Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SUKSESSCASES OG FORRETNINGSMODELLER I MEDIA STUDIETUR, LONDON 7. – 9. APRIL 2014.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SUKSESSCASES OG FORRETNINGSMODELLER I MEDIA STUDIETUR, LONDON 7. – 9. APRIL 2014."— Utskrift av presentasjonen:

1 SUKSESSCASES OG FORRETNINGSMODELLER I MEDIA STUDIETUR, LONDON 7. – 9. APRIL 2014

2 Studieturen er et samarbeid mellom MBL og NMN

3 DISPOSISJON

4 NYE SUKSESSCASES OG FORRETNINGSMODELLER Det legges opp til et tre-dagers program i London, hvor den første og den siste dagen (mandag 7. og onsdag 9.) blir på WAN-IFRA konferansen. Den andre dagen (tirsdag 8.) blir det en «tradisjonell» studietur hvor vi legger opp til å besøke tre selskaper for å få et ytterligere dypdykk i deres forretningsmodell, digitale kundereise samt betalingsløsning. Det blir daglige debriefs og morgenmøter. MBL har de siste årene lagt ned betydelig ressurser i å beskrive og analysere hvilke forretningsmodeller ulike medieselskaper nå er i ferd med å utvikle for å tette gapet mellom fallet i print og veksten på digital side. Dette arbeidet har de siste to årene blitt gjennomført av konsulentselskapet LAC 2.0. De rapportene som er utviklet her vil være vår plattform for både utvelgelsen av bedriftsbesøk og vår faglige forståelse for utviklingen. London (og UK) har noen svært spennende case å by på. Vår vurdering er at kombinasjonen av konferanse og bedriftsbesøk blir en optimal reise.

5 DISPOSISJON

6 DIGITAL MEDIA EUROPA – VEKST I DIGITALE INNTEKTER Konferansen er bygget opp rundt det svært spennende temaet: Hvordan skape vekst i de digitale inntektene. Det er utpekt fire hovedtemaer med 1) vekst i annonseområdet, 2) hvordan en skal skape inntekter på mobil, 3) hvordan en skal kunne ri eller følge på den pågående levende bilder bølgen og 4) hvordan brukertilpasning kan få opp inntektene. Deltakerne kan og vil naturlig nok spre seg på ulike konferansespor, men vi vil gjennomføre daglige morgenmøter med gjennomgang av de ulike konferansetemaene samt også grundige felles debriefs i etterkant. Dette var en modell vi fulgte på AdTech i New York høsten 2013 med stor suksess. Vi vil også forsøke å få noen av foredragsholderne å komme til våre fellesmøter. For ytterligere informasjon om konferansen se: www.wan-ifra.org/events/digital-media-europe-2014

7 DISPOSISJON

8 FINANCIAL TIMES GÅR I BIG DATA-RETNINGEN Verdens ledende mediehus innen finans har en svært interessant historie å fortelle. Selv om historien er kjent og svært godt presentert i Norge gjennom flere konferanser, mener vi den er så viktig at vi ønsker å ta et besøk for å komme enda dypere inn i hvordan FT tenker. FT sin historie er i tillegg til Big Data og analytics-perspektivet også en svært spennende fortelling om hvordan en publisist nå også går dypere inn i andre forretningsområder, slik som utdanning og konferanser som noen eksempler. FT har også valgt å være utenfor Apple sitt økosystem, samt at de også eksperimenterer med ulike deadlines. Et annet perspektiv som vi vil forsøke å få belyst er kostnadssiden ved å oppdatere så mange plattformer og skjermer.

9 TELEGRAPH HAR GOD ERFARING MED BETALINGSVEGG NMN besøkte Telegraph våren 2013, hvor vi fikk en grundig innføring i deres «betalingsvegg» og tekniske løsning. Vi ser frem til å møte Telegraph igjen for å få en oppdatering på hvordan forretningsmodellen har utviklet seg og hvilke steg de nå ser for seg å ta. Vi vil gjennomføre møtet sammen med den tekniske leverandøren til betalingsløsningen (Evolok) og deres svært dyktige leder. Dette for å kunne få en ekstra dybdeforståelse for hva som teknisk skal til for å kunne få frem gode kundereiser.

10 HERALD EXPRESS HAR GÅTT FRA DAGLIG TIL UKENTLIG PUBLISERING For å holde tritt med lønnsomheten og for ikke å komme inn i en negativ spiral har flere britiske regionaviser nå gått fra daglig publikasjon til ukentlig. Herald Express var første ute og har økt sin lønnsomhet med 400%. Vi ønsker å se nærmere på denne casen da vi mener det er interessant å få et dypere innblikk i de erfaringene som Herald Express har gjort seg både mot lesere/brukere, annonsører og ansatte.

11 WHAT`S NEW IN PUBLISHING What`s new in publishing (WNIP), er et redaksjonelt nettsted som har svært god oversikt over alt som skjer innen publisering i UK. NMN har tett kontakt med redaktøren i WNIP og han har sagt seg villig til å være med oss på vår hoved-debrief. Dette for at vi skal få hans innspill i tillegg til vår egen faglige debrief. Vi har gjennomført lignende grep på tidligere studieturer med god erfaring.

12 SCHEDULE Vi begynner mandag morgen med et oppstartsmøte hvor vi går igjennom hele programmet, presenterer deltakere og blir kjent. I dette møtet vil vi også gjennomgå programmet for WAN-IFRA konferansen. Debiefmøter i etterkant av konferanse og i etterkant av onsdagen. Når endelig tidsplan for WAN-IFRA konferansen er tilgjengelig vil vi tilpasse vår schedule etter denne. Det legges opp til felles middager, som også er viktig i forhold til nettverking som er en viktig del av studieturen.

13 DISPOSISJON

14 PRAKTISK INFORMASJON PRIS OG PÅMELDING Studieturen er utviklet gjennom et tett samarbeid mellom Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og NMN. Det er fremforhandlet en rabatt for deltagelsen på WAN-IFRA konferansen for alle som deltar på opplegget. Hver enkelt deltaker vil bli fakturert NOK 15.000 (som også inkluderer WAN-IFRA konferansen). Dette inkluderer deltagelse på debriefs, grundig rapport som blir utarbeidet i etterkant, lunch onsdag samt intern transport og faglig opplegg. I tillegg kommer kostnader til hotell, fly og felles middager. Gjennom vår samarbeidspartner vil vi også utarbeide felles reise (om ønskelig), middager og overnatting på samme hotell. For påmelding eller ytterligere spørsmål ta kontakt med: Bjarne@newmedianetwork.noBjarne@newmedianetwork.no eller mobil 907 40 270

15


Laste ned ppt "SUKSESSCASES OG FORRETNINGSMODELLER I MEDIA STUDIETUR, LONDON 7. – 9. APRIL 2014."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google