MedieTrender – med fokus på sosiale medier EnergiNorges Markedskonferanse 22.09.10 Knut-Arne Futsæter

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. ÅRETS ARRANGEMENT.
Advertisements

Everyone Print Kalle Snarheim.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
Google Confidential and Proprietary 1 1 Hva kan Google fortelle deg om kundene dine? Siri G. Børsum Industry Leader Google Norway Hva kan Google fortelle.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
T Trans-Atlantic Equity Finance Education System Internet Fun Improved Economy Multi Level Marketing New Friends Education More Time.
DESEMBERKONFERANSEN Kristian Siem SS7 New Vessels
Organization and board
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
- derfor går vi mobilt Espen Olsen Langfeldt, redaksjonssjef VG Mobil, Fagpressedagen 2013.
”ECONOMIC IMPORTANCE OF ROPEWAY INSTALLATIONS AS MEANS OF CONVEYANCES SUPPORTING THE DEVELOPMENT OF WINTER TOURISM AS SHOWN BY THE EXAMPLE OF TRYSIL” –
Ledelsesinformasjonsystem
COAST GROUP 2013 Reliable – Profitable Growth Coast Structure (Family) Coast Seafood Sales / Marketing Coast USA Import / Wholesale Coast Australia.
Key takes from the CXPA breakfast meeting 19th of march 2013 Summarized by KOBRA – Full text from Post It notes available in notes 1.
Velkommen til TOYOTA Toyota Logistics Services Norway AS.
Innovate with Office Online Information & creation
Ung på hybel, en utfordring for psykisk helse? Helsesøsterkongressen Wenche Wannebo Helsesøster og stipendiat, HiNT.
Institutt for kriminologi og rettssosiologi Forholdene under frihetsberøvelse: utlendinger og innlendinger Katja Franko Aas Institutt for kriminologi og.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
3D-structure of bacterial ribsoomes. Components required for protein-synthesis in E. coli.
Nettverk Software Protocol Hierarchies
Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.
Global oppvarming Mål: Vi skal lage en enkel database med temperaturdata fra 1770 til i dag. Deretter tilby et brukergrensesnitt mot databasen.
Hjertelig Velkommen!. Interreg IV C Helping regions share solutions.
ICYS – Nettlärarutbildningen SOSIALE MEDIER Nina Tvenge Nettpedagog.
: Application from 2009 resubmitted, adapted to new organization Results known September 2011 Reorganization of Notur into kjernetjenester.
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
Hva er Interaksjon Design?
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
1 Økonomidatabaser En kort oversikt Med hovedfokus På Datamonitor.
FARGIS - Fra Visjon til Verktøy Nettverk Brukere Visjon Gode ideer Hardt arbeid Inspirasjon Verktøy.
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
  Den perfekte julegaven til Javakoden din Johannes Brodwall Steria.
Hvordan lage seg en wikispaces Gå til bestem deg for hvilket wikispaces du vil ha (public, protected, private).
Forskningsetikk og premiering av deltakere i forskning: Hva sier NESHs retningslinjer og hvilke forskningsetiske spørsmål reises? Bergen, 27, februar 2009.
1 Teleøkonomi Infomøte 3.komtek, Harald Øverby, ITEM.
1 Infomøte 4.KomTek Hovedprofil TØ: Teleøkonomi 20.april 2010 Harald Øverby (Steinar Andresen)
Økonomiske forutsetninger Gullfaks landsbyen 2007.
EU-program Gjennom EØS-avtalen, bilaterale avtaler og nasjonale tiltak er Norge en aktiv partner i flere samarbeids- og utvekslingsprogrammer innen EU-området.
Citation and reference tools for your master thesis
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
INTERNASJONAL PRIVATRETT Lovvalg i kontrakt – uten partenes valg Professor dr. juris Giuditta Cordero Moss.
1 After EVISOFT in 2011 ?? Cooperating researchers for 15 years: Tore Dybå (SINTEF), Dag Sjøberg (UiO), Reidar Conradi (NTNU)
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. TEMA.
Sikkerhetsarbeid i den nordiske fiskeflåten -Et arrangement under Norges formannskap i Nordisk Ministerråd 2012 Tromsø Trends of the fatal.
Project Fusion The power of combining resources. L y s b i l d e u t f o r m i n g : ” M / L O G O ” // V e l g b l a n t m a n g e l y s b i l d e o.
Publisering i åpne kanaler Anne Storset Institutt for mattrygghet og Infeksjonsbiologi.
IT services and support Information to new employees at UIB.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Engelsk mal: Startside The Ageing Society – current situation, challenges and opportunities Steinar Barstad Warszawa 25th November 2014 Specialist Director.
 A fjord is a small bit of water between two mountains or cliffs and they are very famous in Norway.
PKI – Norge Gruppe 3  Thorstein  Rune  Kjersti  Rasmus.
The Lindorff European Credit Outlook 2015
Olje og internasjonale konflikter. Oslo Børs Hovedindeks +0,68% 414,51 kl 10:29.
COPD Chronic obstructive pulmonary disease By Espen Gavin and Zabihulla Mirzai.
Treatment of problem gambling. Pål Fylling Helland, Clinical Psychologist. Blue Cross Centre for Addiction Treatment, Oslo, Norway.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Radio listening in Norway
The Norwegian Hydrografic Pilot
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
FIBER og OTT – Et marked i endring
LO2 – Understand Computer Software
Kaveet Patel – Education Officer
COLT Porting Agreement Summary Sept 2017
Developing an Educational Web Application for Student Training in Geographical Information Systems (GIS) Derek Morris Jr. , Edsel Norwood , Disaiah Bennett.
Utskrift av presentasjonen:

