
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Fasilitetsundersøkelse Orientering til LMU Oslo 26. august.

Revidering av Fasilitetsundersøkelsen Undersøkelsen ble ikke gjennomført i år, fordi det var et behov for en total gjennomgang av spørsmål og rapporteringsmuligheter Satt ned en arbeidsgruppe fra marked, it, biblioteket, internservice, velferd, gruppen ledes av Laurie fra marked – analyseansvarlig. Gruppen går igjennom alle spørsmål, - vurderer hva som skal ut, hva som skal inn sett i forhold til BIs strategi. - Hvordan får vi tatt ut rapporter som svarer på det vi trenger å vite - Sentralt å kunne måle hvor viktig de ulike faktorene er for studenten samtidig som vi ser hva som er bra og ikke så bra - Gir oss et godt styringverkstøy i forhold til hvordan vi skal prioritere ressursene fremover - Undersøkelsen dekker i utgangspunktet alle student på BI på landsbasis, men det er noen grupper voksenstudenter som ikke får den.

Prosess fremover Fase 1: Arbeidsgruppen kommer med sine innspill til Laurie, der de samles og korrdineres. Marked går også igjennom rapporteringsmuligheter og strukturen bak. Fase 2: Undersøkelsen skal på høring hos alle interessenter, innspill og Fase 3: Undersøkelsen er revidert, rapporteringsmulighetene avsjekket, test? Fase 4: Ferdigstillelse og gjennomføring?

LMUs rolle Bør være engasjert i utforming og resultater Forespørsel om LMU bør være oppdragsgiver og avsender av undersøkelsen Inviterer Laurie til neste LMU-møte for å få en orientering om fremdrift, og gi innspill fra LMU