Tableau de bord marchés des consommateurs Consumer Markets Scoreboard DG SANCO.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Litt mer om PRIMTALL.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2012 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»

Aktivitet/Info Tema/Innhold Mål Oktober Uke 41
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Ledelsesinformasjonsystem
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kapittel 14 Simulering.
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan august - desember 2012
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
R ESULTATER M UNKERUD SKOLE 2012 Nasjonale prøver 5.-8.trinn 2012 Brukerundersøkelsen 2012.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
The Scrum illusion? - foreløpige resultater av undersøkelse om bruk av utviklingsmetoder i Norge Lyntale på Smidig 2011 av Eivind Brevik og Tor-Morten.
And Together. Free your energies Bodil Rabben 16.november 2010 Modne og modige kunder og leverandører.
Redaktørundersøkelsen 2008 Knut Petter Rønne Redaktør, Ukebrevet Mandag Morgen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
Klinisk skjema nyrebiopsiregisteret
SUKSESS ELLER FIASKO I PROSJEKTER TIDLIGE ”SYKDOMSTEGN”
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2011 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
En oversikt over personopplysningsloven Dag Wiese Schartum, AFIN.
Se opp for halen!. Tenker vi på brukeren? Studie: Hvilke egenskaper (oppgaver) er viktigst? 93 valgmuligheter Uansett oppdeling «super task» – 12%
Velkommen til foreldremøte på Ra ungdomsskole
Kringsjå studentby – fra bomaskin til frilufts studentby
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Trondheim 19. juni 2015 Norges Bank og økonomiske utsikter.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Nattverd – del 2. Luk Han sa til dem: Jeg har lengtet inderlig etter å ete dette påskemåltidet sammen med dere før jeg lider. 16 For jeg sier.
Find Fraud B4 it Finds You!
Kapittel 8: Merkeevalueringer
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Klar melding! Klar til å skanne jobben
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Utskrift av presentasjonen:

Tableau de bord marchés des consommateurs Consumer Markets Scoreboard DG SANCO

forbrukerrådet.no Qu'est-ce que c'est •Kommisjonens monitorering av at tiltak i forbrukerpolitikken fungerer / ikke fungerer •”identifying those markets across the economy that do not function for consumers”… from the consumers’ perspective” •”Report on obstacles to [the Single Markets] functioning •Måler forbrukererfaring og opplevelse av 51 del-markeder (21 vare- markeder, 30 tjenestemarkeder) •Ca spurte i stater, basert på nylig gjennomførte kjøp i opptil 6 delmarkeder per respondent

forbrukerrådet.no mise en œuvre technique De 51 markedene evalueres i 6 dimensjoner; 1. Sammenliknbarhet the ease of comparing goods or services on offer; 2. Tillit consumers’ trust in retailers/suppliers to comply with consumer protection rules 3. Problemer og klage problems experienced and the degree to which they have led to complaints 4. Tilfredshet consumer satisfaction (the extent to which the market lives up to what consumers expect) 5. Valgmuligheter choice of retailers/providers 6. Byttemuligheter choice of switching of tariffs/ providers. 1-4 brukes for å komponere MPI; Market Performance Indicator ”på en skala fra en til ti…

forbrukerrådet.no MPI (Indicateur de rendement du marché) Varemarkedene fungerer bedre enn tjenestemarkedene, men ikke sinnssykt stor forskjell

forbrukerrådet.no MPI; Market Performance Indicator Indicateur de rendement du marché

forbrukerrådet.no

MPI (Indicateur de rendement du marché) Verstingmarkedene 51. Bruktbil 50. Investeringer 49. Bensin 48. Boliglån 47. Eiendomsmegling 46. Tog 45. Elektrisitet 44. Bankkonto 43. Mobiltelefontjenester 42. Klær og fottøy Bestingmarkedene 1.Personlig pleie tjenester 2.Kulturarrangement 3.Sportsarrangement 4.Feriereiser 5.Flyreiser 6.Cafe, bar og resturant 7.Bøker, magasin og aviser 8.Pakkereiser 9.Gambling 10.Drikkevarer (uten alko)

forbrukerrådet.no Pers. pleie Frukt & Grønt Driv- stoff Avvik + 5 PP

forbrukerrådet.no Cafe - barer Daglig bank Avvik + 5 PP Bolig- lån Tog

forbrukerrådet.no MPI (Indicateur de rendement du marché) Verstingmarkedene 51. Investeringer 50. Frukt og grønnsaker 49. Internett tjenester 48. Bruktbilhandel 47. Eiendomsmegling 46. Personlig pleieprodukter 45. Håndverkertjenester 44. TV abonnement 43. Kjøtt og kjøttprodukter 42. Klær og fottøy Bestingmarkedene 1.Flyreiser 2.Kulturarrangement 3.Alkoholholdige drikker 4.Drivstoff 5.Bøker, magasin og aviser 6.Bankkonto 7.Boliglån 8.Personal care services 9.Briller og linser 10.Sprtsarrangement

forbrukerrådet.no MPI (Indicateur de rendement du marché) Verstingmarkedene 51. Investeringer 50. Frukt og grønnsaker 49. Internett tjenester 48. Bruktbilhandel 47. Eiendomsmegling 46. Personlig pleieprodukter 45. Håndverkertjenester 44. TV abonnement 43. Kjøtt og kjøttprodukter 42. Klær og fottøy Bestingmarkedene 1.Flyreiser 2.Kulturarrangement 3.Alkoholholdige drikker 4.Drivstoff 5.Bøker, magasin og aviser 6.Bankkonto 7.Boliglån 8.Personal care services 9.Briller og linser 10.Sportsarrangement

forbrukerrådet.no Sperrefrist / Date de parution Fre. 07.des.2012