Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

GJELDENDE RETNINGSLINJER SESONGEN  En ny sesong nærmer seg. For å unngå ev. misforståelser og klager skal gjeldende retningslinjer følges.  Skulle.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
”Spillerutvikling i fokus”
DAMEKAMPER SPILLES F.O.M. DENNE SESONGEN OGSÅ SOM 9`ER SPILLES PÅ 11`ER BANE VANTENE LEGGES INN 5 METER PÅ HVER LANGSIDE 2 X 35 MINUTTER 3 – 6 MINUTTER.
Elektronisk kamprapport Uten oppsatt dommer fra krets.
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR, 7ÈR OG 11ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-16 ÅR.
Utgifter og kostnader Utgift: Kjøp av ressurser, målt i penger
CSK Fotball J-2000 Foreldremøte •Nytt trener team •Opplegg for sesongen •Reisecup •Økonomi/dugnad •Roller •Annet Agenda.
CSK Håndball J-2000 Foreldremøte kl
Kjetil Andresen er hovedtrener Øvrige trenere er: Rune Skaar Jan Erik Andersen Espen Eriksen.
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
Kjelsås Håndball , Kioskinstruks 2013
Instruks kiosken! • Når du kommer: – Lås opp porten inn til banen! – Hente vann i klubbhuset (nede -garderoben) – Sett på pølsevann, og vaffeljern • Ikke.
Orientering og status Ringeriksbadet Personalmøte
FIKS - ELEKTRONISKE KAMPRAPPORTER
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Lagleder og trenermøte Oppegård Fotball 16. april 2008.
Erfaringer fra Nasjonalt e-ID program Arne Berner
CSK Håndball J-2000 Foreldremøte kl
DIF FOTBALLSTYRE Sportslig møte for lagledere og trenere i DIF, 5 juni 2008 Agenda Presentasjon av styre og lagledere/trenere Status økonomi Styrets ønske.
Sponsorer og klubbklær
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
VERDIER OG HOLDNINGER Hvilke verdier er grunnleggende i idrettsmiljøet vårt? Voksne som rollemodell Hva er ”Fair Play”? Hvilke tiltak gjør vi fra neste.
Stormøte i Bødalen.
Informasjonsmøte for 10. trinn 10. mars 2009 kl:18.30 – 19.30
Elektronisk kamprapport
CSK Håndball J-2000 Foreldremøte kl
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Larvik – der det gode liv lever!
Kioskinstruks høst 2012 Nøkkel: Universalnøkkel benyttes også til sjalusi i kiosken. Kasse: Kasse til kiosk ligger i låsbart skap i vaktrommet. En kasse.
VI INVITERER deg/ditt firma til Søve som UTSTILLER PÅ MINIDYRSKU’N Sted: SØVE VIDEREGÅENDE SKOLE ULEFOSS Lørdag 1. juni 2013 Søve kan feire 120 år som.
Søknad om tilskudd/ prosjektmidler Skriv søknad og be om at evt. tildelte midler overføres bankkonto Kopi til regnskap sammen med bilagsblankett.
Velkommen til informasjonsmøte
Velkommen til foreldremøte. SAMU og valg  Samarbeidsutvalget oppgaver er å holde juleverksted, felles tur og blir forelagt dokumenter som årsplan og.
Instruks kiosken! Når du kommer: – Lås opp porten inn til banen! – Hente vann i klubbhuset (nede -garderoben) – Sett på pølsevann, og vaffeljern Ikke bruk.
Ansvarsfordeling side 1
KIL - Fotball hjemmekamper
TELLE CUP Nordre Fjell skal samarbeide med Nest sotra om denne cupen i år. I den forbindelse trengs det vakter til kiosk ol. Dere som nå blir satt.
Flest mulig, lengst mulig best mulig!
NÅR: FRA FREDAG 24. APRIL KL TIL SØNDAG 26. APRIL KL. 14. STED: GULSRUD LEIRSTED VED TYRIFJORDEN HVEM: ALLE SOM HAR LYST PRIS: BARN: 0-1 ÅR: GRATIS.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR OG 7ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-12 ÅR.
Kontaktpersoner sesongen OppmannsansvarligTorunn Eilertsen Sportslig koordinatorAnders Holand Pettersen Resultattavle og musikk.
8C Skoleåret
Flest mulig - lengst mulig - best mulig Tema for presentasjon undertema.
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
SelbuLAN - Presentasjon SelbuLAN 2010 v1 SelbuLAN 2010 v2 SelbuLAN 2011 v1 Personell Oppgaver Strøm kiosk Rydding/Rigging Support Scene/Media Compoer.
2.6 FIKS Ansvarlig: Steve og Ingunn FIKS står for Fotballens Informasjon og Kommunikasjons System og eies av Norges Fotballforbund  For at våre klubber.
Lagleiarmøte Litt om mykje...
MEDIESEMINAR 2016 Mediehåndboka – sentrale elementer kampdag og regelverk.
Infomøte foreldre/spillere Akerhallen søndag
Klubben for alle med fotball i sitt hjerte!
Laglederforum
Arrangement i Gressvikhallen
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Novembernytt Pytten Nå er høsten her, og vi skriver alt november. Vi legger bak oss en spennende oktober måned, med mye latter, lek og læring. Vi hadde.
ÅRSREGNSKAP 2016.
Velkommen til foreldremøte U8
Arrangørguide – minihåndball og aktivitetsserien
HORDALAND RYTTERKRETS
Oppstartsmøte
Velkommen til turnering!
Arrangement Loppetassen Hvordan gjør vi det??
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Spiller-/foreldremøte høst
1. Hvor gammel må du være for å sitte i et styre?
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Strategi Vedtatt av årsmøtet 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Kiosken

Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter

Budsjett fakta  Budsjettet er på kr ,-  April, Mai, Juni, Aug, Sept, Okt

Kiosken  Det de fleste gruer seg til…….  Svinn og utro tjenere  De i sort  Sortiment og priser  Oddsenligaen – A-lagskamper  Selve driften

Det alle gruer seg til: Kasse og bankterminal  Alt må registreres riktig  Bankterminalen er knyttet til kassen  Hvordan brukes kassen og bankterminalen?  Dagsoppgjør; kjøre 2 rapporter fra kassen  Veksel

Feilslag, ikke dekning på konto..  Hvordan man skal korrigere dette på kassen ? finner dere i info flippen på veggen.  Skifte papirrull ? Info flippen  Papirruller ligger i nederste skuff

Svinn og utro tjenere….  Pølser  Kaffe  Ingen uttak fra kiosken eller rabatter for styret/trenere/lagleder e/A-lagsspillere  Kaffe og vaffel til de som har kioskvakten  Dagsoppgjøret – 2 rapporter fra kassen  Dagsoppgjørskonvolutt en

De i sort - Dommerne  Prøveordning – alle dommere ; klubbdommere og dommere satt opp av Akershus Fotballkrets betales over bankkonto.  Dommeregningene leveres inn i kiosken og legges i postkassen sammen med dagsoppgjøret  Ingen regler uten unntak: Dommere til A-matchene som er satt opp av forbundet ! Vi ber pent om dette, slik at vi unngår mye cash i kassen.  Uttak av brus(noe de får) skrives opp og legges i kassen sammen med dagsoppgjøret. Dette er dommerutgifter og ikke en kioskkostnad.

Oddsenligaen - A-lags matcher  Bemannes med 3 personer  A-laget tar ut drikke, is/brus til ballhentere alt må skrives opp på liste slik at de blir belastet  En kampansvarlig tar ut dette fra kiosken – Per Stokke/Tove Christiansen  Oppmøte før kampstart min. 1 time – Salget starter 45 min før kampstart

Selve driften: Vareutvalg  Ingen fullsortimentskiosk  Vareleveranser 1 gang per uke  Varme dager: Is og drikke  Kalde dager: Kaffe, kakao, vaffel og pølser

Rydding og vasking  Kaste søppel i søppelcontaineren  Rydde og vaske opp  Et sted du hadde lyst til å komme tilbake til

Åpning og stenging av stadion  Banebok  Åpning hverdager  Stenging – hverdager 22.30, hele anlegget  Garderober

Hva må du som lagerleder gjøre?  Sette opp dugnadsvaktene  Sjekke banebok uken før mht til nye kamper  Informere dugnadsvaktene i forkant av kioskuken  Minne om åpningstidene  Passe på beskrive rutinen på nøkler  Minne de på ”Kioskoppgjøret hver dag”  Be en av vaktene ha med vaffelrøre  Sørge for at det er voksne som står (16 års aldersgrense)  Passe på at 2 er på vakt