The courts 2025 26 February 2018 Court Administration.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BARENTSSAMARBEIDET.  Befolkning ca. 6 mill  Størrelse 3X Frankrike  Største by Murmansk ca BARENTSSAMARBEIDET.
Advertisements

Profesjonen som premissleverandør og medspiller i endringsprosesser
‘The High North’ A Geographical-Political Concept, with Emphasis on Marine Resources Management Odd Gunnar Skagestad Deputy Director General Bergen, 28.
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
Nordisk statistikerkonferanse København 13. august 2010 Jan Byfuglien
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
Regions of Knowledge Samarbeid mellom regionale forskningsdrevne klynger Sverre Sogge.
1 Elektronisk samhandling & integrasjon PUG Lillehammer
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
Modellering og diagrammer Jesper Tørresø DAB1 E september 2007.
Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”. A new National.
Internprising F. Zimmer V06.
Trender og verden rundt oss - Tanker fra bla Educause 2014 Kristian Rikvold-Jess.
Digital Portfolios – a tool for assessment and learning Asgjerd Vea Karlsen Eli Kari Høihilder.
DIGITAL PORTFOLIOS AS TOOLS FOR SHARED KNOWLEDGE IN TEACHER EDUCATION IN NORWAY. Phd.Student Mattias Øhra Training for Pre-school Teachers and General.
Linked Data 2: Hvordan KoG31 Uke 8, 2013.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Experiences with standards and criteria in Norway Sissel Skillinghaug/Kirsti Aandstad Hettasch Assessment Department.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Hva er et godt menneske ifølge FNs barnekonvensjon? Hadi Strømmen Lile.
Distributed modelling for a centralized data model - The Danish Basic Data Model Per de Place Bjørn Ph. D., Information Architect Basic Data Model Project.
Effektanalyse i evalueringen av de teknisk- industrielle forskningsinstituttene i Norge 2015 Frode Georgsen, 23. mai 2016.
North Sea Commission Culture & Tourism Frederikke Stensrød.
Velkommen til Gå-hjem-møte Effektevalueringer av forskning og innovasjon 25. Mai 2016.
Engelsk mal: Startside Alternativ 1 Norwegian Ministry of Local Government and Modernisation Ms Grete Ellingsen, Deputy Minister Ministry of Local Government.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Internprising The world is spending far too much time on transfer pricing. … I hope the next generation will be astounded at our spending time writing.
SoMe – dei nye privatarkiva?
IPv6 in the Norwegian public sector
Find Fraud B4 it Finds You!
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Utredning av personvernkonsekvenser
Merete Asak - Styreleder ISOC Norge
Hvordan lærer vi på bransjenivå? Hva gjør Norsk olje og gass?
Finansiering.
RIF SEMINAR- WEB-BASERTE KVALITETSSYSTEMER
The Norwegian Hydrografic Pilot
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Visning 2) Sett inn 3) Sett inn BILDE Bruk verktøylinja og gå til:
Hvilke muligheter finnes i andre deler av 6RP?
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Økonomiske forutsetninger
CAMPAIGNING From vision to action.
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Status og prosess stipendiatutlysning Digital transformasjon
Norway Tendering Strategy
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Hvorfor har byggnæringen et press på seg?
Design driven Innovation Programme (DIP)
Strategic priorities in International cooperation
Managing Money - presentation of the project and app
SRPP Guidance in Norway
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Trends in the norwegian energy sector:
Forvaltningsrevisjon
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
The future of Unik Property Management software
Statsbygg/Scandiaconsult AS
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Hca revisjon & rådgivning
Vaccine Delivery in Developing Countries
Dag Wiese Schartum, AFIN
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
Behind the scene Anders Hattestad ,
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The Norwegian Centre for ICT in education
Trends, Challenges and Solutions in the Systems of Long Term Care in Norway By Karl Johan Johansen May 9,
Utskrift av presentasjonen:

