Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN IT-avdelingen. uib.no Fra IT-avdelingen UiB IT-avdelingen Tore Burheim IT-direktør Magne Bergland Seksjonsjef Brukerstøtte-

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Advertisements

Er datasikkerhet viktig for deres firma ? Hva ville dere gjøre hvis alle data plutselig ble borte ved: •Tyveri ? •Brann ? •Datahavari ? •Menneskelig svikt.
>> Finding the job - choosing the people
Brukertjenester for digitaliserte arkiver
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Pilotprosjektet så langt
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Uni Eiendom FDV Veien videre
Ledelse i smidige prosjekter Noen erfaringer fra Capgemini DnD fagmøte i prosjektledelse 17. juni 2009 En lyntale av Jon Øgar.
Lynkursdagene 2011 Webdrive Tilgang til UiO-disker utenfor UiO-nettet Mads Lomholt usit/sas/lipk.
Acronis True Image v I denne presentasjonen •Introduksjon av Acronis True Image 9.1 –Nye funksjoner –Hva disse innebærer.
Ikt-enheten Status i dag.
Ikt-enheten 6,8 årsverk 7 personer + 1 lærling. Ikt-enheten – Samkommunestyret 28/ Litt om IKT-enheten  Enheten har.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Proprietary/Confidential For Internal or Acronis Authorized Partner Use Only Posisjonering i markedet Acronis True Image / Acronis Snap Deploy.
Microsoft Office2010 ved UiO Fellesmøte IT-ansvarlige januar 2011.
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
1 8. februar 2005 TDT4285 Planl&drift av IT-syst Forelesning nr 13 Skalerbarhet TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Våren 2005 Anders Christensen,
Faggrupper. Hvilke faggrupper finnes det? Intern OS Dev Drift Sosial Sikkerhet Alle må være med i minst én faggruppe!
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Gruppe 32E presenterer. Windows 2003 Server Novell Netware 6.5.
Ikt-enheten 7 årsverk 7 personer + 2 lærlinger. Organisasjonsenheten Organisering Organiseres i to fagområder Brukerstøtte.
© Bergen kommune Fra papir til tastetrykk Trygve Sæle Bergen kommune.
Fjernstyring av PCer med NTRconnect Svein/ALEPH brukermøte 2007.
Hvorfor bruke Fjernlån? David Massey ALEPH brukermøte 2007.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Av Dan Christian og Stein Jørgen
Eivind Trondsen IBM Global Services.
Nasjonal Sikkerhetsdag 2009 Røros kommune. Hva er Nasjonal Sikkerhetsdag? En mulighet til å lære mer om informasjonssikkerhet En dugnad for å bedre informasjonssikkerheten.
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Installering av Windows XP med PXE (netboot) Del 1 – forhåndskonfigurering.
Det umulige ble mulig Felles IT-løsning for HiST og NTNU i Bibliotek for medisin og helse (BMH) Karen J. Buset, BMH NTNU Astrid Kilvik, BMH HiST Brynjulf.
Disaster Preparation/Recovery Solutions and Messaging Backup/Restore Exchange server 2003.
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Malvik Videregående Skole Overvåking av brukeraktivitet og fjerndistribuering av Windows 2003 Server.
Oppgavestiller: Stein Meisingseth ved Aitel. OPPGAVE: Sette opp og konfigurere en testlab med Live Communications Server Sette opp og konfigurere en testlab.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Kvalitetsreformen og IT- messige konsekvenser Astrid Jenssen XML-gruppa,
Student IT ved UiO Morten Ariansen. Institutt for sykepleievitenskap og helsefag IT-ansvarlig for ISH og IASAM: It ansvarlige: –Morten Ariansen.
ved Universitetet i Oslo
God bredde – mange unge, blir til topper og ungdommer som satser.
Implementering og drift av virtuelt datasystem med VMware View
Innledning ”Gruppe 8e” er engasjert av Malvik vidregående skole for å sette opp en ny Windows Server Denne serveren vil fungere som ”Domain Controler”,
Sentralisert drift i Vestfold Om SOLID Bredbånd i Vestfold Prosjektbeskrivelsen Forprosjektet 1 SOLID-Vestfold A.Irene Krogsether.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 SSP = 4 eksamener Hovedregel 3 skriftlige og en muntlig eller muntlig-praktisk,
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Patching En patch er en fiks for en eller flere feil i et program/operativ.
Innføring i IT-tjenester ved Det juridiske fakultet Mangler du brukernavn og passord? Si i fra! (NB! Ikke det samme som PIN-kode og fødselsnummer) (NBNB:
IKT – styring – systemeierskap – arkitektur Hvordan kan vi forene og avklare roller, oppgaver, ansvar og beslutningsprosesser? Erik M. Hansen, Helse Vest.
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Innføring av InAttend, CMG, MP og Companion ved UiB The Devil is in the details IT-avdelingen, UiB Legg inn «Avdeling / enhet»
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 SSP = 4 eksamener Hovedregel 3 skriftlige og en muntlig eller muntlig-praktisk,
SIPS eInnsyn Hva skjedde? eInnsyn referansegruppemøte innholdsleverandører Jon Sundby, Byrådsleders kontor, Oslo kommune
Elektroniske nøkler «Samarbeid om velferdsteknologi på Agder 2016» Gro Anita Fosse Rådgiver eHelse og velferdsteknologi HELSE OG SOSIAL | AVDELING.
Hvorfor Techfest 16. februar 2006 Av prosjektleder og cand.scient Knut Yrvin 16. feb Lysark kun til fri kopiering. Krediter opphavsperson ved bruk.
Outlook ved UiO Steinar Skogheim Gruppe for meldingstjenester, USIT 14.juni 2016.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 TAN= 1 eksamen VG2 BUA/HES= 1 tverrfaglig eksamen + kan trekkes ut til en eksamen.
”Hva ble resultatet på IT-området av fusjonen mellom universitetet og høyskolen i Tromsø?” NTNUs IT-konferanse Hell, september 2010 Magnar Antonsen,
DAGENS TIPS Superbrukerforum Dersom du opplever treghet når du jobber med pc kan følgende hjelpe: Hver dag før du går hjem: Gå på Start -
TJØME KOMMUNE IKT utfordringer Flere brukere – spesielt PLO Flere maskiner Flere programmer i bruk Økt bruk av IKT på alle områder Økt forventning om tilgjengelighet.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 MK= 3 eksamener MED3001 og NOR en til VG2 MK= 1 tverrfaglig eksamen + kan.
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Dokumentasjon – Relevans, kvalitet og fullstendighet Juridisk perspektiv på dokumentasjonskravet ved særskilt skikkethetsvurdering.
MIO = Modernisering av infrastruktur OUS Omfatter blant annet Mail Filområder Nettverk MTU Nettverksprintere Windows 7 oppgradering Kjell Rune Haugland.
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Brukerrådet Akuttpsykiatrisk seksjon – Oslo Universitetssykehus
Dagfinn Bergsager Universitetet i Oslo SMIDIG 2016
Deltagelse i forsøk med elektronisk manntall og ny rutine for fremmedstemmer på valgting Valgforum 9. november Skedsmo Kommune, Presentasjonsnavn.
Nettskjema.no –sikker datainnsamling på nett
Status prosjekt digitalt pensumlistesystem
Prosjekt Digisos Hvordan få flere til å søke digitalt? L
Utskrift av presentasjonen:

