Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Ansvarsområde seksjon bygg- og eiendomsforvaltning Drift og vedlikehold av kommunens 101 bygninger. Renhold av kommunens bygninger. Saksbehandling/gjennomføring.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Ansvarsområde seksjon bygg- og eiendomsforvaltning Drift og vedlikehold av kommunens 101 bygninger. Renhold av kommunens bygninger. Saksbehandling/gjennomføring."— Utskrift av presentasjonen:

1 Ansvarsområde seksjon bygg- og eiendomsforvaltning Drift og vedlikehold av kommunens 101 bygninger. Renhold av kommunens bygninger. Saksbehandling/gjennomføring salg av kommunale boligtomter og industriareal, samt søknader om tilleggsareal til boligtomter. Utleie av 331 kommunale leiligheter. Drift og vedlikehold av 15 bygninger tilhørende Bakkebø borettslag? Rehabilitering bygg – investeringsprosjekt – planlegging/gjennomføring

2 Fakta Bruksareal kommunens 101 bygninger er ca m2 Fullverdi forsikring ca. kr ,- Antall kommunale utleie leiligheter – 331 stk Leid areal i private bygg ca 3700 m leieforhold (Bruksareal Bakkebø borettslags 15 bygninger er ca m2) (Antall leiligheter Bakkebø borettslag er 41 stk)

3 Hovedtall budsjett 2011 Lønnsutgifter 88 ansatte er ca kr Øvrige utgifter inkl. mva er ca Energiutgifter inkl. mva ca. kr Husleie inntekter – kr Seksjonens nettobudsjett er ca. 33 mill. kr. (Bakkebø borettslag ikke innkludert)

4 Ansatte seksjon bygg- og eiendomsforvaltning Bygg- og eiendomssjef, avdelingsingeniør og konsulent (3 stk) 14,3 vaktmestere/håndverkere Ca. 65 renholdere - deltidsstillinger 5 badevakter - deltidsstillinger Til sammen ca. 88 ansatte på seksjonen

5 Fordeling kommunalt eide bygg 10 kommunale skoler 5-6 barnehager 3 svømmehaller/idrettsbygg 3-4 bo- og servicesenter ca 52 boliger hver med fra 1 til 18 leiligheter 25 bygninger med diverse bruk (Bakkebø borettslag 15 bygninger)

6 Spesielle bygninger som kommunen bør avhende Urhammeren 7 – bolig fra 1968 solgt for kr. 1.6 mill Marka + sauhus og grishus – bygninger fra 1958 som kommunen har fraflyttet/ikke behov for – søknad dispensasjon fradeling til behandling Hammergården – skal selges når søknad omregulering er godkjent Duehuset (fraflyttet/1943/200m2), Mautåkket 1/3 DKS (485m2/ ) Klokkergården bolig+ løe (fraflyttet/1900/170m2), Voksenopplærings- senter skole 2 (i bruk/1955/444m2), Driftsbygning Bakkebø gård (ikke i bruk/1957/1260m2), Undervisningsbygget som speidere disponerer ( /422 m2), Verksted (renhodssentral/ /368 m2)

7 Andre dårlige bygninger som er i bruk/er lite i bruk Lysgården/Tyrigården (1943/1200m2/358kvh pr. m2) Solgården (korttidslager 1. etg/1943/919) Base på loft Tengsareidveien 2 for 4 oppsynsmenn/fagarbeidere Base maskinverksted Slettebø for 4 oppsynsmenn/fagarbeidere Folhammaren 2 – gammelt kommunehus (1930/470 m2) Folhammaren 12 – gammelt eldresenter (1950/210 m2)

8 Utfordringer KS anbefaler at det brukes minst kr. 120 pr m2 til vedlikehold av bygninger mens kommunen bruker under kr. 60 pr. m2 Kommunen har mange bygninger med arbeidsplasser som ikke tilfredsstiller myndighetskrav. Anskaffe en felles base for vedlikeholds- og driftspersonell seksjon bygg- og eiendom. Dette for å tilfredsstille myndighetskrav til bygg med arbeidsplasser, samt for å kunne rasjonalisere driften.

9 Utfordringer Organisere seksjonen på en bedre måte. Bemanne seksjonen slik at det blir mulig å gjennomføre og dokumentere systematisk drift og vedlikehold av kommunens bygninger Eiendomsforvaltning – komme ajour med saksbehandling/gjennomføring søknader om kjøp av kommunal eiendom/festetomter


Laste ned ppt "Ansvarsområde seksjon bygg- og eiendomsforvaltning Drift og vedlikehold av kommunens 101 bygninger. Renhold av kommunens bygninger. Saksbehandling/gjennomføring."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google