St.Hanshaugen - bydelsrapport

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
TRIVSEL I HJEMKOMMUNEN OG TANKER OM FRAMTIDIG BOSETNING EN UNDERSØKELSE BLANT ELEVENE PÅ RISØR VIDEREGÅENDE SKOLE HØSTEN 2010.
Advertisements

Publikumsundersøkelse Ullern Rapport fra Synovate v/Wenche Berntsen Februar 2008.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Sagene.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
Boligbyggs gjengs leie-statistikk for 3. kvartal 2007
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Medlemsundersøkelse for NAFO
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Innvandrere og deres barn i Groruddalen og Søndre Nordstrand - Hvem er de og hvordan går det med dem? Foredrag ved konferansen ”Det nye VI” 13. Januar.
Om Norsk Finansbarometer 2010
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skolefritidsordning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Grunnskole.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Hægebostad kommune Opinion AS Juni 2016.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Arbeidsledigheten i Oslo gjennom 2017
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Foreldreundersøkelsen 2018
Foreldreundersøkelsen 2018
Foreldreundersøkelsen 2018
Innbyggerundersøkelse 2018
Forbruker- & Finanstrender 2018
Forbruker- og Finanstrender 2019
Frogner - bydelsrapport
Barnevern – oppsummering av bydelsstatistikken for 2018
Nordstrand - bydelsrapport
Utskrift av presentasjonen:

St.Hanshaugen - bydelsrapport Publikumsundersøkelsen 2018 Oslo kommune St.Hanshaugen - bydelsrapport Rapport, august 2018

1 Om undersøkelsen

Om årets undersøkelse På oppdrag fra Oslo kommune, Byrådsavdeling for finans, har Kantar TNS gjennomført Publikumsundersøkelsen 2018. Formålet med undersøkelsen er å gi kommunens politikere og ansatte en oppdatert oversikt over innbyggernes og brukernes tilfredshet med kommunens tjenester og deres oppfatninger om det å bo i Oslo kommune. Årets undersøkelse skal også forsøke å finne fram til viktige bakgrunnsforhold som kan forklare undersøkelsens resultater. Målgruppen for undersøkelsen er personer på 18 år eller eldre, som er bosatt i Oslo kommune. Den sentrale bruker- og publikumsundersøkelsen for Oslo kommune er tidligere gjennomført i 1998, 2001, 2004, 2007, 2010 og 2014. I 2007 ble brukeraspektet tonet noe ned, blant annet fordi det gjennomføres mange dedikerte brukerundersøkelser i kommunens ulike virksomheter. I 2014 er spørsmål om det kollektive transporttilbudet fjernet da dette måles gjennom andre undersøkelser. Foran årets undersøkelse har spørreskjemaet som tidligere gjennomgått en revisjon med tanke på å forenkle språket og kutte ned på omfanget. Målet med forenklingen har som tidligere vært å øke svarresponsen, og dermed kvaliteten på undersøkelsen. Hovedtrekkene i spørsmålsformuleringer og svarskalaer er imidlertid tatt vare på, for å sikre at resultatene kan sammenlignes med de tidligere undersøkelsene. Feltarbeidet ble gjennomført i perioden 27. mars – 23. mai 2018. En første påminnelse ble sendt via SMS til de som ikke hadde svart den 16. april 2018 og som har mobiltelefon, i alt til 19 647 personer. Andre påminnelse ble sendt ut postalt den 23. april 2018, til i alt 21 943 personer. Utvalget (adressene) ble som tidligere trukket fra folkeregisteret. Utvalget ble i utgangspunktet dimensjonert og trukket for å sikre god representativitet på bydelsnivå og personer med innvandrerbakgrunn. Det er til sammen blitt sendt ut 30 000 postale spørreskjema. Utsendingens fordeling på kjønn, alder og bydeler vises i den første kolonnen til høyre i tabellene 1 - 3. I tabell 4 vises fordeling på landbakgrunn med mer enn 50 svar blant personer med innvandrerbakgrunn. Svarprosenten varierer betydelig mellom bydelene. Svarresponsen er høyest på Ullern (41 prosent), i Nordre Aker og Vestre Aker (40 prosent), Østensjø og Nordstrand (39 prosent). Tilsvarende ligger responsen lavest i bydelene Stovner (26 prosent), Søndre Nordstrand (29 prosent), Alna og Grorud (30 prosent). Tabellen på neste side viser bruttoutvalget fordelt på bydeler trukket og justert for respons i 2014 med sikte på om lag like mange svar fra hver bydel (minus Marka).

Antall utsendelser (bruttoutvalget), antall intervju og svarprosent etter bydeler Svarprosenten varierer betydelig mellom bydelene. Svarresponsen er høyest på Ullern (41 prosent), i Nordre Aker og Vestre Aker (40 prosent), Østensjø og Nordstrand (39 prosent). Tilsvarende ligger responsen lavest i bydelene Stovner (26 prosent), Søndre Nordstrand (29 prosent), Alna og Grorud (30 prosent). Andelen av befolkningen i Oslo kommune som har innvandrerbakgrunn var 33,1 prosent ved inngangen til 2018. Personer med bakgrunn fra Asia utgjorde 40,1 prosent av byens innvandrerbefolkning, mens 17,8 prosent hadde afrikansk bakgrunn. Personer med europeisk landbakgrunn (utenom norsk) utgjorde 37,4 prosent av innvandrerbefolkningen. Bruttoutvalget ble tilrettelagt med 34,7 prosent personer med innvandrerbakgrunn og 65,3 prosent blant personer med norsk bakgrunn, en svak oversampling av innvandrergruppene (1,6 prosentpoeng). Av de som svarte, har 74,7 prosent norsk bakgrunn mens 25,3 prosent har innvandrerbakgrunn. Undersøkelsen er vektet på kjønn, firedelt alder og bydeler. Vekting benyttes for å kompensere for skjevheter blant de som svarer etter kjente kjennetegn. Grupper som er underrepresentert blant de som svarer (som svarer i mindre grad enn andre), blir vektet opp slik at de skal telle like mye som i universet (befolkningen i Oslo). Tilsvarende blir grupper som i større grad svarer, vektet ned i henhold til befolkningssammensetningen. Denne bydelsrapporten baseres på i alt 730 svar fra bydel St.Hanshaugen (610 svar etter vekting). For orden skyld viser vi til at grafikken i denne rapporten har påsatt antall (n) etter vekting.

2 Trivsel og tilhørighet, nærmere vurdering av området man bor

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

3 Tilfredshet med tjenestene

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

4 Trygghet og hvordan man blir behandlet

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles

5 Miljø og kjennskap til Oslo som Europas miljøhovedstad 2019

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Kjenner du til at Oslo ble tildelt prisen Europas miljøhovedstad 2019? Click to edit Master text styles Kjenner du til at Oslo ble tildelt prisen Europas miljøhovedstad 2019?

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

6 Bruk av fritiden

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

7 Vedlikehold av veier og fortau, trafikksikkerhet

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

8 Oppvekstmiljø for barn og unge

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

9 Kulturtilbudet

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles

10 Medvirkning, informasjon og digitale tjenester

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles Click to edit Master text styles