Orientering om kultursekken

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Advertisements

Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole
Fagutvalg / programråd
Et pilotprosjekt med digital kunstformidling i den videregående skole
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Bokanmeldelser..
DKS, jan 2007, Tone V Rostad Levanger kommune Den Kulturelle Skolesekken PLAN 2007 – 2009 LEVANGER.
”Psykisk helse i skolen –Noe å snakke om -Noen å snakke med?"
Engebråten skole 2008/09 Skrevet av Cathrine Juul
FGIL/FAU – kurskveld – Trude Nøst, kommunalsjef
Forslag til ny vurderingsforskrift
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Forside/oversikt Her kan du sette inn et bilde som illustrerer
KULTURSEKKEN I VIDEREGÅANDE SKOLE  – 10.10: Velkommen + dagens program  – 10:50: ”1994”  – 11.00:Beinstrekk  11:00 – 11.15: Forestilling.
PISA Litt om resultatene bak overskriftene - og noen fortolkninger Halden 14. februar 2008 Svein Lie ILS, Universitetet i Oslo.
Siv.agr. Dag Åsmund Bilstad1 Evaluering – en oppsummering Tilbakemelding fra en del av mottakerne av næringsfondmidler fra Nore og Uvdal kommune
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
6-åringen forteller eventyr
Yngvild Nilsen, seksjonssjef
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen Folkebiblioteket anno 2008 Hva er det?
UFD Den kulturelle skolesekken Helge Ole Bergesen, Konferansen “Museenes plass i de kommunale planene”
SKOLEÅRET Vurdering For Læring
:02 Evaluering Juleevangeliet, Barnas katedral desember Response Log.
:23 Evaluering Juleevangeliet, Barnas katedral desember Response Log.
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Presentasjon i forbindelse med Statsråd Bjarne Håkon Hanssen sitt besøk i Levanger – Kommunalsjef Øystein Sende 1 STATSRÅD BJARNE HÅKON HANSSEN.
Hvorfor Kulturplan? Vedtak oppfølging Forny ”Kulturstrategier for Levanger kommune”. Behovet for å lage Levanger kommunes første kulturplan. Behovet.
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
Rådgiversamling Levanger Torsdag 29. november. Kort repetisjon - Bakgrunn, mål og tiltak Bakgrunnen er et alt for stort frafall i vgo. Målet er å øke.
Vesterålen Inger Anne Westby Kulturskolen som danningsarena Hvilke muligheter ligger i DKS og en ny kulturskolelærer rolle?
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Hvordan skolene møter prosjektet: Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk…. En spørreundersøkelse til skoleledere i Oslo høsten 2005.
PROGRAMFAG TIL VALG NOEN SMAKEBITER...
Evaluering av november på Blå avdeling:
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
DKS i Drammen Forsøks-kommune i DKS startet i et av 20 museer som fikk støtte. Den kulturelle skolesekken er sentralt styrt, gratis for.
Kultursekken Budsjett 2009/10. TRINNTEMAHVARAMME-BUDSJETT 1Bilde Møte med en kunstner 45 2Litteratur Første møte med biblioteket 15 3Musikk Kulturmiks.
Evaluering skoleåret 2008/09 Kultursekken i Levanger (12 besvarelser innlevert)
Marianne Larsen ABM-utvikling Sekretariatet for Den kulturelle skolesekken St.meld nr. 8 Kulturell skulesekk for framtida.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Grønt Flagg, - Nord Trøndelag Disposisjon: Kort presentasjon, - av foreleser Kort gjennomgang av krav / kriterier, - 6 lysark Gjennomgang av arbeidsprosessen.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Praksissamling for fjerde semester praksis på Lektorprogrammet.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Mandal videregående skole - vi bryr oss ”Hospitering på videregående skole” - utprøving av utdanningsprogram. Et samarbeid mellom ungdomsskolen og videregående.
Med Bjørg Langseth i den kulturelle skolesekken
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
Plan-og utviklingskomité Driftskomité
Hva er Fagbrev på jobb? Spredningssamling Prosjektleder Annikken Kjær Haraldsen.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
Hvilke familietilbud trenger de yngste
Og.
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen – Den kulturelle skolesekken.
Planer og rapportering Som kommunekoordinator for Den kulturelle skolesekken skal du bl.a. levere planer og rapporter Her er noe informasjon og tips: Frister.
Lysekrone fra sykkelhjul til lysekrone
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
NJFF HORDALAND: PÅ SKOLEN Sporløs ferdsel Fiskestanga. Fot – cm Snella Rigging av stang/ snelle Fastsitting Bremsefunksjon Backlash Slukknute Sikkerhet.
Vi er inne i vårt 6. år Skoleår Elever 2008/ /2010 4
Utfordringer og løsninger
Maria Tindberg.
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE mars 2015
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
EN DRIVKRAFT FOR UTVIKLING 1 Hva gjør fylkeskommunen som folkehelseaktør ? Thore Westermoen Fylkesordfører Vest-Agder.
Levanger kommune Rådmannen Formannskapet 7. September Én forklaring på utfordringene våre Med alderssammensetning og inntektssystem fra 1999 ville.
L ÆRINGSMILJØUTVIKLING ETTER RENDALSMODELLEN Praktisk arbeid og entreprenørskap.
Kulturkonferanse april 2016 Den kulturelle skulesekken Nasjonal satsing for profesjonell kunst og kultur til alle skuleborn Samarbeid.
Hva kan regionale politikere tilføre folkehelsearbeidet? Thore Westermoen Fylkesordfører.
KULTURTANKEN Visjon, verdier og målsettinger
Utskrift av presentasjonen:

Orientering om kultursekken DK den 16.01.2008 Visjon: SAMMEN SKAL VI GJØRE SKOLEN I LEVANGER BEDRE

