Et mulig samarbeid med.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnas Stasjon – et nettverkstiltak
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Inkluderingsarbeid i idrettslaget. INKLUDERINGSKONFERANSE januar – 2011 Svein Femtehjell.
SANDAR IL Sponsorprogram for 2009.
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
We are all in the same boat together We are all in the same boat together! We have a policy to lessen the differnces between our white collar and.
Sammen med vålerenga.
BASISHALL som grunnlag for rekruttering v/Paal-Mogens Furuseth
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
Vi kjøper seere Gross Rating Points og Target Rating Points er den offisielle valutaen i markedet personer over 12 år har tilgang.
OSLO JAZZFESTIVAL Sponsormuligheter 2012 – ) Jazzfestival sponsor 2) Hovedsponsorer 3) Enkeltkonserter 4) Annonsering i festivalmagasin –
CSK Fotball J-2000 Foreldremøte •Nytt trener team •Opplegg for sesongen •Reisecup •Økonomi/dugnad •Roller •Annet Agenda.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Presentasjon Kolstad Håndball
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
SAS er stolt støttestpiller til norsk fotball
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Dyreparken på 300 sekunder.
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
A-LAGET 2008.
EM HÅNDBALL 05. – 15. desember TV-sponsorene er blitt eksponert 116 ganger, de 10 dagene EM 2002 gikk av stabelen! Dette inkluderer også et fåtall.
Team-J Team-J – Tilbud og krav ”Gult - De lekne””Rødt - De ivrige” TilbudTilbud Trening 1-2 ganger pr. uke Muligheter for å prioritere andre.
Oslo og Omegn Bilbransjeforening 80 år!
8. Kommunikasjonsvirkemidler
Kartlegging av byggavfall i Nord - Norge. 2 NESO som bransjeaktør -Jack Johnsen, kompetanseleder i NESO -NESO Bransjeorganisasjon for NordNorske byggentreprenører.
Daglig leder program Samling 1, mars.
Hva tenker du på ?.
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Lyngdal Cup 2011 Torsdag 4. august - søndag 7. august 5 kamper per lag, på 4 dager Torhill Gysland Falnes Turneringsleder 2011.
CarWEB BilNorge Pluss forhandleren i fokus! forhandleren i fokus! eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Bli medlem i ”Nordstrand Håndball”
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
1 VEIEN TIL IA-SUKSESS. IA-prisen 2013 Unner ingen å få prisen Fraværet har gått opp siden Sovepute? 2.
Så hva skal man gjøre?.
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Flest mulig, lengst mulig best mulig!
Mulighet for Sponsorer -Klubben med Miljø- Reistad IL trenger inntekter for å ha et best mulig tilbud til dine barn. Hallreklame reduserer behovet for.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
MAKSIMER SCANNERFORRETNINGEN DIN. EN FORRETNINGSMULIGHET ULIK ALLE ANDRE Økning Antall scanneroperatører i EMEA % Antallet scanninger.
Stavanger Turnforening Hvorfor samarbeide med STF i merkevarebyggingen? Stavangers desidert største idrettslag –Pr. dato medlemmer. Disponerer.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
1 Stavanger Tennisklubb Et av Rogalands største og sterkest voksende idrettslag Sportslig utvikling 2008.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
og egne plasser på tribunen
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
STAVANGER FEBRUAR MILLENNIUM CUP SPONSOR.
FAIR PLAY. Fair Play - et ansvar for hele fotballfamilien - spillere, trenere, ledere, foreldre, publikum og media Troms Fotballkrets er blant Nord-Norges.
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Løvenstad Fotballklubb. Hvem er vi? Sted: Sandbekkbanen Startet: 1972 Leder: Terje Rustad Antall medlemmer: ca. 500 Løvenstad Fotballklubb -Lagånd -Fotballglede.
1 Skilt på utebanen i Bratsberg – fin plass for profilering.
Strategiplan
Bli samarbeidspartner med Charlottenlund sportsklubb Junior
Markedsføring.
Klubben for alle.
UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010
”Flest mulig - lengst mulig - best mulig!”
Bli samarbeidspartner med Charlottenlund sportsklubb Junior
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Velkommen til Haga - i hjertet av Bærum. …
Innspill til presentasjonen
Utskrift av presentasjonen:

Et mulig samarbeid med

Hvem er vi? Over 900 spillere fra 74 nasjoner. Topp lag herrer. Topp lag dmer. Totalt 23 landslagspillere. En av Norges største breddeklubber 67 bedrifter med 52 000 ansatte med bransjeeksklusivitet i samarbeidspoolen. Størst i Norge innenfor idrettslag i forhold til samfunnsprosjekter.

Årets Sponsorobjekt 2011 ”Vålerenga Fotball har skjønt at de lever av å bygge og forvalte merkevare for sine samarbeidspartnere. Mange har svært mye å lære av Vålerenga når det gjelder kommunikasjon” Juryleder Lasse Gimnes.

Intensjon Intensjonen for ett eventuelt samarbeid med Vålerenga Fotball er: Være en god Samarbeidspartner Styrke synlighet regionalt/nasjonalt Styrke B2B aktiviteter gjennom Vålerenga poolen. Selge forsikringer til samarbeidspartnernes ansatte. Selge forsikringer til 900 medlemmer. Selge forsikringer til sympatisører, kartlagettall viser at vi har 200 000 av disse, 15 000 er ”hard core” fans. Gjennom et slikt samarbeid vil en partner nå eksklusivt nå 67 bedrifter og ca 52.000 ansatte i Vålerenga poolen. Drive forretningsutvikling sammen med VIF Gjennom dette skape flere lojale kunder og styrke merkevaren. Bransjeeksklusivitet for definerte bransjer innenfor avtalte forretningsområder Avtalen skal skape Synlighet, Intern stolthet, Engasjement og Resultater.

