Et mulig samarbeid med
Hvem er vi? Over 900 spillere fra 74 nasjoner. Topp lag herrer. Topp lag dmer. Totalt 23 landslagspillere. En av Norges største breddeklubber 67 bedrifter med 52 000 ansatte med bransjeeksklusivitet i samarbeidspoolen. Størst i Norge innenfor idrettslag i forhold til samfunnsprosjekter.
Årets Sponsorobjekt 2011 ”Vålerenga Fotball har skjønt at de lever av å bygge og forvalte merkevare for sine samarbeidspartnere. Mange har svært mye å lære av Vålerenga når det gjelder kommunikasjon” Juryleder Lasse Gimnes.
Intensjon Intensjonen for ett eventuelt samarbeid med Vålerenga Fotball er: Være en god Samarbeidspartner Styrke synlighet regionalt/nasjonalt Styrke B2B aktiviteter gjennom Vålerenga poolen. Selge forsikringer til samarbeidspartnernes ansatte. Selge forsikringer til 900 medlemmer. Selge forsikringer til sympatisører, kartlagettall viser at vi har 200 000 av disse, 15 000 er ”hard core” fans. Gjennom et slikt samarbeid vil en partner nå eksklusivt nå 67 bedrifter og ca 52.000 ansatte i Vålerenga poolen. Drive forretningsutvikling sammen med VIF Gjennom dette skape flere lojale kunder og styrke merkevaren. Bransjeeksklusivitet for definerte bransjer innenfor avtalte forretningsområder Avtalen skal skape Synlighet, Intern stolthet, Engasjement og Resultater.
Holdning til samarbeidspartnerne Return on investment (lage en plan med KAM) Omsetning Markedsføring/merkevarebygging Synlighet Assosiasjon/omdømme = Dokumentert lønnsomhet Samarbeid med TNS Gallup og Sponsor Insight
Næringslivet KONSEPT Forretningsutvikling Samfunn Opplevelser Branding Opplevelser Samfunn Forretnings utvikling Forretningsutvikling Profilering Merkevare utv. Marketing Lanseringer Synlighet Kamp Reiser Event’er Fritid VIF Sports opplevelser VMR Jobbsjansen = Oslo Fattighuset Radiumhospitalet Samfunn B2B/B2C Produktutvikling Temadager Relasjonsplattform Ledelsesutvikling Opplevelser Synlighet Profilering Merkevare utv. Marketing Lanseringer Synlighet Intern motivasjon Sykefravær Entusiasme Glede Synlighet Bygge samfunn Bydelsutvikling Goodwill Økt markedsandel Økt omsetning Synergi Relasjonsutvikling
/12
Forretningsutvikling B2B / B2C Møtebørs * 3 Nettverksgrupper Markedsplass/Webside Oppfølging av KAM Balljenter -Eget program for kvinner Fag dager Media Ledelse Markedsføring/salg Innkjøp Sosialt Kick off med laget Sponsor cup Turer
Vi har helt klare planer både felles og individuelt for alle samarbeidspartnerne
Generalsponsor HSP Partner
Poolen
Metode og utvalg Sponsor insight Til grunn for rapporter ligger eksponering fra 6 TV-kanaler Videre oppslag fra 60 trykte og 853 Internettmedier Det potensielle publikummet er basert på antall TV-seere på hvert enkelt TV innslag samt oppsummerte lesertall for hvert oppslag som omtaler den aktuelle aktøren.
Flater som skal legges frem i salgsmøter Synlighet Samfunn/Bredde Opplevelser B2B Dokumentasjon
Eksponerings verdi
Svært god synlighet mot hovedtribunen. Arena – Digitale Boards 240 sekunder digital arena reklame til hver kamp. Lokal sone på innbytter benk siden. Totalt 84 meter. Svært god synlighet mot hovedtribunen.
Arena – Digitale Boards 196 meter digital arenareklame 240 sekunder sekunder
www.vif-fotball.no Innslaget sponses av Unike brukere: Annonserings flater VIFTV - Plakat Innslaget sponses av Unike brukere: De siste månedene rundt 180.000 unike brukere pr. mnd. Sidevisninger: 1,8 millioner sidevisninger på Vålerenga’s portaler per måned. VIFTV Vi har innslag som har vært sett av 6-7000 unike brukere per dag
Våre røtter handler om: Integrering Arbeid Bistand Fellesskap Våre verdier, er vår tro: Hos VIF er vi mot rasisme Har vi tradisjon for å hjelpe de som har det vanskelig forstår vi verdien av å ha en jobb å gå til er det plass til alle, uansett; kjønn, farge, religion eller fysikk Skoleprogram Jentekonferanse Holdningskurs Ungdomsklubb Jobbsjansen Møtebørsen Fattighuset Inkluderingsprosjektet Oslo rødekors Frelsesarmeen Rikshospitalet/radiomhospitalet Fargerik fotball Åpen hall Fotball for alle Hafslund breddeprosjekt Vår tro, skaper håp: Slik jobber vi for å nå vår drøm om å bli hele: OSLOS STOLTHET Nytt håp, økt kjærlighet:
Egen Losje utvalgt kamp Egen inngang (unngå kø). Tilgang til losjen 2 timer før kampstart Projektor og lerret Egen VIP vertinne Innside om laget fra fotballprofil før kampstart Gratis mineralvann, øl, kaffe, te. 12 plasser til hver kamp Beste plasser på langsiden med lux seter Overbygg, TV skjermer 2 retters middag Gratis inngang players lounge etter kampen (møte spillere og trener)
4 faste VIP plasser Egen VIP inngang 1 gratis mineralvann Gratis kaffe, te og snacks VIP- fasiliteter , skinnseter, overbygg og TV skjermer. Mingle med store deler av Oslo næringsliv (Nettverksbygging) Kjøp av pizza, mineralvann, øl, til reduserte priser Konferansier foran hver kamp Sportsbar etter hver kamp Møte med spillere og trenere etter hver kamp
Synlighet på hovedstadens fotball arena. Oppsumering Synlighet på hovedstadens fotball arena. Beste synlighetsmålinger innen fotball i Norge Unik avdeling innen sosia og omdømme Synlighet på hjemmesiden til VIF med 15000 brukere hver dag. Tilgang til: - 67 eksklusive bedrifter - 52 000 ansatte i samarbeidspoolen - 958 spillere - 6700 sesongkort innehavere - 40 000 Facebook medlemmer - Diverse cuper rundt Vallhall - Bruk av profilerte fotballprofiler. ↔