MedieTrender – med fokus på sosiale medier EnergiNorges Markedskonferanse Knut-Arne Futsæter

Oppsummering  Med en tilgang på Internett på 92% befinner nordmenn seg i verdenstoppen, og hele 78% bruker nettet daglig.  Norge er også blant de land i verden som har høyest bruk av Facebook. Facebook har vært en formidabel suksess blant nordmenn, og hele 58% av hele befolkningen bruker nettstedet ukentlig – og hele 90% av aldersgruppen år. Veksten er nå sterkest blant de over 50 år. Andre sosiale nettsamfunn (SNS) som Twitter, LinkedIn, MySpace og Nettby er fullstendig forbigått at Facebook.  Facebook er på mange måter blitt et nett i nettet og fungerer for mange som en sosial HUB for venner, familie, naboer og arbeidskolleger. Her legger man ut bilder, lager avtaler, inviterer til foreninger/grupper, chatter og snoker rundt. Facebook har derfor mange og ulike funksjoner fra tidtrøyte og underholdning til informasjonsinnhenting og interaktivitet. Stadig flere er villig til å legge ut bilder og video.  Facebook er Norges tredje størst medium og vokser stadig med en daglig dekning på 44%, og hele 81% blant aldersgruppen år er det største mediet i den aldersgruppen.  Stadig flere bruker også nå Facebook via mobilen. 10% av hele befolkningen bruker Facebook via mobilen og mobilen kommer til å bli viktigere og viktigere etter hvert som nye tjenester som lokaliseringstjenester som Gowalle blir integrert i den.

Access to the Internet in the World Source: (2009) and from Norway C&M 1Q 2010http:// 3 Percent

US 61m France 9.6m Spain 4.9m Germany 2.5m Ireland 675k Turkey 10.6m Italy 9.1m Russia 400k Sweden 2.04m Austria 560k Swiss 1.36m Holland 900k Finland 1.02m UK 17.2m Portugal 300k Belgium 2.1m Norway 2.04m Greece 1.4m Denmark 1.97m Norway the top Facebook country Source: Facebook internal data May 2009 by Cowan & Johnson. 2.04m = 58% (15 year +) 4

Access to and use of the Internet 1996–2010 Percent Source: Consumer & Media. 5

Expansion of Social Networking Sites (SNS) in Norway 6 Percent Source: TNS Gallup InterBuss 15 years + among people with access to the Internet.

7 Percent Source: TNS Gallup InterBuss. Weekly reach of Facebook among the whole population and years – also among those with no access to the Internet. Diffusion of Facebook among different age groups among the whole population

Weekly use of different activities on SNS Percent 8 Source: TNS Gallup InterBuss 15 years + among those with access to the Internet.

Lagt ut bilder og video på internett Source: TNS Gallup InterBuss 15 years + among those with access to the Internet.

Daily reach of some media in Norway Percent Source: TNS Gallup InterBuss 2Q 2010 for SNS among the whole population 15 years +. TNS Gallup’s Consumer & Media 10/2 (2009/2010) for other media 12 years * * 15–29 years: 81% 10 CNN: Facebook is our biggest competitor

Use of Facebook on mobile among the whole population Source: TNS Gallup InterBuss 2Q years + among the whole population 15 years +. Percent 11

Mobile Trends for Facebook  The personal HUB  Blurred boundaries: Private – public. Facebook directs more online users than Google: The next search engine?  Bridging: Serve as a communication platform and engine  Closing: Groups, filtering, limitations, lists – SNS begin to be more “exclusive” 2.Location: Foursquare, Gowalla, Facebook (?)  Social and real-time applications will fuel adoption and innovation and bridging online and offline interaction 3.Mobile  Mobile becomes a social media lifeline