Laglederforum 21.02.2017.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan legge til spillere i kamprapporten som ikke er registrert i klubben! - Tips til samarbeidslag i kretsen!
Advertisements

Elektronisk kamprapport Uten oppsatt dommer fra krets.
Klubbintern utdanning av dommere til barne- og ungdomsavdeling Hinna Fotball har i dag: Sportslig Utvalg uten interesse for dommere. Spillerutvikler og.
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
Grei - så mange som mulig så lenge som mulig Utdanning og kompetanse i SF Grei GREI HVOR DET ER GODT Å VÆRE HVOR DET ER GODT Å LÆRE.
FIKS - ELEKTRONISKE KAMPRAPPORTER
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
VERDIER OG HOLDNINGER Hvilke verdier er grunnleggende i idrettsmiljøet vårt? Voksne som rollemodell Hva er ”Fair Play”? Hvilke tiltak gjør vi fra neste.
Elektronisk kamprapport Oppgaver før, under og etter kamp Norges Fotballforbund | 2 TidsfristOppgaveAnsvarlig Alle lagene.
Elektronisk kamprapport
Store Bergan Fotball - en Fair Play klubb -.
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Strindheim Yngres Grunnlaget for treningsavgifta.
Velkommen til til Kick Off 2013 Jardarhuset mandag 22. april kl. 19:00.
Elektronisk kamprapport 3. divisjon Oppgaver før, under og etter kamp Norges Fotballforbund | 2 TidsfristOppgaveAnsvarlig.
Elektroniske kamprapporter
Bli medlem i ”Nordstrand Håndball”
Fair Play Nytt i sesongen 2014: Fair play møte før kampen
Spiller-/foreldremøte høst -14 Med blikk for de beste og rom for alle.
Grovplanlegging Evaluering av inneværende sesong:
Informasjonsmøte for lagledere i ungdomsfotballen 2013-sesongen
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
Trenerforum – "Best practice"; gruppeledelse/administrasjon 11. februar 2015.
KICK OFF 2010 Trondalen 8/4. Fair Play – Hva er det? …respekt for motstandere, dommere og alle andre i fotballfamilien …og hva gjør vi for å etterleve.
UKI Arena 20. januar 2016 Velkommen til Lagledermøte.
FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss.
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Fana IL Fotball Holdnings kampanje 2013.
Fossum Fotball jenter 2001 Sesongen Fossum Fotballs Føringer Sportsplan Retningslinjer for barnefotball Hospitering.
FAIR PLAY I BARNEFOTBALLEN ASKØY FOTBALLKLUBB 2016.
Lisens ! Framgangsmåte for oppdatering og kontroll av lisensierte spelarar 22/
FIKS-kurs, Ålesund 9. april 2014 Hva? Hvorfor? For hvem? Hvordan? Sigrid Sundquist Torp, SFK 2014.
Medlemsregistrering i KX-web, hvorfor skal dette gjøres? Sett fra klubben sin side: Grunnlag for kontingenter Det er et krav fra NIF at vi har et oppdatert.
HORDALAND FOTBALLKRETS Fair Play i Barnefotballen.
Molde MG10–1/2 Norges Fotballforbund | 1.
Foreldremøte 7.mars 2013 MFK Lillegutt 11-1 & 3. Lagoppsett LG og 3 LG 11-1: -Sebastian B -Tobias -Tor Jonas -Sander -David -Elias H -Peder Nicolai.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR G2006. Agenda  Introduksjon av lagledelsen  Utleira´s visjon og verdier  Sportslige og sosiale mål  Fair play  Foreldrevettregler.
2.6 FIKS Ansvarlig: Steve og Ingunn FIKS står for Fotballens Informasjon og Kommunikasjons System og eies av Norges Fotballforbund  For at våre klubber.
Kort innføring i bruk av Stegaberg IL sin hjemmeside. - Denne passer for lagledere og trenere Innhold: * Knytte spillere til laget * Legge til nye spillere.
Infomøte lagledere/trenere Agenda –Hovedhensikt: Informasjon / oppdatering nye hjemmesider –Erfaringsutveksling - ris/ros –Litt om status.
Invitasjon til Jæren Sparebank Cup 2016 (Klepp Cup) Turneringen spilles helgen april på Klepp Stadion.
Oppstart fotballspillere født 2008 Dato: 10. september 2014 Sted: Kolbotn IL Klubbhus.
Verdt å Vite For barnefotballen 2017.
Informasjonsmøte X.mai 201X
Registrere tropp før kamp i fiks.fotball.no
Øhil fotball [Barnefotballen]
Verdt å Vite I ungdomsfotballen 2017.
Klubben for alle.

Velkommen til Høstturneringen 2015!
Elektronisk kamprapport
Trener-/laglederforum
Spiller-/foreldremøte høst
Oppstartsmøte
Velkommen til turnering!
Minde ILs Fair Play Breddecup 2009
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Trygge Rammer Kvalitetsklubb
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Spiller-/foreldremøte høst
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Sesongveilederen 2019.
Holdninger og verdier Kampen i fokus.
Velkommen til Kick Off 2015 Bjørnegård, tirsdag 21. april kl. 18:00.
Velkommen til Foreldremøte 20 19
Innføring ny kamprapportering i FIKS Breddefotball
Fair play ABC Viktige elementer og tiltak vi kan sette i gang
Utskrift av presentasjonen:

