Presentasjon 3. kvartal 31. oktober 2001 Konsernsjef Fredd Causevic.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
Advertisements

1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
North Atlantic Drilling Ltd Status 14./15. mars 2011.
Investering og finansiering Høstsemesteret 2013
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Innføring i regnskap Regnskap Regnskapsplikten
STRØMNINGSANALYSER/ KONTANTSTRØMANALYSER
Nordkapp 12.oktober 2009 Endringer i grunnlaget for fiskerier og kultur Knut Bjørn Lindkvist Høgskolen i Finnmark.
Fra strategi til prosjekt – og prosjekt til innovasjon
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
Kitron ASA Resultatpresentasjon 3. kvartal Hovedpunkter Q Økt effektivitet og høyere bruttomarginer bidrar til positivt resultat i 3. kvartal.
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 1. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 375,4 (+ 23,1 %) –Direktesalg MNOK 124,6 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 249,6 (+ 18,9.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
Oslo Børs Holding ASA Resultat 1. kvartal 2002 Presentasjon 25. april.
1 Teleøkonomi Infomøte 3.komtek, Harald Øverby, ITEM.
REGNSKAPSAVSLUTNING OG REGNSKAPSANALYSE
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
REGNSKAPSAVSLUTNING OG REGNSKAPSANALYSE
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
REGNSKAPSAVSLUTNING OG REGNSKAPSANALYSE
Introduksjon til elementære begreper i regnskap og økonomi
2004 HUMSAM Etableringskurs Regnskap Tor Borgar Hansen & Erling Maartmann-Moe.
Presentasjon regnskap Q1-14 Styremøte Vinstra 25. april 2014.
PRESENTASJON 3. KVARTAL NORSK VEKST ASA 20. OKTOBER 2006.
Adresseavisen konsern 2006 og første kvartal 2007 Konsernsjef Per Axel Koch Juni 2007.
Gjensidige Bank Boligkreditt AS August Innhold Gjensidige Forsikring Konsern Organisasjon Internasjonal rating Regnskapstall Strategi Gjensidige.
Presentasjon Regnskap for 2. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 31. august 2006.
Nordea Bank Norge Q januar Nordea Bank Norge – 4.kvartal 2011 Beste totalbank, god kundetilfredshet og høy lojalitet. Nordea har klatret.
Repant ASA | Kobbervikdalen 75 | 3036 Drammen | Norway | Phone: – Q1.
1 Regnskap Nordea Bank Norge ASA 3. kvartal Nordea Bank Norge Finansuroen har hatt begrenset effekt for resultatregnskapet så langt i år Totale inntekter.
Nordea i Norge Q Gunn Wærsted Nordea Bank Norge i 1. kvartal 2008 Totale inntekter økt med 9 % til NOK millioner (1 914 mill sammenlignet.
Nordea Bank Norge Nordea Bank Norge 3. kvartal 2009.
Presentasjon general- forsamling 3. juni 2010 Egil Friestad, CEO Lars Swerre, CFO.
1 Styreformann Erik Gjellestad Adm. Dir. Thorbjørn Graarud Økonomisjef Lars H. Enger Synnøve Finden ASA 4Q06 presentasjon Sterk vekst og skuffende resultater.
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Presentasjon 1. halvår Hovedtrekk - driftsresultater n n Dobling av driftsresultat i norsk virksomhet fra MNOK 13,1 til MNOK 27,7 n n Driftsresultat.
Repant ASA | Kobbervikdalen 75 | 3036 Drammen | Norway | Phone: –
Presentasjon av 2. kvartal / 1. halvår juli 2004.
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
Insentivsystemer i praksis -kortsiktig partydop eller verdi skapende over tid? Styredagen i Hordaland – Erik Bøckmann.
halvår Regnskap 1. Halvår 2003 Presentasjon 14. august 2003.
- vi vil mer ØKONOMI/REGNSKAP HOVEDFOKUS Meget god bankdrift Nesten ikke tap God vekst i utlån og innskudd.
S U N N H O R D L A N D K R A F T L A G Resultatrekneskap Salg energi Overføringsinntekter Andre.
Resultat 1. kvartal 2007.
Hovedtrekk Stor aktivitet privat God fart på næring
2012 Q2.
HELGELAND SPAREBANK STATUS PR. 3. KVARTAL 2005 Oslo, oktober 2005
Årsregnskap og utbytte 2005
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Litt om selvfinansiering
Økonomiske resultater
Nordea Bank Norge Q oktober 2011.
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Kontantstrømanalyse Viser bedriftens inn- og utbetalinger mellom to oppstillingstidspunkter for balansen Gir regnskapsbrukerne et dynamisk bilde av likviditetsendringene.
Investering og finansiering INEC 1800
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
Finansregnskap Kontantstrømoppstilling (2) Direkte og indirekte metode TK-Handel AS (22 % skatt) (student) Trond Kristoffersen.
Finansregnskap Regnskapsanalyse (del 2) Grunnleggende regnskapsanalyse TK-Handel AS (22 % skatt) (student) Trond Kristoffersen.
Finansregnskap Regnskapsanalyse (del 1) Introduksjon til regnskapsanalyse Eriksen Handel AS (22 % skatt) (student) Trond Kristoffersen.
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon 3. kvartal 31. oktober 2001 Konsernsjef Fredd Causevic

