Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Advertisements

EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
TUSEN TAKK!. ”NMS i Gjenbruk” NMS i Gjenbruk  NMS Gjenbruk er NMS sitt ansikt utad - NMS Gjenbruk er en NMS butikk - Bevisstgjøring til butikkstaben.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Tirsdag 6 november kl Onsdag 7. november kl Torsdag 8. november kl Onsdag 7. november kl der foreldre.
Hva er aktivitet og deltakelse?
AKB-Pårørende en ressurs
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon 1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne.
God Jul Du behøver ikke vente til Jul…
NATUR, KOMPETANSE OG EN STADIG SØKEN. Ungdomsprosjektet.
Om veiledning II.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Bokpresentasjon Oslo.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Lederkurs - Studentliv1 Temaer i dag Kommunikasjon Ledelse Samarbeid Konflikter Lederutvikling.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Lederkurs - Studentliv1 Konsekvenser Hva er konsekvensene av at vi er frivillige?
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 11 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Lederkurs - Studentliv1 Lederstil - situasjonen avgjør.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Den vanskelige samtalen
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
DEEP Community Visjon DEEP Community skal befeste Norge som et globalt senter for subsea- og subsurface industri.
Digital kompetanse for alle. Forord (utdrag) Departementet definerer digital kompetanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese,
Rakkestad ungdomsskole Entreprenørskap Hva er så bra med faget? Entreprenørskap skaper en praktisk hverdag for elevene som de kan styre og legge.
Definere og velge hovedmål og delmål
Frivillige organisasjoner
Bakgrunn, mandat, oppgaver Oppstartsmøte Universitetsdirektør Tor A, Aagedal Råd for samarbeid med arbeidslivet.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
FRIVILLIG INNSATS I NORSK IDRETT Ørnulf Seippel Institutt for samfunnsforskning
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Hvorfor organisasjon? Hvorfor har dere engasjert dere?
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Små barns vänskap - några utmaningar och dilemman Nationell familjecentralskonferens Svenska Mässan i Göteborg Anne Greve.
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Den gode barndommen, de store utfordringene Grete Herlofson Norske Kvinners Sanitetsforening 5/10-15.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!. Hva er et studieforbund? Nesten alle organisasjoner og lag driver kurs og opplæring for sine medlemmer.
Resultater fra pilotevalueringen MiFA-Pilot 2015/2016.
Nettverksbygging Hvorfor og hvordan bygge nettverk?
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Masteroppgaver ved NHH
Masteroppgaver ved NHH
NAVNET DITT Kontakt meg : Her skriver du selve søknaden på jobben.
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Kollektivtrafikkforeningen
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Utskrift av presentasjonen:

Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!

Lederkurs – Studentliv2 Kort om kurset

Lederkurs – Studentliv3 Tre hovedtemaer Organisasjonskultur Kommunikasjon Ledelse

Lederkurs – Studentliv4 Litt praktisk Arbeidsformer Arbeidsøktene

Lederkurs – Studentliv5 VÅR KONTEKST Hvem er vi?

Lederkurs - Studentliv6 Funksjon og visjon Hvilken funksjon har foreningen? Hva er hensikten med å drive studentforeningen?

Lederkurs – Studentliv7 Hvilken funksjon har foreningene i forhold til… … studentene … medlemmene i foreningen … UiO, BI el høyskolene … samfunnet generelt … framtida

Lederkurs - Studentliv8 Rammevilkår Hvilke rammer arbeider studentforeningene innenfor?

Lederkurs – Studentliv9 Hva definerer våre rammer? Medlemmer Studentene Universitetet, Høyskolen, BI SiO Kulturstyret Økonomi Moderorganisasjoner, underutvalg Samarbeidspartnere Lokaler, områder Lover og regler Endring

Lederkurs – Studentliv10 Gjensidige krav Hva kreves av studentforeningene? Hva krever studentforeningene?

Lederkurs – Studentliv11 Omgivelser - Rammer, gjensidige krav Foreningen - Hvem er vi? (funksjon og visjon)

Lederkurs - Studentliv12 Frivillig arbeid Hva betyr det at vi er frivillige?

Lederkurs – Studentliv13 Hva er frivillig arbeid? ”Med frivillig arbeid mener vi ulønnet innsats en gjør for andre enn slekt og nære venner. Arbeidet blir regnet som ulønnet selv om man mottar godtgjørelse for utgifter, eller mindre, symbolsk betaling.” (Wollebæk & Sivesind, 2000)

Lederkurs – Studentliv14 Endring i frivillige organisasjoner Individualisering Profesjonalisering Nye tilknytningsformer Påvirkning fra markedstenkning

Lederkurs – Studentliv15 Student og frivillig Har vi tid (og råd) til frivillig arbeid i dag? Ser vi nye tilknytningsformer? Dugnadsånd og idealisme eller profesjonelt og effektivt arbeid? Er jeg student eller ansatt? Lærer vi andre ting?  Ønsker vi å bevare det frivillige arbeidet?

Lederkurs – Studentliv16 Skriv et brev Forventninger til kurset Noe du gleder deg til i kurset Noe du har med deg av motstand mot kurset Skriv adresse på konvolutten og lim igjen

Lederkurs – Studentliv17 Pause