Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis..

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis.."— Utskrift av presentasjonen:

1 Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis.

2 Kjapt om meg…  12 års erfaring fra eventbransjen  Fra 2000: Produsent og prosjektleder = potet.  Mastergrad i offentlig design fra universitetet i Barcelona  Jobbet som danser, koreograf, pedagog og studert ballett og asiatisk dans i Malaysia  Produktdesigner fra Høgskolen i Akershus  Eksamen i prosjektledelse fra Høgskolen i Trøndelag  Moverme= Beveg meg (spansk)

3 Hvem er du?

4 Opplevelsesgrunnlag Forventning Motivasjon Hvor begynner vi?

5

6 Mange verdier  Samfunnstjenende  Noe å formidle/lære  Inntekts-potensiale  Opplevelses-potensiale  Synlighet for en spesifikk målgruppe  Imagebyggende for produkt og destinasjon  +++

7 Hva er deres største verdier ?

8 Oppplevelsesrommet  Er kunden forberedt?  Er det tilpasset deres behov?  Hvilken stemning skaper omgivelsene?  Hvilke muligheter og begrensninger er det i omgivelsene?

9 Opplevelsesøkonomi Opplevelsesøkonomisk verdi på kaffe... råvaren produktet servicen opplevelsen

10 Hvor kan dere tjene penger?

11 Fortell meg og jeg vil glemme, vis meg, så vil jeg kanskje huske, la meg ta del, så vil jeg forstå. Benjamin Franklin

12 Sensorisk synergi  Stimuler alle sanser  Noen sanser er underprioritert  2+2+2+2+2=20?

13 Stimulerer dere alle sanser? Sensorisk synergi?

14  Kjenn din målgruppe!  Klar målsetning  Vil en nå alle, så når en ingen.  Spør kunden/gjesten!  Tilpass  Brede målgruppe har også noe til felles  Finn fellesnevneren  Ble målet nådd i forhold til målgruppen?

15 Målgruppe og målsetning?

16 Timing,drive og balanse  Det usynlige bakarbeidet  God timing. På alt.  Hold intensiteten  La folk få tid til å ta inn  Øyne og øre åpne – gi beskjeder  Forskjellen på ok og wow

17 Hvordan overrasker og binder dere sammen arrangementet?

18 Dramaturgi i arrangement  Alltid LIVE  Ingen second chance.  Anslag  Høydepunkt (er)  Avslutning  Vær bevisst.  Regissør, Produsent, Skuespillere…..

19 Detaljene som teller  Personlig/ Spesielt  Den røde tråden  Gjenkjennelse  Det som er selvsagt skal alltid være det  Ting som ikke fungerer blir husket  Det gjør også de små overraskelsene

20 Vi leverer ikke hverdager!  Arrangementer skal være noe spesielt for noen.  Opplevelsen er unik for alle.  Det som for dere er en selvfølge er for gjesten spesielt.

21 HUMØR  Det må være gøy å arrangere.  Mennesker tar inn og opplever alt annerledes når de er glade.  Stammekultur  Et smil og en klem er er en undervurdert opplevelse.

22 Logistikk og planarbeid  Aldri ta noe forgitt  Hvor er bevegelsen

23 Hjemmebane fordel?

24 Plan B... Og C  Hvis noe skjer…  Vi bor i nord  Er plan B god nok?  Hva kan man ha i bakhånd.  Få det på papiret.

25 Har dere en plan B?

26 Planlegging... Er gøy!?  Diktatoren  Delegeringseksperten  Prateren  Maseren  Sisteliten  Det ordner seg  Listemesteren  Kontaktlister  Fremdriftsplan  Tidsplan  Sjekklister  To do lister  Plantegninger  Logistikkverktøy  Ansvarsfordelingsplaner  Kjøreplaner  Evaluerings-skjemaer  Rapporter

27 I arrangørens koffert  Strips  Sølvtape  Teppe  Plaster  Ispose  Paracet  Tusj  Sikkerhetsnåler  Fyrstikker  Kniv  Lommelykt  Batterier  Ørepropper  Solkrem  Førstehjelpsutstyr  Papir

28 Hva trengs i deres koffert?

29 Mange hoder tenker bedre enn ett. Beveg meg!


Laste ned ppt "Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis.."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google