Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis.
2
Kjapt om meg… 12 års erfaring fra eventbransjen Fra 2000: Produsent og prosjektleder = potet. Mastergrad i offentlig design fra universitetet i Barcelona Jobbet som danser, koreograf, pedagog og studert ballett og asiatisk dans i Malaysia Produktdesigner fra Høgskolen i Akershus Eksamen i prosjektledelse fra Høgskolen i Trøndelag Moverme= Beveg meg (spansk)
3
Hvem er du?
4
Opplevelsesgrunnlag Forventning Motivasjon Hvor begynner vi?
6
Mange verdier Samfunnstjenende Noe å formidle/lære Inntekts-potensiale Opplevelses-potensiale Synlighet for en spesifikk målgruppe Imagebyggende for produkt og destinasjon +++
7
Hva er deres største verdier ?
8
Oppplevelsesrommet Er kunden forberedt? Er det tilpasset deres behov? Hvilken stemning skaper omgivelsene? Hvilke muligheter og begrensninger er det i omgivelsene?
9
Opplevelsesøkonomi Opplevelsesøkonomisk verdi på kaffe... råvaren produktet servicen opplevelsen
10
Hvor kan dere tjene penger?
11
Fortell meg og jeg vil glemme, vis meg, så vil jeg kanskje huske, la meg ta del, så vil jeg forstå. Benjamin Franklin
12
Sensorisk synergi Stimuler alle sanser Noen sanser er underprioritert 2+2+2+2+2=20?
13
Stimulerer dere alle sanser? Sensorisk synergi?
14
Kjenn din målgruppe! Klar målsetning Vil en nå alle, så når en ingen. Spør kunden/gjesten! Tilpass Brede målgruppe har også noe til felles Finn fellesnevneren Ble målet nådd i forhold til målgruppen?
15
Målgruppe og målsetning?
16
Timing,drive og balanse Det usynlige bakarbeidet God timing. På alt. Hold intensiteten La folk få tid til å ta inn Øyne og øre åpne – gi beskjeder Forskjellen på ok og wow
17
Hvordan overrasker og binder dere sammen arrangementet?
18
Dramaturgi i arrangement Alltid LIVE Ingen second chance. Anslag Høydepunkt (er) Avslutning Vær bevisst. Regissør, Produsent, Skuespillere…..
19
Detaljene som teller Personlig/ Spesielt Den røde tråden Gjenkjennelse Det som er selvsagt skal alltid være det Ting som ikke fungerer blir husket Det gjør også de små overraskelsene
20
Vi leverer ikke hverdager! Arrangementer skal være noe spesielt for noen. Opplevelsen er unik for alle. Det som for dere er en selvfølge er for gjesten spesielt.
21
HUMØR Det må være gøy å arrangere. Mennesker tar inn og opplever alt annerledes når de er glade. Stammekultur Et smil og en klem er er en undervurdert opplevelse.
22
Logistikk og planarbeid Aldri ta noe forgitt Hvor er bevegelsen
23
Hjemmebane fordel?
24
Plan B... Og C Hvis noe skjer… Vi bor i nord Er plan B god nok? Hva kan man ha i bakhånd. Få det på papiret.
25
Har dere en plan B?
26
Planlegging... Er gøy!? Diktatoren Delegeringseksperten Prateren Maseren Sisteliten Det ordner seg Listemesteren Kontaktlister Fremdriftsplan Tidsplan Sjekklister To do lister Plantegninger Logistikkverktøy Ansvarsfordelingsplaner Kjøreplaner Evaluerings-skjemaer Rapporter
27
I arrangørens koffert Strips Sølvtape Teppe Plaster Ispose Paracet Tusj Sikkerhetsnåler Fyrstikker Kniv Lommelykt Batterier Ørepropper Solkrem Førstehjelpsutstyr Papir
28
Hva trengs i deres koffert?
29
Mange hoder tenker bedre enn ett. Beveg meg!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.