Realistiske demoer gir bedre feedback!

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Company Pulse i samarbeid med HR Norge og Innovasjon Norge.
Advertisements

Din kundeportal hos CargoNet
Progress Software AS.NET-strategi Bjørn Haugen Account Manager PUG møte 27.mars 2003.
Hvordan innholdsstrategi fikk hamsteren ut av buret
Industrilederskolen® Praktisk innføring i ledelse av Moderne produksjon gjennom LEAN God verdistrøm gir god trivsel!
Grafisk design Visuell kommunikasjon
SMIDIG I EN STOR BEDRIFT Fra idé til produksjon (en lyntale på 10 minutter) Lars Brandt
Hvorfor studere kommunikasjon?
Tid: fredag Vi holder dørene åpne fra Sted: Making Waves, Kristian IVs gate 13, Oslo Påmelding:
Sikkerhet og smidig IASA, 17. mars 2010.
Anskaffelser knyttet til TT-ordningen
Kvinne på topp September2008.
STRETCHING FOR STIVE KROPPER Jan-Erik Carlsen Smidig
Prioriter testene dine!
Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
Mesteparten av ketsjupen er fremdeles i flasken Geir Amsjø agile42.
Pay it forward − delta på StackOverflow Avdelingsmøte Tech, 15. september 2011 Åsmund Eldhuset.
Hva vil vi oppnå med brukerinvolvering?
Mye på spill på Hamar. Sarepta Studio • 17 ansatte og har holdt på siden September • Jobber med egne spill i tillegg til konsulentvirksomhet.
Innovate with Office Online Information & creation
PetroOnline 2010 Visjon og strategi. Accella styrer depotet •Ved import fra bil, båt og tog •Ved planlegging av lasting •Ved lasting av bil •Ved overføring.
© PROGRAM UTVIKLING as Vellykkede prosjekter leverer hyppig Johannes Brodwall, Steria Chief Scientist, Utvikler, Arkitekt, Sertifisert ScrumMaster.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Praktisk livredning med git
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Løsning hos RSH Norge En gjennomgang av løsning hos Reitan Servicehandel Norge Edvard Gundersen – ProfitBase AS Løsningsarkitekt.
Entity Framework Andreas Knudsen, Bekk Consulting AS 31/
ASP.Net Fremover (Asp.Net 3.5 Extensions) Andreas Knudsen, Bekk Consulting AS 31/
Du må vite hva som skjer i produksjon!
The Scrum illusion? - foreløpige resultater av undersøkelse om bruk av utviklingsmetoder i Norge Lyntale på Smidig 2011 av Eivind Brevik og Tor-Morten.
Iterate.no The Lean Software Development Consultancy Prolog: Case 2 ‣ Et prosjekt fra gamledager ‣ Prosjektleder sa “Godt nok!” ‣ Kunden sa “Hva?? Skal.
And Together. Free your energies Bodil Rabben 16.november 2010 Modne og modige kunder og leverandører.
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
 Utvikler eller arkitekt, du er også designer! Ketil Storvik.
Hva har Karl Marx, Henry Ford og Smidig til felles?
Ruter Dialogkonferanse Svenn Åge Løkken
TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess.
Landsby 63 og 64. (Dobbel landsby) Skolegården. Et sted å være – et sted å lære. Intensiv landsby, januar 2010.
Velkommen til presentasjon
Misbruk av FitNesse XP Meetup Trond Arve Wasskog.
Ble Mona Lisa malt iterativt? Reidar Sande Smidig 2008, 9. oktober 2008.
A: Holsetgata 22, 2317 Hamar T: W: ncdchamar.no E:
Daglige stand-up møter er destruktive
Hørselhjelpere Aktive høreapp.brukere Opprettet av HLF
UTDANNINGSVALG 10.KLASSE
Et oppdrag som ikke går bort
Kontinuerlig kvalitetskontroll. Hvordan komme helt i mål.
/1 AVINOR - KRISTIANSAND LUFTHAVN Politisk samordningsgruppe RTP 12.Juni 2014.
81% Mobil formidling på museum Det relevante museet, Trondheim 23. oktober 2014 Bjørn Olav Tveit, Kulturrådet Hvorfor?
Smidig vedlikehold gir gevinst – men koster blod, svette og tårer
Finanskomitéen 12. april 2011 Næringspolitisk Handlingsplan.
IKT i KRL.
Peer-To-Peer Cooperative Multiplayer Gaming On Mobile Devices.
Hybrid - SharePoint. v Hybrid SharePoint. Hva? Business and Technology Consulting  Integrasjon mellom Online og OnPremise tjenester.
En dag med Silverlight Intro. Expression Blend 2 Expression Studio Hvad sker der for det sorte tema? Hvorfor Expression Blend?
Buskerudbyen Seminar 15. juni 2011 – Union Scene Nye trender og lokalisering for næringslivet i Buskerudbyen Daglig leder Fredrik A. Haaning Buskerud Næringsmegling.
© 2016 Deloitte AS Stein Bjørnstad, 30. mars Dialogkonferanse om mobilitet Ruter.
Hva koster egentlig en bulk? Trafikksikkerhetskonferansen 2016.
FAUN TILES VIL BLI OFFENTLIG LANSERT PÅ HYTTEMESSEN PÅ HELLERUD ETTER NÆRMERE 3 ÅRS UTVIKLING. FAUN TILES PRODUSERES OG DISTRIBUERES AV FAUN TRE AS Røttene.
Dynamiske og kreative metoder Unge i arbeidsmarkedsbedrift.
sporing av barn med klokke
Du trenger AirTies smart wifi hvis du har ...
Differanserapport Differanserapporten viser differansen mellom lastbærere og pantartikler registrert i TOS HT av sjåfør, og mottatt på miljøstasjonen.
Generell presentasjon
Project Honolulu - An Island or a new way to manage servers ????????
Du trenger AirTies smart wifi hvis du har ...
Utskrift av presentasjonen:

Realistiske demoer gir bedre feedback! Optimalisering av feedback på produkt. Smidig 2010 - 17.11.2010

Hvorfor fungerer smidig?

Clip art licensed from the Clip Art Gallery on DiscoverySchool.com

Hva er den beste feedbacken?

Hva er den nest beste feedbacken?

Hva er den nest, nest beste feedbacken?

Hva er den nest, nest, nest beste feedbacken?

Sivert Sjåfør 40 år, ugift og har 3 barn. Utdannet innen Transport og logistikk VG2. Har jobbet som yrkessjåfør i 15 år. Jobber i NN Transport som lastebilsjåfør. I dag skal han distribuere varer og hente retur på en rute i Østlandsområdet. Sivert Sjåfør

Oppsummert – Hvordan få best mulig feedback? Produksjonssett tidlig og ofte. Om du ikke kan produksjonssette – Lek produksjon. Om det tar for mye tid å leke produksjon – Få inn reelle brukere. Brukertest i demoen eller vis video av brukertester. Om du ikke får tak i brukere – Spill skuespill. Bruk hjelpemidler som gjør situasjonen likere virkeligheten. Vær kreativ! Husk at feedback er det som gjør Smidig overlegent.

Stein Inge Morisbak Manager 909 64 372 stein.inge.morisbak@BEKK.no