Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertØrnulf Davidsen Endret for 9 år siden
1
Bridge – Et spill for livet
2
Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert 1932 - Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser
3
Lønnsom rekruttering Flere spillere på spillekveldene gir klubben større økonomisk handlefrihet: 4 nye spillere á 35 klubbkvelder á 40 kroner = 5600,- kr – pr år! = 56.000,- kr på 10 år = Gir økonomi til f. eks. – 4 nye bridgelærere –16 bridgemater –Kortgiv-maskin + kort –Tur med klubben
4
Grasrotandelen Til nå har 103 klubber registrert seg.
5
Hva er rekruttering? Å få nye spillere som faste medlemmer i klubben Nybegynnerkurset bare en liten del Å inkludere nye bridgespillere viktigst! Klubben har ansvar for at hvert enkelt medlem er bevisst dette
6
3 steg i rekrutteringsarbeidet 1)Få interesserte kursdeltakere 2)Gjennomføre nybegynnerkurset 3)Få den nye bridgespilleren til å trives i klubben Det er lett å fokusere bare på pkt 2, men ettersom pkt 1 og 2 er bortkastet uten pkt 3, starter vi i den enden.
7
Trivsel: Klubbens ansvar Flere ønsker å spille i en trivelig klubb. ”Fika” Flere bord – artigere turneringer
8
Hva trengs til et nybegynnerkurs? Kompetente kursholder Assistenter på kurskveldene Godt lokale Kursmateriell Logistikkansvarlig Markedsføring Kursdeltakere Kursholder må ikke gjøre alt selv. Del på oppgavene!
9
Bridgelærere 2009
10
Nybegynnerfestivalen
11
Lær bridge 1-4 Nytt felles nordisk opplæringsmateriell Bokpakker med bok, CD, fasitspill 4 bokpakker som bygger på hverandre Gode eksempler, masse oppgaver
12
Markedsføringsmateriell Hva er den mest effektive markedsføringen?
13
♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner, føler ansvar for den nye- sjansen øker for at de nye vil fortsette
14
Planlegg nå Trenger at alle hjelper til – ingen nytte i at medlemmene verver hvis ikke klubben kan ta i mot Hvordan skal vår klubb/krets gjennomføre vervekampanjen? Høsten kommer fort, og da er det for sent å tenke på nye bridgelærere
15
Rekruttering krever Vellykket rekruttering krever en del av både klubben og medlemmene –Miljø i klubben som er trivelig for nye –Gamle medlemmer må investere noe –Holdningsendring Alle må være enige og jobbe sammen Medlemsmøte
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.