Oppsummering til tentamen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Hvor stor er en fisk? Yggdrasil Hvor stor er en fisk?  Vanlige kundetyper og prosjekter  Faktorer som påvirker.
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Kapittel 7 Vekst og modellfunksjoner Bård Knudsen.
Litt mer om PRIMTALL.
Webprogrammering (LO113A) 1 Kom i gang med PHP. Webprogrammering (LO113A) 2 Mål  Installere Apache og PHP  Konfigurasjon av Apache og PHP  Forstå samspillet.
Informasjonskompetanse + smarte tips & triks….
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Tallord.
23 Finn ligningen for det planet  som inneholder linja
Managerial Decision Modeling Cliff Ragsdale 6. edition Rasmus RasmussenBØK350 OPERASJONSANALYSE1 Chapter 5 Network Modeling.
Muntlig Matematikk Eksamen
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
Løpstur til Barcelona oktober 2011 INVITASJON FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND.
Grunnleggende matematikk
Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N.
Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N.
Stoler du på hva øyet forteller deg?
Gjenfinningssystemer og verktøy II
Oppgaver kap 5. løsninger
Kapittel 7: LP Introduksjon til Lineær Programmering
Figur 3.2 Faste kostnader pr. Enhet ved ulike aktivitetsnivåer
Øvingsforelesning 9 Flytnettverk, maksimum flyt og
Lønn 2010 Lokale forhandlinger.
Fartsmåling Mål: Lage et program som regner ut gjennomsnittsfart ut fra to passeringer av fotobokser.
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Oppgave 1 Gitt ligningssystemet x + ay + z =
Sqlite Et lite eksempel på en SQL- database. SQL kan startes på ulike måter Kommandolinjeversjon or Windows –Programmet må innstalleres Hentes fra
Kap 02 Hastighet / Akselerasjon - Rettlinjet
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Klokka.
NESO FORMANNSKOLE Oddbjørn Toften
Velkommen til Medisinsk bibliotek
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
Anvendt statistisk dataanalyse i samfunnsvitenskap
i:SEE ”MATTEBOKSEN” Plastkoffert med cuisenairestaver som vi bruker
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe år Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
Trekanter med vinkler på 30, 60 og 90 grader
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
13-16 år år Økter for unge utøvere Øktene bør inneholde: Organisering/feedback: Oppvarmingsdel (generell og spesiell) Hurtighet/spenst Utholdenhetsdel.
1. Hattavarre 1.Kjør fra Storsteinnes til E 6 ( Esso Tømmerelv). 2.Sving høyre, følg E6 mot Narvik. 3.På Heia tar du av mot Øverbygd ( vei 857). 4.Etter.
Avlevering i praksis KDRS-samling
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Lekseplan for 5.trinn uke 4 Mandag 19. januar – fredag 23. januar.
Plan for dagen (ca-tider)
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 2
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Lekseplan for 5.trinn uke 6 Mandag 2. februar – fredag 6. februar.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Algebra Vår 2009 = 72∙41 A1A/A1B.
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Bruk av transportmidler i hverdagen Totalrapport.
Kvadrat Kvadrattal Den første kvadratsetning (a + b) 2 (x + 3) 2 =
Matematikk-kurs for foresatte som vil hjelpe sine barn.
Хяналт шалгалт, дүн шинжилгээний хэлтэс 2017 он
Prosentregning vol. 2.
4 forskjellige måter å løse 2-grad likning
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Forarbeid til Newton-besøk
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Hva er funksjoner og når bruker vi det?
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Oppsummering til tentamen

Vei-fart-tid Vanligvis når en skal finne en av tre variable setter en opp en formel og løser oppgaven ved hjelp av ligninger. Men en kan også lage seg et hjelpesystem ved hjelp av en såkalt husketrekant. En må da huske hvor i trekanten de variable størrelsene skal stå. Videre tenker en på den vannrette streken som et deletegn og den loddrette som et gangetegn. Et eksempel : Du kjører 30 km(vei) med en gjennomsnittsfart på 60 km/t(fart). Hvor lang tid bruker du ? Løsning : tid = vei : fart = 30 km : 60 km/t = 0,5 t = 0,5 * 60min = 30 min

Prosent http://www.matematikk.org/trinn5-7/foresatt/artikkel.html?tid=67224&within_tid=67223

Rekn ut: 5,5: 0,002= 13,5+ 5+ 174,23= 14/6  6/22= 3/25 : 2/15=

Rekn ut og dra saman: a) 2  (-5) + 3  3= b) x  x  x  x = ab2 ab2 + a2b2

Geometri Figur Areal A= a h 2 A = g h A= (a+b)  h

Omgjering http://skolekyllo.net/downloads/files/Maaleenheter.pdf