Holdning til samarbeidspartnerne Return on investment (lage en plan med KAM) Omsetning Markedsføring/merkevarebygging Synlighet Assosiasjon/omdømme = Dokumentert lønnsomhet Samarbeid med TNS Gallup og Sponsor Insight

Næringslivet KONSEPT Forretningsutvikling Samfunn Opplevelser Branding Opplevelser Samfunn Forretnings utvikling Forretningsutvikling Profilering Merkevare utv. Marketing Lanseringer Synlighet Kamp Reiser Event’er Fritid VIF Sports opplevelser VMR Jobbsjansen = Oslo Fattighuset Radiumhospitalet Samfunn B2B/B2C Produktutvikling Temadager Relasjonsplattform Ledelsesutvikling Opplevelser Synlighet Profilering Merkevare utv. Marketing Lanseringer Synlighet Intern motivasjon Sykefravær Entusiasme Glede Synlighet Bygge samfunn Bydelsutvikling Goodwill Økt markedsandel Økt omsetning Synergi Relasjonsutvikling

/12

Forretningsutvikling B2B / B2C Møtebørs * 3 Nettverksgrupper Markedsplass/Webside Oppfølging av KAM Balljenter -Eget program for kvinner Fag dager Media Ledelse Markedsføring/salg Innkjøp Sosialt Kick off med laget Sponsor cup Turer

Vi har helt klare planer både felles og individuelt for alle samarbeidspartnerne

Generalsponsor HSP Partner

Poolen

Metode og utvalg Sponsor insight Til grunn for rapporter ligger eksponering fra 6 TV-kanaler Videre oppslag fra 60 trykte og 853 Internettmedier Det potensielle publikummet er basert på antall TV-seere på hvert enkelt TV innslag samt oppsummerte lesertall for hvert oppslag som omtaler den aktuelle aktøren.

Flater som skal legges frem i salgsmøter Synlighet Samfunn/Bredde Opplevelser B2B Dokumentasjon

Eksponerings verdi

Svært god synlighet mot hovedtribunen. Arena – Digitale Boards 240 sekunder digital arena reklame til hver kamp. Lokal sone på innbytter benk siden. Totalt 84 meter. Svært god synlighet mot hovedtribunen.

Arena – Digitale Boards 196 meter digital arenareklame 240 sekunder sekunder

www.vif-fotball.no Innslaget sponses av Unike brukere: Annonserings flater VIFTV - Plakat Innslaget sponses av Unike brukere: De siste månedene rundt 180.000 unike brukere pr. mnd. Sidevisninger: 1,8 millioner sidevisninger på Vålerenga’s portaler per måned. VIFTV Vi har innslag som har vært sett av 6-7000 unike brukere per dag

Våre røtter handler om: Integrering Arbeid Bistand Fellesskap Våre verdier, er vår tro: Hos VIF er vi mot rasisme Har vi tradisjon for å hjelpe de som har det vanskelig forstår vi verdien av å ha en jobb å gå til er det plass til alle, uansett; kjønn, farge, religion eller fysikk Skoleprogram Jentekonferanse Holdningskurs Ungdomsklubb Jobbsjansen Møtebørsen Fattighuset Inkluderingsprosjektet Oslo rødekors Frelsesarmeen Rikshospitalet/radiomhospitalet Fargerik fotball Åpen hall Fotball for alle Hafslund breddeprosjekt Vår tro, skaper håp: Slik jobber vi for å nå vår drøm om å bli hele: OSLOS STOLTHET Nytt håp, økt kjærlighet:

Egen Losje utvalgt kamp Egen inngang (unngå kø). Tilgang til losjen 2 timer før kampstart Projektor og lerret Egen VIP vertinne Innside om laget fra fotballprofil før kampstart Gratis mineralvann, øl, kaffe, te. 12 plasser til hver kamp Beste plasser på langsiden med lux seter Overbygg, TV skjermer 2 retters middag Gratis inngang players lounge etter kampen (møte spillere og trener)

4 faste VIP plasser Egen VIP inngang 1 gratis mineralvann Gratis kaffe, te og snacks VIP- fasiliteter , skinnseter, overbygg og TV skjermer. Mingle med store deler av Oslo næringsliv (Nettverksbygging) Kjøp av pizza, mineralvann, øl, til reduserte priser Konferansier foran hver kamp Sportsbar etter hver kamp Møte med spillere og trenere etter hver kamp

Synlighet på hovedstadens fotball arena. Oppsumering Synlighet på hovedstadens fotball arena. Beste synlighetsmålinger innen fotball i Norge Unik avdeling innen sosia og omdømme Synlighet på hjemmesiden til VIF med 15000 brukere hver dag. Tilgang til: - 67 eksklusive bedrifter - 52 000 ansatte i samarbeidspoolen - 958 spillere - 6700 sesongkort innehavere - 40 000 Facebook medlemmer - Diverse cuper rundt Vallhall - Bruk av profilerte fotballprofiler. ↔