Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Slik bruker du vår nettbutikk!
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Microsoft BizTalk og WEBservices
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Jara NetBusiness 7.0 Release 14. mars 2005
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Nye Olweus dataweb en bruksanvisning Generell norsk (Q68T)
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Generelt om Jara NetBusiness
Jara NetBusiness Ny release Introduksjon Denne presentasjonen går gjennom endringer i Jara NetBusiness, 28. april Det forutsettes at.
Brukerveiledning for gruppeledere
© 2006 IFS AB. All rights reserved.
Litt mer om PRIMTALL.
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Sunndalsøra Registertjenester Per Ivar Larsen Sugar
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Intelle Service Kontrakt
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
P-CP modeller. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Det skal opprettes p fasiliteter for å betjene en gitt mengde kunder. Kundenodene er også potensielle.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
11 IKT-baserte læremidler Arne Ketil Eidsvik Avd. for lærerutdanning.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Malverk intern produktopplæring
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Jara NetBusiness 7.1 Ny versjon 29. april Introduksjon Denne presentasjonen viser endringer i Jara NetBusiness 7.1 som blir lansert 29. april 2005.
Jara NetBusiness 7.2 Ny versjon 13. juni Innhold Denne presentasjonen viser nyheter og endringer i Jara NetBusiness 7.2 som blir lansert 13. juni.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Endringer i KAPAKS grensesnitt fra 9.nov 2009
Invoices.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Assets. 2 Asset modulen in Jara NetBusiness Denne modulen gir deg ―Oversikt over produktportefølje ―Muligheten til å midlertidig endre spesifikasjonen.
Quotes (forespørsler)
Velkommen! 4/4/2017.
Basware Purchase Management
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Termbaser Lars Nygaard. Termbaser Database over begreper Innhold –Definisjoner –Oversettelser –Leksikalske relasjoner –Eksempler.
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Utskrift av presentasjonen:

Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004

Innholdsfortegnelse Diverse endringer i forskjellige moduler Endringer i kapasitetsproduktene Automatisering av SHDSL 2

Moduler Contacts Orders Service Requests Endringer som berører flere moduler 3

Moduler Contacts Orders Service Requests Endringer som berører flere moduler 4

Contacts Et nytt felt med login navn til brukeren er lagt til i Contacts Dette for lettere å se hvem som har brukertilgang til Jara NetBusiness INTERN/EKSTERN 5

Moduler Contacts Orders Service Requests Endringer som berører flere moduler 6

Orders Prosjektbestillinger for ‘Bytt ISP’: Tidligere ble alle prosjektbestillinger behandlet manuelt hos KS. Prosjektbestillinger med ‘Bytt ISP’ er nå rettet slik at de bestillingene som kan gå automatisk, går automatisk. INTERN/EKSTERN 7

Orders Brukeren vil få en feilmelding hvis booking åpnes før produktkonfiguratoren på ADSL og SHDSL. Dette er fordi det for ADSL og SHDSL er mulig å bestille AEG-produkter (Avtale Etter Grensesnitt), samt antall trådpar for SHDSL, og dette velges først i produktkonfiguratoren. 8

Orders Endringer mot Avtale systemet ved booking av montør: Nytt AEG produkt: Ruter konfigurering. Benyttes foreløpig bare av Telenor Business Solution. For ‘Bytt ISP’ er det i dag mulig å booke montør tidligere enn 20 arbeidsdager. Dette vil bli rettet slik at det bare er mulig å bestille montør minst 20 virkedager frem i tid for ’Bytt ISP’. Endringen vil tre i kraft i produksjon fra 12 november 2004, da dette kun krever en endring i Avtale systemet. INTERN/EKSTERN (OBS!) 9

Kø’er for Orders I dagens løsning er interne ordrekø’er i KS synlig for kundene, disse vises heretter kun for interne brukere. INTERN/EKSTERN 10

Moduler Contacts Orders Service Requests Endringer som berører flere moduler 11

Service Requests Både personlig e-post adresse og gruppe e-post adresse skal vises for kontaktene i i Contact Pick applet i Service Requests modulen. INTERN/EKSTERN 12

Service Requests – ny layout - Gruppering av felter som hører naturlig sammen EKSTERN 13

Moduler Contacts Orders Service Requests Endringer som berører flere moduler 14

Moduler Contacts Orders Service Requests Endringer som berører flere moduler 15

Registrering av henvendelseskanal I skjermbildene for Orders, Service Requests og Quotes tilgjengliggjøres et nytt felt kalt "Channel". Dette er et obligatorisk felt som har en plukkliste med følgende verdier: E-mail Fax Letter Other Phone B2B (fylles ut automatisk hvis en ordre sendes via B2B løsningen) Jara NetBusiness (fylles ut automatisk hvis kunden selv registrerer en ordre, quote eller service request i Jara NetBusiness) INTERN/EKSTERN 16

Eksempel på Channel feltet i Orders modulen INTERN/EKSTERN 17

Service Requests knyttet til Quotes og Orders I Jara Netbusiness er det nå mulig å knytte Service Requests til Orders Quotes To nye skjermbilder er laget Skjermbilde for å lage Service Requests for en Ordre Skjermbilde for å lage Service Requests for en Quote I Service Requests bildet er Quote- og ordrenummer lagt til i listen slik at man kan se om Service Requesten er knyttet til en spesifikk quote eller ordre INTERN/EKSTERN 18