DET ER DEN DRAUMEN Olav H Hauge DET ER DEN DRAUMEN ME BÆR PÅ AT NOKO VEDUNDERLEG SKAL SKJE AT DET MÅ SKJE – AT TIDI SKAL OPNA SEG AT HJARTA SKAL OPNA SEG AT DØRER SKAL OPNA SEG AT BERGET SKAL OPNA SEG AT KJELDOR SKAL SPRINGJA UT – AT DRAUMEN SKAL OPNA SEG AT ME EIN GONG SKAL GLIDE INN PÅ EIN VÅG ME IKKJE VISSTE UM

KULTURSEKKEN I LEVANGER Sentral ped. plattform Samarbeid kultur/skole Utvikle plan for DKS Rolleavklaring Koordinatoroppgaven Informasjonsspredning/nettbasert + møter Byråkratiproblematikken

KULTURSEKKEN I LEVANGER Basis i Læreplanen Obligatorisk perspektiv Møte med profesjonelle kunstnere Velge tema for hvert år (1. –10. kl) Plan for Kultursekken utarbeides. Lærere med Hjemmeside opprettes

KULTURSEKKEN Kulturkontakter Navlestrengen Arbeidsoppgaver definert Sikre skolens interesser Markedsføre på egen skole Eierforhold til produktet Tilrettelegge på skolen Sammen med rektor forankre i Læreplanen

KULTURSEKKEN Suksessfaktorer Kommunal forankring Utgangspunkt i det vi har Styringsgruppe Tilbydergruppe Nettverk av kulturkontakter Motivasjonsfaktoren ivaretas Nærmiljøorientert

KULTURSEKKEN Suksessfaktorer Høy kvalitet på tilbudene Bredde i tilbudet Ikke ”Lea Lettvint” Elevaktivitet Samarbeid med musikk og kultursk. For- og etterarbeid

EVALUERING DEN KULTURELLE SKOLESEKKEN SKOLEÅRET 2006/2007 KORT OPPSUMMERING

Hvor fornøyd er dere med kvaliteten på de obligatoriske tilbudene:

1. kl: Videokunst/levende bilder og verksted: Mest positiv tilbakemelding: Engasjerte kunstnere. Godt tilpasset de minste barna. Fint at elevene fikk skape noe selv. Artig med bilder av elever i romdrakt som ble sendt skolen i etterkant. Minus: Vanskelig å henge med for noen på grunn av svensk tale

2. kl: Besøk på biblioteket Elevene var godt fornøyd med besøket. Stor stas å få eget kort (Ekne) Alltid sikkerstikk med eventyr som høytlesning (Halsan) Veldig nyttig for elevene å være der. (Ytterøy) Veldig grei og informativ introduksjon fra ansatte der. (Tuv)

4. kl: Mina og grisefisken Artig teater syntes både de fleste barna og de voksne. Noen syntes det var litt barnslig. Vi voksne er imponert over hvor mye de får ut av lite (Nesheim) Skuffende at de måtte flytte seg ned etter at de hadde fått god plass nederst i amfiet. (Halsan) Kjempeartig og fengende (Tuv)

5.kl: Forfatterbesøk Forfatteren var kjempeflink. Men det ble for travelt for forfatteren som skulle videre til neste skole. Elevene hadde mange spørsmål til henne. (Mule) Kjempebra!! Spennende besøk. Elevene ble svært inspirert til å lage tegneserier selv etterpå (Okkenhaug)

7. kl: Improkompaniet RAMP Det beste vi noen gang har vært på, hilsen 7. klasse-lærerne (Nesheim)

8 kl: Nils Aas kunstverksted Meget bra opplegg. Alle klassene godt fornøyd (Nesset) Meget populært blant elevene. Gode tilbakemeldinger fra lærerne (Frol)

Noen andre spørsmål Din vurdering av informasjonen fra kommunen:_ Grei informasjon fra kommunen (Nesset) OK (alle andre) Har dere hatt problem med gjennomføringa: Nei (alle som har svart) Er ordninga med buss tilfredsstillende: Ja (alle) Er hjemmesida bra: Hvordan har kontakten med lærere/rektor på egen skole fungert: OK (alle)

ET GRYENDE DEMOKRATI Kampen for rettferdighet - kampen mot fattigdom

Utvikling: Nytt tilbud

Første møte med biblioteket 15 3 Musikk Kulturmiks med vekt på dans 30 Rammebudsjett 2007/08 for Kultursekken TRINN TEMA HVA RAMME- BUDSJETT 1 Bilde Møte med en kunstner 45 2 Litteratur Første møte med biblioteket 15 3 Musikk Kulturmiks med vekt på dans 30 4 Teater/kulturarven En teaterforestilling Kulturarven 20 35 5 Forfatterbesøk og andre møte med biblioteket Andre møte med biblioteket 6 Musikk/kulturarven Paul Okkenhaugs musikk 25 7 Teater 40 b-trinn Lokal kulturhistorie Valgfritt, kr. 50,- pr. elev 70

Kunst og kunsthåndverk Møte med bildekunstner eller kunsthåndverker 40 Rammebudsjett 2007/08 for Kultursekken TRINN TEMA HVA RAMME- BUDSJETT 8 Kunst og kunsthåndverk Møte med bildekunstner eller kunsthåndverker 40 9 Bilde Skolekino 15 Musikk Dans, musikkteater eller konsert 25 u-trinn Lokal kulturhistorie Valgfritt, kr. 50,- pr. elev 50 10 Menneskerettigheter Falstad   Kompetansetiltak Skyss 160 Fylkesavtalen 105 Div/ekstraordinært f. eks. Marsimartnaden, Solhaug osv 55

Andrè Bjerke. Fra kunstneren