Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bridge – Et spill for livet. Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert 1932 - Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bridge – Et spill for livet. Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert 1932 - Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser."— Utskrift av presentasjonen:

1 Bridge – Et spill for livet

2 Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser

3 Lønnsom rekruttering Flere spillere på spillekveldene gir klubben større økonomisk handlefrihet: 4 nye spillere á 35 klubbkvelder á 40 kroner = 5600,- kr – pr år! = ,- kr på 10 år = Gir økonomi til f. eks. – 4 nye bridgelærere –16 bridgemater –Kortgiv-maskin + kort –Tur med klubben

4 Grasrotandelen Til nå har 103 klubber registrert seg.

5 Hva er rekruttering? Å få nye spillere som faste medlemmer i klubben Nybegynnerkurset bare en liten del Å inkludere nye bridgespillere viktigst! Klubben har ansvar for at hvert enkelt medlem er bevisst dette

6 3 steg i rekrutteringsarbeidet 1)Få interesserte kursdeltakere 2)Gjennomføre nybegynnerkurset 3)Få den nye bridgespilleren til å trives i klubben Det er lett å fokusere bare på pkt 2, men ettersom pkt 1 og 2 er bortkastet uten pkt 3, starter vi i den enden.

7 Trivsel: Klubbens ansvar Flere ønsker å spille i en trivelig klubb. ”Fika” Flere bord – artigere turneringer

8 Hva trengs til et nybegynnerkurs? Kompetente kursholder Assistenter på kurskveldene Godt lokale Kursmateriell Logistikkansvarlig Markedsføring Kursdeltakere Kursholder må ikke gjøre alt selv. Del på oppgavene!

9 Bridgelærere 2009

10 Nybegynnerfestivalen

11 Lær bridge 1-4 Nytt felles nordisk opplæringsmateriell Bokpakker med bok, CD, fasitspill 4 bokpakker som bygger på hverandre Gode eksempler, masse oppgaver

12 Markedsføringsmateriell Hva er den mest effektive markedsføringen?

13 ♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner, føler ansvar for den nye- sjansen øker for at de nye vil fortsette

14 Planlegg nå Trenger at alle hjelper til – ingen nytte i at medlemmene verver hvis ikke klubben kan ta i mot Hvordan skal vår klubb/krets gjennomføre vervekampanjen? Høsten kommer fort, og da er det for sent å tenke på nye bridgelærere

15 Rekruttering krever Vellykket rekruttering krever en del av både klubben og medlemmene –Miljø i klubben som er trivelig for nye –Gamle medlemmer må investere noe –Holdningsendring Alle må være enige og jobbe sammen Medlemsmøte


Laste ned ppt "Bridge – Et spill for livet. Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert 1932 - Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google