Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse.
I.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Teknologi i klasserommet
I undervisningsrom viser jeg…
Hvor? Hvordan? Og ikke minst hvorfor studere videre -En latterlig bra framføring av SuperBjørn og StyreRichard Richard Schytte, Bjørn Tore Mathisen.
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Riktig eller galt? Eller nesten riktig?. Det var elskere som skiltes seg med den største vanskeligheten. (2 feil) Jentene fikk ingen eller veldig litt.
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Christina Ødegård sin lærlings tid
Lars OpdalHøgskolen i Buskerud Hvorfor Google? ”Jeg lurer på hva som egentlig er bra med en søkemaskin på Internett som kommer tilbake med
Fra ord til liv mai 2009 “Tjen hvernadre, hver og en med den nådegave han har fått, som gode forvaltere av Guds mangfoldige nåde.” (1. PT. 4,10)
Forbedringskunnskap kan læres gjennom personlig forbedringsarbeid
Lynkursdagene 2011 Webdrive Tilgang til UiO-disker utenfor UiO-nettet Mads Lomholt usit/sas/lipk.
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
De viktige ting i livet Kilde: Ukjent.
TILSAMMANS I EN GRUPP Med Stein og Helene Hva gjør en gruppe bra?
Om å skrive om litterære tekster
Omstilling og kompetanseutfordringer
- Verdsettende ledelse
Podcast i undervisningen. Hvilke muligheter eksisterer?
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Nasjonalt pådriverforum – Tromsø 11. april 2008 – LMU BI Irene Nyhus.
Line Nybakk Akerholt Astrofysisk bibliotek Erfaringer med kvalitative intervjuer.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
d. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Hverdagen for Ruth og Sissel.
1 Å tjene skaperen eller skapelsen  Givertjeneste handler om penger ”Gi, så skal det bli gitt dere! Et godt mål, stappet, ristet og overfylt, skal bli.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
KBL-konferansen 7. mai 2014 Lars Aasen, Leieboerforeningen.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Ser du feilen i denne setningen?
Jes 40,13 Hvem har målt Herrens Ånd, og hvor er mannen som kunne gi Ham råd og tilføre Ham kunnskap? Rom 11,34 For hvem har kjent Herrens sinn? Eller hvem.
Ungdoms slang Fillip Leth.
Podcasting på odontologi. Kort om hva podcasting er. Mer om hvorfor vi podcaster. Deretter hvordan vi podcaster. Til slutt: Funker det???
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Og.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Bokollektivet Målgruppe:
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
Fortelling Novelle Roman
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Brukerundersøkelsen 2010 Bergen. NAV, Side 2 Brukerundersøkelse Bergen uke Respondenter (fjoråret i parentes) Totalt antall besvarelser:
Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og.
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
Utenlandsopphold - Midtøstenstudier med arabisk
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
”Amerikabrev” Sett inn et pronomen som passer. Kjære venner! Jeg vil ganske kort sende dere noen ord fordi jeg vet at flere landsmenn kunne tenke seg.
O PPGAVE 2, SIDE 102 – 103 I ARBEIDSBOKEN Sett inn bestemt eller ubestemt form av substantivet.
Universellforum 2016.
Det juridiske fakultet
Universellforum 2016.
Emilios jobb som assistent
Utskrift av presentasjonen:

Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet

1) Hvorfor? 2) Hvilken teknisk løsning? 3) Hvordan fungerer det?

Hvorfor? • Dette så jeg: – Tannpleierstudenter med språklige utfordringer – Mange bor langt unna – Syke barn – Kan ikke komme • Universell utforming • Nye krav fra studenter

For og i mot- for min del • Hvorfor ikke gi studentene en læringsmulighet til? • Vet studentene kan repetere: Jeg kan slappe mer av. • Kan supplere, ta opp vanskelige temaer, frigjøre tid • Bra for min egen utvikling som lærer • Tar bittelitt ekstra tid • Penger til programvare/mikrofoner • Må bli mindre selvhøytidelig • Tåle at jeg kan si feil

Teknisk løsning • Programvaren Camtasia (alle undervisningsrom+mitt kontor) • Trådløs mikrofon • Mp4-format • Støtte fra DML-gruppen, instituttleder, kontorsjef, IT-ansvarlig Tor Wold (brukerveiledning) • Fronter, Mine Studier (komme fra opphavsrett) • Bruker også bare mp3-opptaker

Hvordan fungerer det? (Hva sier studentene?) • Meget takknemmelige • Bruker podcastene like etter timen og før eksamen- på PC • ”Vi kan ta opp lyd uansett, hvorfor ikke gjøre det ordentlig?”

Brev fra student….. Med all respekt for de foreleserne som har utarbeidet forelesningen de holder og jobbet med å legge opp en forelesning slik at den er best etter deres eget ønske, vil jeg kommentere at ingen er født med kunnskaper om emnet de foreleser. Alle har på ett eller annet vis lært emnet de foreleser gjennom studier eller forelesninger skrevet eller det er ganske egoistisk å holdt av andre før dem, dermed mener jeg at det er ganske egoistisk å "holde igjen" kunnskap for andre bortsett fra dem som har vært på forelesningen forelesningen. Hadde det vært slik at alle forskere, professorer og doktorgradstudenter ville holdt tilbake resultatene de har kommet frem ville vi ikke ha kommet lang her i verden til ved forskning, ville vi ikke ha kommet lang her i verden.

Hva sier kollegaene mine? • De positive: – De yngre og de unge i sinn – De bare går i gang – Ph.D. seminar: Interessert i forelesning om podcasting • De andre: – For lettvint for studenter – Bør notere – For mye arbeid for meg – De får forbedre norsken – Ingen vil komme på forelesningene mine – Spre og selge forelesningene – Jeg vil miste spontanitet – Jeg vil miste jobben

Det koker ned til:

Så……