Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007

2 attraktiv fristende, tiltrekkende et a-t tilbud / a-e omgivelser / en a- mann

3

4 ”I vår materialistiske verden har vi alt vi trenger som mennesker. Det eneste vi trenger er å bli begeistret” Landslagssjef Åge Hareide til TV2:

5 Det er flere veier å gå

6 Hud kan virke en stund, men følelser er mektigere ”Hjernen vår er laget for følelser mer enn for tenkning” “Vi konkluderer slik det føles godt. Dermed: Kan vi påvirke følelser, får vi tenkning og atferd med på kjøpet” - Geir Overskeid, psykolog og førsteamanuensis, UiO -

7 Hvorfor skal folk bry seg Vi bruker ofte uttrykket ”storstue” om anlegg som er ment for fest og sterke opplevelser, det være seg kulturhus, samfunnshus eller idrettsanlegg Legg mest vekt på ordet ”stue”, og tenk på hvem eller hva slags folk du ville gått på besøk til, og hvorfor. For det er oppgaven vår VENNSKAP – jeg kjenner dem, liker dem, det er slekta mi NYHETENS INTERESSE – hvordan har de fått det FÅR DET BARE DER – noe som er unikt SPENNENDE OG ANNERLEDES – typer, profiler, arrangement, jeg er nysgjerrig LIKER DET DE STÅR FOR – og jeg kommer for å støtte dem DE ER SNILLE – i alle fall var de det mot meg FELLES INTERESSER – jeg er også interessert i damefotball GODT VERTSKAP – jeg blir godt mottatt

8 Hvordan skal vi få folk til å bry seg Det må legges en plan, ut i fra hva man har av virkemidler i dag, hva slags konkurransesituasjon man er i, type ressurser man rår over, ambisjoner fremoverDet må legges en plan, ut i fra hva man har av virkemidler i dag, hva slags konkurransesituasjon man er i, type ressurser man rår over, ambisjoner fremover Planen må bygge på følgende kjensgjerninger:Planen må bygge på følgende kjensgjerninger: Ingen heier på den som sutrer. INGEN!Ingen heier på den som sutrer. INGEN! Vi må tørre slippe folk inn på oss, la de bli kjent med ossVi må tørre slippe folk inn på oss, la de bli kjent med oss Det innebærer også en belastning: eksponering, kanskje av noen fåDet innebærer også en belastning: eksponering, kanskje av noen få Før du kan si til andre hva du står for, må du vite det sjøl. Har alle en plan for klubben, og hvordan omverden skal se på den?Før du kan si til andre hva du står for, må du vite det sjøl. Har alle en plan for klubben, og hvordan omverden skal se på den?

9 Posisjonering Posisjoner kvinnefotball vekk fra herrefotballPosisjoner kvinnefotball vekk fra herrefotball –Samme idrett –Forskjellig uttrykk –Damehåndballen er noe annet enn Herrehåndball, og forsøker ikke å bli det samme heller Må ha en strategi for nærmiljøet: Hva gjør klubbene for sitt sportslige nærmiljø? Har noen fra Røa eller Asker noen gang gitt min datter fra ØB ’91 en grunn til å komme på kamp?Må ha en strategi for nærmiljøet: Hva gjør klubbene for sitt sportslige nærmiljø? Har noen fra Røa eller Asker noen gang gitt min datter fra ØB ’91 en grunn til å komme på kamp? Må ha en strategi overfor media – som er offensiv, og baserer seg på medienes premisserMå ha en strategi overfor media – som er offensiv, og baserer seg på medienes premisser –Ref i forkant av cupfinalen

10 Mediestrategi – så har du en sjanse

11 Erkjennelse: Vi har selv ansvaret for inntrykket som skapes av oss! attraktiv fristende, tiltrekkende et a-t tilbud / a- e omgivelser / en a- mann

12 Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007


Laste ned ppt "Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google