Laglederforum 21.02.2017

Organisasjon: Administrativ leder:. Marianne Misund Sportslig leder: * Organisasjon: Administrativ leder: Marianne Misund Sportslig leder: Jørund Svensli Sportslig koordinator: Jonas Hoem Teamleder Kiosk: Randi Kirkeland

Dugnad 2017. Arrangement Aker stadion (8 dugnader mot fri avgift) Dugnad 2017 *Arrangement Aker stadion (8 dugnader mot fri avgift) *Dugnad ved interne cuper *Svært viktig inntektskilde for breddeavdelingen *Arrangement er basert på dugnadsinnsats fra foreldre / spillere

Oppgavekortet Endringer 2017 – oppdateringer på bakgrunn av 123klubb Enklere oppfølgingsmulighet Høyere oppmøteprosent Oppfølging fra lagleder – husk å varsle! Innspill

Medlemsregister *Registeret er grunnlag for fakturering samt registrering i FIKS *Viktig å etablere gode rutiner for ajourhold av register, samt bruk av hjemmeside *Trener/lagleder kan ha et aktivt forhold til hvem som har betalt *Stort potensiale i bruksområdene til hjemmesideløsningen

Prosjekt tilhørighet (50/50) Grasrotmidler

Kampavvikling Dagen før kamp: Lagleder for hjemmelag kan gjerne sende en sms til mostander og dommer for å ønske dem velkommen   Før kampen på kampdag: Begge lagledere fyller inn sine kamptropper, hjemmelagets lagleder skriver ut kamprapporten og tar den med til dommeren på kampen. Før kampen på stadion: Hjemmelagets lagleder tar imot gjestende lag og dommer(e) Etter kamp: Hjemmelagets lagleder registrerer kampresultatet Etter kamp: begge laglederne oppsøker dommeren(e) for å få dommerregning og å gi signert kamprapport til dommeren I ettertid: Dommeren tar med seg rapporten hjem, legger inn kampens hendelser i FIKS og sender rapporten over til kretsen* * I de klassene det ikke er satt opp dommer av kretsen er hjemmelag ansvarlige for at rapporten kommer inn til kretsen! I ettertid: Laglederne til begge lag dobbeltsjekker at informasjon på fotball.no er korrekt, send e-post til fotballkretsen om det skulle være noe feil

Egne arrangement *Miniturneringer *Kompiscup *Seriekamper Benytt http://www.eatmovesleep.no/idrettsfrukt/

Dommere *Klubbdommerkurs 7. mars + 9. mars (valgfri dag) -avsluttes med dommersamling for alle klubbdommere i MFK *Rekruttdommerkurs 1. mars +3/4. mars *Facebookside og hjemmeside 123klubb, for dommere i klubben. *Kretsen setter opp dommere i 9’er og 11’er-fotball FØLG MED PÅ FOTBALL.NO

FAIR PLAY *Årets Fair Play-klubb i Nordmøre og Romsdal *Fair Play Handlingsplan *Kampvert *Fair Play-hilsen INNSATS – MOT - GLEDE

REFUSJONER. Deltakeravgift cup. 2 eksterne cupavgifter (MFK-cup og REFUSJONER * Deltakeravgift cup 2 eksterne cupavgifter (MFK-cup og EMS-cup er gratis) *Dommerutgifter etter klubbens retningslinjer Bilag finnes på Hjemmesiden TRENER/LAGLEDER – DOMMER *Ferge ifm reise til seriekamper – Løsning 2017? *Rutiner for innsending av bilag - refusjonsskjema Scan og send til Pdf-Alle bilag håndteres elektronisk!

AppStore og Google Play

Politiattest/kontrakter Søkes elektronisk Lagleder/trenerkontrakter Har du ikke levert kontrakten? Gjør det før du drar hjem

Faktura Sendt ut 2 faktura de siste ukene Forutsetninger Treningsavgift, medlemskontigent og draktavgift Sesongkort kr 400,- Mest e-post, noe post Faktura sendes ved ny innmeldinger Purring (fleksibel mht å betale i avdrag) Forutsetninger Oppdatert register, riktig adresse og epost adresser Lagleder har ansvar for oppdatering

Lag. Alder. Medl. kont. Tren. avg. Draktavg. Totalt Gutter/Jenter Lag Alder Medl.kont Tren.avg. Draktavg. Totalt Gutter/Jenter >5 år kr 200,00 kr 800,00 Frivillig kr 1000,00 Gutter/Jenter 6-7 år kr 200,00 kr 1200,00 kr 390,00 kr 1790,00 Gutter/Jenter 8-10år kr 200,00 kr 1600,00 kr 390,00 kr 2190,00 Gutter/Jenter 11-12 år kr 200,00 kr 2000,00 kr 390,00 kr 2590,00 Gutter/Jenter 13-14 år kr 200,00 kr 2500,00 kr 390,00 kr 3090,00 Gutter/Jenter 15-16 år kr 200,00 kr 2900,00 kr 390,00 kr 3490,00 G19/J19/Senior 17- Sr kr 400,00 kr 3000,00 kr 390,00 kr 3790,00 Dame Topp Senior kr 400,00 kr 4500,00 kr 800,00 kr 5700,00 UH-laget Alle kr 200,00 kr 1100,00 kr 390,00 kr 1690,00 Tillitsvalgte Alle kr 400,00 kr 400,00

Verdiarbeid i MFK

Trener/laglederinfo www. moldefk-bredde Trener/laglederinfo www.moldefk-bredde.no – Trener/Lagleder Vi legger ut all nødvendig informasjon på denne siden

https://www.youtube.com/watch?v=U1xumK8q6ho