Www.ctiq.net Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
D4422 IP telefon.
Advertisements

SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Keyforce SMS Mobile Link
BraWeb Bestilling.
Forberedelse OpplæringSpesifikasjonerImplementasjon Installasjon Test løsning Last testing Kunde Konsulenter Leverandører ? ? ? ?
Uni Eiendom FDV Status for produktet og «veien videre» Rune Synnevåg Utviklingssjef.
URD An Agenda-system for mobile absentee marking and group scheduling.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Implementerings- prosessen i Nets
Av oss kan du forvente service og kvalitet Morgendagens løsning i nettskyen.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.

Presentasjon av tjenesten
Web design for små og mellomstore bedrifter (SMB) Hvorfor ikke få en design som tiltaler? Kreativ og tiltalende design kan selge...
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Egiro innbetaling/CREMUL
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
BlueDialer for SuperOffice
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
: Elektronisk post Hva er elektronisk post
D4425 IP telefon.
Oppkobling VPN.
WiPro et samarbeid mellom: Studenter: Veileder: Oppdragsgiver:
Systemintegrasjon og strategi bak valgene hos UiA
Combining Compound Conceptual User Interface Components with Modelling Patterns - a Promising Direction for Model-based Cross-platform User Interface Development.
Kommunikasjon og Nettverk
Sjekklister Utvidelse av FDV/aktivitetssystemet Enkel visuell kontroll
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
PARLAY/OSA Referanser: Referanser Foredraget er i all hovedsak basert på to artikler. Disse kan finnes på:
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
D4223 Systemtelefon.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Avdelings ingeniør ved HiB (AHS)
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
EPost Pensum: Olsen, kap. 7 ” ”. Egenskaper ved ePost Asynkron Tekstlig Enkel Effektivt Universell adressering (IP adresser) Universell bruk Vedlegg.
Microsoft CRM Visma Business
TotalView Integrert PC Sentralbord System oversikt Sentralbord modul Klient modul Anropsflyt Exchange synkronisering Tilkobling.
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Fra IP telefoni til IT telefoni…
SuperOffice CRM MultiCase
1 Kap. 57 – Cloud Computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
JADE-LEAP AmbieSense er et EU støttet forskningsprosjekt. I dette prosjektet prøver man å integrere nye typer teknologi for bruk på mobile enheter I den.
Beredskap Risikohåndtering, kontinuitets- og katastrofeplaner.
IKT - Inndeling i tre lag Anvendelser Program og utstyr Infrastruktur Teletjenester og båndbredde, nettverk, kommunikasjonsplattform Programvare, PC, telefon,
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Desember 2014.
Enghouse Interactive - Kjetil Bakkeskaug
Bedriftenes teleleverandør BUSINESS CLASS TELECOM.
”Deres forretning – vår lidenskap”. Skill AS | | Opp fra bakken – inn i skya + Microsoft CRM 2011 Online SkillOpen 2011.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Interne ventelister og overflyttinger i psykisk helsevern Klinikk PHA.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
MBN, USSD og stjerne/firkant koder 15.mai Kåre Aunan
Nye retningslinjer internfakturering
Ketil Melhus Datatjenesten AS
IT-Konferansen 2017 Windows klient.
Nye trender Vi skal se på Virtualisering ”Cloud computing”
“Datatal – din stemme” Copyright © 2011 Datatal AB. All rights reserved.
Bruk av elektroniske meldinger i Gerica i samhandling med sykehuset
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)  MO lev. LAN Desktop

Hva er CT-iq ?  Plattform for å utveksle informasjon mellom offentlig nett (IN eller MO), kundens interne telefon nett og interne applikasjoner  Prosess som utveksler informasjon med (IN eller MO), og kan samtidig være tilkoblet kundens interne telefon nett via CTI (Computer Telephony Integration)

CT-iq prosess kontroll med IN Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq ISDN Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN) Mobiloperatør(MO)  Desktop Tcp/ip

Intelligente Nett (IN) informasjonsflyt INN  Anrop ankommer IN fra ON, hvor innringer taster valg og eventuellt kunde nummer (eks.)  IN sender mottatt informasjon til CT-iq som igjen kommuniserer med BiN via CTI  CT-iq assosierer IN informasjon med anropet slik at applikasjon gjør automatisk oppslag basert på informasjon fra IN. Dette utføres synskronisert med telefoni anropet i BiN

Intelligente Nett (IN) informasjonsflyt UT  Anrop flyter over i køsystem etter tidsenhet styrt av køsystem, eller anrop som ikke svares av mottakende telefon abonnent i BiN (uten køsystem)  CT-iq sender informasjon til IN om anropet, som tar og overfører anropet i ON til angitt nummer fra CT-iq slik at trombone koblinger unngås  Frigir ressurser i BiN og anrop kan håndteres mere profesjonellt i forhold til desentrale tilgjengelige ressurser som kan sjekkes i IN og/eller CT-iq

CT-iq prosess flyt med MO Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) ISDN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)  MO lev. LAN CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN DesktopS.Bord Tcp/ip

Mobil Operatør prosess flyt  Status og kontroll av mobile abonenter sendes til CT-iq som utveksler informasjonen med sentralbord i BiN  Sentralbord i BiN kan ringe mobil nummer direkte fra status applikasjon ved hjelp av eksempelvis CTI  CT-iq kan sende forespørsel til MO om at MO overfører anropet i offentlig nett for å unngå trombone (om MO støtter dette)

Mobil operatør klient applikasjon BiN  Kan opprette opplampe klient applikasjon som oppdateres av CT-iq prosess  Status mobil abonent utveksles mellom MO og CT-iq (opptatt,ledig, utenfor dekning med mere men avhenger av MO)  Ringe eller overføring kan skje ved CTI first party eller third party  CT-iq kan be MO overføre mobil anrop inn i offentlig nett for å unngå trombone i BiN (avhenger av MO)

IN/MO vs. CT-iq Informasjons flyt  IN/MO kommuniserer med CT-iq via RAS som er sikret mellom begge sine LAN ved firewall teknologi. Må evalueres i hvert enkelt tilfelle og kvalitetsikres mellom leverandører og kundens IT avdelinger  Faste eller oppringte forbindelser må evalueres ut ifra trafikken mellom enhetene  Nett som kan sende/motta tcp/ip kan benyttes

CT-iq åpenhet  CT-iq er basert på tcp/ip dialog mellom IN/MO og CT- iq  CT-iq benytter seg av åpent CTI grensesnitt som er uavhengig av BiN plattform(er). CTI kan anses som opsjon.  CT-iq kan enkelt kommunisere med andre enheter via tcp/ip eller CTI  CT-iq basert på standard MS teknologi så all MS åpenhet (DLL, COM, ODBC/ADO el.l.) kan etableres uten for stor implementasjons jobb

CT-iq iq i praksis?  Åpenhet og skalerbarhet uavhengig av BiN plattform(er), IN leverandør(er) og BiN applikasjon(er) (eks. CRM løsninger)  Raskt tilbakebetaling i form av effektivisering av interne ressurser og bedret kunde behandling  Fremtidsrettet men tilgjengelig...

CT-iq på nett …... for alt og alle overalt  On the net  For the users  Computer Telephony Intelligence (iq)=CT-iq 