Velkommen Lagledermøte Rustad IL Fotball
Agenda Valg Treningstider/avgift Ny ordning!? Dommer info Mini- og ungdoms representanter til styret Treningstider/avgift Ny ordning!? Generelt utstyr Baller Dommer info 17.mai aktivitet Foreldrevett Skjemaer VIF/Hafslund 2011 Barneidretten’s årlige Stipend
Treningstider
Treningstider
Treningstider
Treningsavgift Medlemstyper Nåværende medlems-treningsavgift Ny Medlems-/treningsavgift Mini/Micro 6-9 år 800 1000 Liten 10-12 år 900 1200 Små 13 år 1800 Gutter Jenter 14-16 år Junior 17-19 år Senior 3000 Oldboys/girls 1500 Leder/trener 125 Tilleggsopplysninger: Vintertrening i MS hallen eller tilsvarende er inkludert i seniorkontingent. For andre lag som ønsker å trene i MS hallen dekker styret 50% av leien, resten må lagene dekke fra lagkasse Leder/trenere må være medlemmer og betaler medlemsavgift på kr 125,- Barn til ledere/trenere betaler kun medlemsavgift på kr 125,- Faktura/giro gebyr kr. 25,-
Utstyr Torshov Sport Egen Rustad klubbkolleksjon Rabatt på innkjøp 20%/30% Fotballer i klubben Økonomi, ansvar, etterspørsel, kvalitet Retningslinjer: Ny årgang får 1 stk 3er ball til hver spiller fra klubben. 5er og 7er lag får 2 matchballer pr sesong fra klubben 11er lag får 4 matchballer pr sesong fra klubben Vinterballer kjøpes inn av klubben Baller må kjøpes inn av hver spiller eller fra lagkassen utover punkt 1-4 Matris Trond kan bidra med felles innkjøp hvis lagene ønsker. Rabatt 30%.
Dommerinfo
Skjemaer i klubben
17. Mai fra kl. 16.00-19.00 Minigruppa Gutter 01 ble valgt etter vanlig prosedyre Trenger premier, ta kontakt med lagleder Eva Valeur Arrangør sammen SFO og Rustad Skoles musikkorps Loddsalg – premier Bamselotteri? Fotballsparking?
Fair Play hilsen Slik skal Fair Play-hilsen gjennomføres før kampen: hjemmelaget tar initiativet når alle spillerne har stilt seg opp lagkapteinen står først i rekken og leder an laget, lagleder er sist i rekken hjemmelaget hilser først på dommer eller dommertrio, deretter bortelagets kaptein og de øvrige spillerne til slutt hilser bortelagets spillere på dommer eller dommertrio ledet an av kapteinen Slik skal Fair Play-hilsen gjennomføres etter kampen: bortelaget tar initiativet når alle spillerne har stilt seg opp begge lagene takker for kampen på samme måte som før kampen
Hafslund breddeprosjekt
HAFSLUND BREDDEPROSJEKT Innhold 2011 Arrangement og tribunebilletter Vålerenga Fotballs hjemmekamper Tippeligaen 2 kamper à 250 billetter pr klubb til spillere, trenere og ledere Arrangement i telt utenfor Ullevaal Stadion i forkant av kampene Billetter hentes på Valle mellom 09.00.-16.00, mandag-onsdag fra 3uker før kamp Tribune billetter privat A-landskamp Ullevaal Stadion 50 billetter pr klubb Avhenting billetter; informasjon nærmere forkant av kampen Vålerenga - Start 11.sep Rustad Ballgutter + 250 billetter Vålerenga - Rosenborg 25.sep 250 billetter 15
HAFSLUND BREDDEPROSJEKT Innhold 2011 Klubbmøter med kompetanseoverføring – ulike temaer (teori og praksis) Fredag 1. april Ullevaal Stadion / Kinoteket, kl 17.00 Tema: ”Kommunikasjon – bruk av nettside” v/Svein Graff informasjonssjef i NFF Bespisning på Henger’n 5 VIP –billetter per klubb Vålerenga – Aalesund kl 19.00 April Vålerenga Fotball / Valle , kl 18.00. Tema: Teori og praksis barnefotball – Valle Praktisk treningsøkt med trenere fra Vålerenga Fotball 16
HAFSLUND BREDDEPROSJEKT Innhold 2011 Søndag 19. juni Ullevaal Stadion / Kinoteket kl. 15.30. Tema: ”Fra analyse til praksisfeltet” v/Alexander Olsen, Analyseansvarlig Vålerenga Fotball Bespisning på Henger’n 5 VIP-billetter per klubb Vålerenga – Sarpsborg kl.18.00 Ukedag sep/okt Vålerenga / Valle kl 18.00 Tema: Teori og praksis ungdomsfotball (kantinen) Praktisk treningsøkt m/trenere, Valle 17
HAFSLUND BREDDEPROSJEKT Innhold 2011 Hafslund - tilbud om spillerutvikler ut til klubbene Alle klubber vil gjennom året få tilbud om besøk av spillerutvikler fra Vålerenga Fotball; To ganger i 2011 – samlet 7 timer (2 x 3,5 timer). 1. samling – barnefotball, 1,5 t teori og 1,5 t praksis 2. samling – ungdomsfotball, 1,5 t teori og 1,5 t praksis Vålerenga Fotball vil sende ut mail og den enkelte klubb oppnevner en kontaktperson for disse klubbkveldene. 18
Barneidretten’s stipend Stipend à kr 6.000,- pr år. Beste Rustadlag i seriespill fra 13-19 år Stipend à kr 3.000,- pr år. 1 lag fra mini avd. trekkes ut på miniavdelingens avslutting Stipend à kr. 3.000,- pr år Deles ut til det yngste laget som har oppstart på høsten
Dugnad Lørdag Kl.11.00 – 15.00
Valg av representanter fra gruppene Mini gruppa 2004 – 1999 Heidi Kristiansens Gutter 03 ble valgt Ungdoms gruppa 1998 – 1995 Ivar Alsvik Gutter 97 ble gjennvalgt Senior gruppa Tor Martin Øvrum 4.div Herrer ble gjennvalgt
Lykke til! Rustad IL Fotball