Knytte en ny Service Request til en Quote Gå til ’Quote’ modulen Velg ’Service Request’ skjermbildet INTERN/EKSTERN 19

Knytte en ny Service Request til en Quote (fortsatt) Trykk på ’New’ knappen Quote # forhåndsutfylles Fyll inn data i feltene Area Sub-Area Description Customer Ref Channel INTERN/EKSTERN 20

Knytte en ny Service Request til en Quote (fortsatt) Dersom saken er knyttet til en spesifikk Line Item for den valgte quoten, velg ’Quote Line Item’ plukklisten. Velg den line Item saken skal knyttes opp mot INTERN/EKSTERN 21

Knytte en ny Service Request til en Order Gå til ordre modulen Velg ’Service Requests’ skjermbildet INTERN/EKSTERN 22

Knytte en ny Service Request til en Order (fortsatt) Trykk på ’New’ knappen Order # forhåndsutfylles Fyll inn data i feltene Area Sub-Area Description Customer Ref Channel INTERN/EKSTERN 23

Knytte en ny Service Request til en Order (fortsatt) Dersom saken er knyttet til en spesifikk Line Item for den valgte ordren, velg ’Order Line Item’ plukklisten. Velg den line Item saken skal knyttes opp mot INTERN/EKSTERN 24

Se link til Quote og Ordre fra Service Request I Service Requests modulen kan man nå se om saken er knyttet til en ordre eller quote. Dersom man vil se detaljer om ordren eller quoten kan man bruke hyperlinkene som tar deg til de respektive moduler. INTERN/EKSTERN 25

Endringer, kapasitetsproduktene

Remodellering av Digital DGVC: Ti produkter erstattes av ett generelt Digital DGVC produkt. Digital 10 Mbps (5xVC-12) Digital 20 Mbps (10xVC-12) Digital 42 Mbps (21xVC-12) Digital 45 Mbps (1xVC-3) Digital 60 Mbps (30xVC-12) Digital 84 Mbps (42xVC-12) Digital 90 Mbps (2xVC-3) Digital 126 Mbps (63xVC-12) Digital 135 Mbps (3xVC-3) Digital 155 Mbps (1xVC-4) Digital DGVC 27

Endring i Quotes: Verdi for hastighet må legges til under Attributes for Digital DGVC 28

Endring i Orders: For å spesifisere attributter må man trykke på knappen ”Product Configuration”. Dette er nytt for kapasitetsproduktene og gjelder for følgende kapasitetsprodukter - Digital DGVC - Mørk Fiber - Digital Sølv (n x 64 kbps) 29

Endring i Orders (forts Endring i Orders (forts.) Man kommer inn i et eget skjermbilde for produktkonfigurering. Attributtverdiene må registreres på denne siden. Når alle verdiene er fylt ut trykker man ”Save Configuration”, og returnerer til ordrelinjen. NB: Denne prosessen for registrering av attributter er lik den som brukes i dag for ADSL, SHDSL, OA og telefoniprodukter. 30

Automatisering av SHDSL

SHDSL endringer: SHDSL produktet er oppgradert til å støtte Kapaks og booking på samme måte som ADSL. AEG tjenester støttes. SHDSL er automatisert for Nybestilling, Endring, Oppsigelse og Flytting bruker 1. Bytt ISP er ikke automatisert, men kan bestilles, og vil bli behandlet manuelt. Jara NetBusiness støtter flerpars SHDSL, og hastighet opp til 9216 kbp/s 32

Nybestilling: Trykk ”New” i Sales Order skjermbildet Gå til ”Line Items” 33

Nybestilling forts: Trykk ”New”, og fyll ut bestillingen på samme måte som for ADSL: Følgende informasjon må fylles ut: Requested Date User 1 User 1 Address Contact + Contact Phone 34

Nybestilling forts: Gjør Kapaks søk: Legg merke til at makshastighet oppgis pr. trådpar. 35

Nybestilling forts: Start produktkonfigurator: Sett opp produktet med hastighet og antall par: Merk at man kan velge ”røde” verdier. Hvis man velger røde verdier, kan man få følgende melding: 36

Nybestilling forts: ”Proceed” – Jara NetBusiness vil endre et annet parameter for å kunne oppfylle reglene for produktet. En forklaring gis hvis man trykker ”Explanation” ”Explanation” – Forklaring til hvorfor parameteren var rød: ”Undo”: Gå tilbake til konfiguratoren uten å gjøre endringen. 37

Nybestilling forts: Avtalebooking er som på ADSL: Ordren kan da sendes inn med ”Submit” knappen: 38

Endring Opprett ny ordre, som for nybestilling. Trykk ”Modify” knappen for å hente sambandet: Man får da opp et skjermbilde for å søke opp sambandet: Følgende informasjon må fylles ut i Line Items skjermbildet: Requested Date Contact + Contact Phone 39

Endring forts Endring kan gjøres på produkt (Mellom SHDSL Proff og Premium), eller kun hastighetsendring. Produkt endres ved at man åpner plukklisten for produkt Endringer på hastighet/attributter gjøres på samme måte som for nybestilling i produktkonfiguratoren. 40

Bytt ISP Fylles ut på samme måte som nybestilling, men velg Action ”Bytt ISP”. I tillegg må følgende felter fylles ut om avgivende operatør og kundefullmakt: 41