uib.no UNIVERSITETET I BERGEN IT-avdelingen

uib.no Fra IT-avdelingen UiB IT-avdelingen Tore Burheim IT-direktør Magne Bergland Seksjonsjef Brukerstøtte- seksjonen Jon Steine Leder Brukerstøtte- senteret Mette I Heggem Gruppeleder Prosjektleder KHiB/UiB

uib.no IT-avdelingens oppdrag IT-avdelingen Empati – Skaperkraft – Kvalitet IT-avdelingen skal levere gode IT-tjenester og bidra til at UiB når sine mål

uib.no IT-avdelingen - Organisering IT-avdelingen Organisering: 4 seksjoner + administrasjon 15 faggrupper 100 fast ansatte 6 midlertidige 4 lærlinger 50 IT-assistenter

uib.no 14 saksbehandlere - dine medhjelpere Brukerstøtte UiB & KHiB +

uib.no IT-avdelingen Brukerstøttesenteret Eget tilrettelagt senter for å hjelpe brukere Åpen fra 08:00 – 15:45, man- fre året igjennom

uib.no IT-avdelingen ~ saker i året ~4.000 (ansatt) brukere ~9.000 datamaskiner Brukerstøttesenteret …

uib.no Litt skryt (må være lov) … IT-avdelingen

uib.no Du får en ny Windows 7 versjon IT-avdelingen Ny Windows 7 installasjon Stabil og gjennomprøvd løsning Sikker (herdet) løsning «Lik på alle» Pc-er Skrivebordet følger deg – ikke PC-en

uib.no Hvordan gjør vi dette … IT-avdelingen Du låner en ferdig oppsatt PC Vi hjelper deg i gang på denne PC-en Vi overfører «KHiB hjemmekatalog» til UiB Vi tar med din «KHiB» PC til NG5 Full Backup av harddisken din Legger inn ny Windows (UiB versjonen) Du får Pc-en tilbake på kontoret ditt Du jobber videre … NÅ KAN VI HJELPE DEG

uib.no IT-avdelingen Det vi legger opp til … Hjemmekatalog på UiB servere Felleområder på KHiB (samme som før) Skrivere på KHiB (samme som før) E-post på KHiB (som før) «Stramme opp KHiB-nettet»- stabilitet Nå har vi mulighet til å hjelpe deg MINDRE ENDRINGER FOR DEG

uib.no Videre … IT-avdelingen Administrasjon og Windows brukere Ønsker å «forstyrre» dere minst mulig Vi må sjekke at alle adm. systemer fungerer fra UiB-nett Vi starter på mandag 13. juni Mest mulig unna iløpet av neste 2 ukene «Rekkefølgen» ikke avklart I mål før ferieavviklingen setter inn

IT-avdelingen