Utfasing av gammel distributør, oppbygging av eget salg og distribusjon gir strategisk styrke. Første internasjonale rammeavtale.(Hilton EMEA). Første avtaler på innhold. (Scandic og Rainbow Hotels). Drift i Turku TV Operations uten ytterligere kapital- tilførsel. OTRUM ASA – Høydepunkter Q3

Guest Hotel Distributor Sales + marketing Installation + service Finance TV Interactive system Content TV-channel Internet CRM INTERACTIVE TV – VALUE CHAIN

OTRUM ASA - Resultat Q Driftsinntekter Driftsresultat Res før skatt Netto resultat

OTRUM ASA – Omsetning siste 6 kvartaler

OTRUM ASA – Resultat etter skatt siste 6 kvartaler

50 % nedgang i omsetning –34% nedgang i antall enheter levert 72 % nedgang i resultat før skatt 55 % nedgang i resultat etter skatt OTRUM ASA – Q301 sammenlignet med Q300

OTRUM ASA Resultat – Driftsinntekter Driftsresultat Res før skatt Netto resultat

Anleggsmidler Omløpsmidler Sum eiendeler Egenkapital Langsiktig gjeld2880 Kortsiktig gjeld Gjeld og EK OTRUM ASA – Balanse Q3

Q301Q Drifts margin-14 %32 %40 %54 %57 % Netto fortjenestemargin27 %30 %37 %43 % Fortjeneste pr aksje, EPS (NOK annualisert)) 0,120,412,403,102,03 Egenkapital pr aksje (NOK)31,1718,0619,545,554,46 Egenkapitalandel98%98%56%95%60%65% OTRUM ASA – Nøkkeltall Q3

Nedgang i omsetning: –Utfasing Quadriga Leveranser fra OTRUM ASA til egen distribusjon inkluderer nå bare SW OTRUM ASA’s salg dreies mot leveranser til egen distribusjon (internsalg) OTRUM ASA – Kommentarer Q3

Driftsinntekter Driftsresultat Res før skatt Netto resultat Turku TV Operations Ltd – Resultat Q3

Anleggsmidler Omløpsmidler Sum eiendeler Egenkapital Langsiktig gjeld Kortsiktig gjeld Gjeld og EK Turku TV Operations Ltd – Balanse Q3

Resultatbedring grunnet –Lavere lønnskost (ingen lønnskost i juli) –Gunstig utvikling på USD Restrukturereringsprogram gjennomført –30% reduksjon i funksjonærer vil gi effekt Q202 Vellykket introduksjon av digital set-top box Aktiviteter for å øke produksjonsvolum og redusere kostnader pågår. Turku TV Operations Ltd – Kommentarer Q3

Driftsinntekter Driftsresultat Netto resultat Proseq AS - Resultat Q3

Emisjon utsatt –Midlertidig finansiering fra OTRUM ASA –Forhandlinger med potensielle investorer pågår Veksttakt redusert for å kompensere for manglende emisjon Fokus på å komme i balanse så raskt som mulig Driften vil være i balanse i Q302 Proseq AS – Kommentarer Q3

Otrum ITV TTOProseq Elim.Konsern Driftsinnt Driftsresultat Res før skatt Netto resultat OTRUM Konsern - Resultat Q3

Driftsinntekter Driftsresultat Res før skatt Netto resultat OTRUM ITV - Resultat Q3 mot Q2

Driftsinntekter Driftsresultat Res før skatt Netto resultat OTRUM Konsern - Resultat Q3

Driftsinntekter Driftsresultat Res før skatt Netto resultat OTRUM Konsern - Resultat – 30.09

Anleggsmidler Omløpsmidler Sum eiendeler Egenkapital Langsiktig gjeld Kortsiktig gjeld Gjeld og EK OTRUM Konsern – Balanse Q3

Fokus på salg til internasjonale kjeder Avtale med HILTON EMEA inngått Forhandlinger pågår med flere regionale og internasjonale kjeder Salg til Quadriga fases ut Oppbygging av ferdigvarelager Salg i egen distribusjon som planlagt Overtatte Telenor selskaper break even i Q3 Avtaler vedr leveranser av satelitt kanaler Scandic rom Rainbow rom Royalty beregnet på omsetning ”11 september” demper investeringer i hotell industrien OTRUM Kjernevirksomhet – Kommentarer Q3

Rammeavtaler med internasjonale og regionale kjeder Salg og ordretaking gjennom aktiv markedsføring og målrettet kundevirksomhet. Vekst i kjernevirksomheten: Organisk, samarbeide og oppkjøp.(Aktiv i konsolidering av markedet for interaktiv TV for hotellmarkedet.) Etablering i det spanske markedet Turku TV Operations Ltd (Beslutning om ikke å øke eksponering opprettholdes) OTRUM – Fokus Q4

OTRUM companies: OTRUM Denmark OTRUM Finland OTRUM France OTRUM GmbH OTRUM Sweden OTRUM Norway OTRUM UK OTRUM companies OTRUM distribution Distribution – Europe, Middle East & Africa

OTRUM Vision OTRUM shall be the world’s leading partner to the hospitality industry in the field of in-room communications and content. Focus will be placed on how to improve our customers’ competitiveness in the areas of: service to their guests, income from their guests and operational efficiency. OTRUM’s success will be achieved by understanding the hospitality industry and by managing all elements in the value chain, leading to the hospitality industry preferring OTRUM as their full-service-partner.