Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Planlegge et Lync-møte Hvis du bruker Outlook, kan du planlegge et Lync-møte ved å bruke Outlook- tillegget.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Planlegge et Lync-møte Hvis du bruker Outlook, kan du planlegge et Lync-møte ved å bruke Outlook- tillegget."— Utskrift av presentasjonen:

1 © 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Planlegge et Lync-møte Hvis du bruker Outlook, kan du planlegge et Lync-møte ved å bruke Outlook- tillegget for Lync. Hvis du ikke bruker Outlook, kan du konfigurere Lync-møter ved å bruke Lync Web Scheduler, som er tilgjengelig på https://sched.lync.com.https://sched.lync.com Slik planlegger du et møte med Outlook: 1.Åpne Outlook-kalenderen og klikk Nytt Lync-møte på Hjem-fanen. 2.Legg til mottakere, et emne, en saksliste og dato/klokkeslett i møteinnkallelsen. Møteinnkallelsen inneholder møtekoblingen, og hvis kontoen din er konfigurert for innringingskonferanse, lydinformasjonen som deltakeren kan bruke for å bli med i møtet. Angi møtealternativer Du kan tilpasse noen møtealternativer, inkludert hvem som skal ha tilgang til møtet, hvem som kan avholde en presentasjon, hvem som kan dele video under et individuelt møte og om direktemeldinger (IM) skal være aktivert. Alternativene du kan velge avhenger av om du bruker Outlook eller ikke. Hvis du bruker Outlook, kan du angi møtealternativer fra møteinnkallelsen for et møte du opprettet. Åpne møteinnkallelsen og klikk Alternativer for møte på Hjem-fanen, og gjør eventuelle endringer i alternativene for Tilgang og presentatør og Lyd og telefon. Hvis du ikke bruker Outlook, kan du endre noen alternativer for deltakere under et møte der du er presentatør. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se Behandle deltakere senere i denne veiledningen. Bli med i Lync-møte 1.Gjør en av følgende: I hovedvinduet i Lync, over søkeboksen, klikker du Møter-ikonet, og deretter Bli med i listen over møter. Klikk Bli med i Lync-møte i møteinnkallelsen. Klikk Delta på nettmøte i møtepåminnelsen. Hvis møteinnkallelsen inneholder innringingsinformasjon, kan du ringe inn til møtet fra en telefon. 2.Hvis du ikke ringer inn, kan du velge et av disse alternativene i vinduet Koble til møtelyd. Trenger jeg en PIN-kode, et arbeidsnummer eller et internnummer? Som oftest kobles du til med en gang når du ringer inn til møtet. Hvis du blir bedt om en PIN-kode, bruker du det numeriske tastaturet og skriver inn nummeret ditt og PIN-koden. Hvis du ikke husker PIN-koden, klikker du Glemt innringings-PIN-koden? i møteinnkallelsen og følger instruksjonene på siden for å tilbakestille koden. Lync-møter Bruk Lync (full lyd- og bildeopplevelse) Du kan bruke lyd og video med datamaskinens innebygde enheter, eller et hodesett og kamera. Ring meg på: Lync ringer deg opp på et nummer du angir. (Bare tilgjengelig hvis innringingskonferanse er tilgjengelig for kontoen din. Kontakt teknisk brukerstøtte på arbeidsplassen for å få mer informasjon.) Ikke bruk lyd Velg dette hvis du vil ringe inn til møtet med en telefon (og møteinnkallelsen inkluderer innringingsinformasjon) eller delta i lyddelen senere. Bruk konferansenumrene og IDen fra invitasjonen til å ringe inn. Hurtigreferanse for Lync 2013 for Office 365

2 Dele skrivebordet eller et program Under et Lync-møte kan du dele skrivebordet eller et bestemt program. 1.Pek på presentasjonsknappen (skjermen) i samtalevinduet. 2.På Presenter-fanen klikker du: Skrivebord hvis du vil vise hele innholdet på skrivebordet. Program, og dobbeltklikk deretter ønsket program. 3.(Valgfritt) Klikk Gi kontroll på verktøylinjen for deling øverst på skjermen hvis du vil dele kontroll av delingsøkten med en annen deltaker. MERK Du kan ta tilbake kontrollen når som helst ved å klikke Gi kontroll og deretter Ta tilbake kontrollen. 4.Klikk Avslutt presentasjon på verktøylinjen når du er ferdig med presentasjonen. Dele en PowerPoint-presentasjon 1.Pek på presentasjonsknappen (skjermen). 2.Klikk PowerPoint i Presenter-fanen, og last opp filen i møtet. 3.(Valgfritt) Gjør noe av følgende: Flytt lysbildene ved å klikke Miniatyrbilder og klikke lysbildet du vil vise, eller ved å bruke pilene nederst i møtevinduet. Klikk Notater hvis du vil vise presentatørnotatene. Klikk Merknader-knappen på øvre høyre side av lysbildet for å åpne verktøylinjen, og bruk uthevinger, stempler, laserpeker og så videre. Ta opp og spille av møtet Lync-opptak tar opp lyd, video, direktemeldinger, programdeling, PowerPoint- presentasjoner og tavler. 1.I møtevinduet klikker du Flere alternativer og deretter Start innspilling. 2.Bruk kontrollene nederst i møterommet til å stanse opptaket midlertidig, fortsette eller stoppe opptaket. Etter at opptaket er stoppet, lagrer Lync det automatisk i et format som kan spilles av i Windows Media Player og Zune. Hvis du vil spille av, slette eller gi nytt navn til et opptak, klikker du Behandle opptak på Flere Alternativer-menyen, og velger det du vil gjøre. Du kan også klikke Bla gjennom for å gå til mappen med opptaket og opprette en kopi av filen, for å legge den ut på en delt plassering slik at andre kan se den. Behandle deltakere I møtevinduet peker du på personer-knappen og gjør et av følgende: Hvis du vil behandle en deltaker, høyreklikker du personens navn på Deltakere-fanen, og bruker alternativene til å dempe lyden, fjerne dempingen av lyden, fjerne personen og så videre. Hvis du vil behandle alle, klikker du følgende på Handlinger-fanen: o Inviter flere personer for å legge til deltakere. o Demp publikum for å fjerne bakgrunnsstøy. o Ingen direktemeldinger i møtet for å slå av direktemeldinger o Ingen deltakervideo for å blokkere deltakere fra å starte video. o Skjul navn for å skjule navnene som vises på bildene. o Alle er deltakere hvis du har for mange presentatører. o Inviter via e-post for å sende e-postinvitasjoner til flere personer.


Laste ned ppt "© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Planlegge et Lync-møte Hvis du bruker Outlook, kan du planlegge et Lync-møte ved å bruke Outlook- tillegget."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google