The courts 2025 26 February 2018 Court Administration

Quality – Integrity – Efficiency Enhanced independence Correlation between resources and activities A user- and development- orientated conflict resolver Digital legal system Independence Legal certainty Confidence   Quality – Integrity – Efficiency Respect – Service – Openness Courts 2025 Skal vi ha annen layout – farger? Klikk på midten i figuren «uavhengighet – rettsikkerhet – tillit» da dukker Ide- og verdigrunnlag opp til høyre. Klikk på midten igjen –Ide- og verdigrunnlag til høyre forsvinner Gjør det samme for hvert mål – så dukker utfyllende tekst opp til høyre – utviklingsområde

A user- and development-orientated conflict resolver 1.1 Genuine access to the courts 1.2 Correct decisions at the right time 1.3 Services tailored to users’ needs 1.4 Developing and recruiting staff and managers with future-orientated expertise 1.5 Consideration for the Sami aspect Klikk på midten i figuren «uavhengighet – rettsikkerhet – tillit» da dukker Ide- og verdigrunnlag opp til høyre. Klikk på midten igjen –Ide- og verdigrunnlag til høyre forsvinner Gjør det samme for hvert mål – så dukker utfyllende tekst opp til høyre – utviklingsområde All citizens must be able to protect their rights, irrespective of their abilities, finances and where they live. Legal cases should be settled quickly with high-quality decisions expressed in clear language. The courts must be open and sound. The courts’ services should be organised in a way which is tailored to the users’ needs. Staff with appropriate expertise should ensure the continuing development of the courts. Skill-acquisition measures should be a priority for court staff. The courts must safeguard consideration for the Sami language, culture and community life.

Digital legal system 2.1 Stable, secure and flexible ICT solutions 2.2 Digital legal process and user communication 2.3 Increased focus on the use of new technology 2.4 Targeted skill-acquisition measures and support for internal users in the courts Klikk på midten i figuren «uavhengighet – rettsikkerhet – tillit» da dukker Ide- og verdigrunnlag opp til høyre. Klikk på midten igjen –Ide- og verdigrunnlag til høyre forsvinner Gjør det samme for hvert mål – så dukker utfyllende tekst opp til høyre – utviklingsområde The court’s ICT solutions must operate in a stable manner, focusing on security and flexibility. Information and communication within and outside the legal process should be digitally based. Technological developments in society should be reflected in the courts and contribute to innovation, for instance, as part of web-based conflict resolution, automation and artificial intelligence.

Correlation between resources and activities 3.1 Ensuring long-term, adequate budget frameworks, with a balance between operation and investments 3.2 Better use of resources 3.3 Developing and facilitating the use of common practices and solutions Klikk på midten i figuren «uavhengighet – rettsikkerhet – tillit» da dukker Ide- og verdigrunnlag opp til høyre. Klikk på midten igjen –Ide- og verdigrunnlag til høyre forsvinner Gjør det samme for hvert mål – så dukker utfyllende tekst opp til høyre – utviklingsområde Access to resources must be ensured, and costs must be tailored to create financial room for manoeuvre for responsible operation. The use of resources must be tailored, to a larger extent, to the importance of the case. Greater use of joint solutions will provide opportunities for guaranteeing and developing good practice and cooperation.

Enhanced independence 4.1 Enhancing and highlighting the independence of the courts 4.2 Strengthening the courts’ position in the budget process 4.3 Certainty for judges and other court employees Klikk på midten i figuren «uavhengighet – rettsikkerhet – tillit» da dukker Ide- og verdigrunnlag opp til høyre. Klikk på midten igjen –Ide- og verdigrunnlag til høyre forsvinner Gjør det samme for hvert mål – så dukker utfyllende tekst opp til høyre – utviklingsområde The independence of courts and judges should be better enshrined in the Norwegian Constitution and law. The Third Estate must have a more independent position in the government’s and Storting’s budget processes. The process for determining judges’ salaries should be established by law. Adequate physical security should be established in the workplace, and a compensation scheme should be introduced for the court’s staff in the event of serious security incidents.