Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHerman Austad Endret for 9 år siden
1
Flyfoto av byen Bedre grønn by - med samspill og kompetanse
2
Program 14.00 -Velkommen v/ etatsdirektør Ellen de Vibe
Kommuneplanen v/ Byråd Bård Folke Fredriksen Orientering om næringslivsundersøkelsen Gruppearbeid Oppsummering gruppearbeid Veiledere på byggesaksområdet Ris og Ros Slutt
3
Næringslivets tilfredshet med Oslo kommune 2013 Hogne Hove ass.dir
4
Bakgrunn - Undersøkelsen skal kartlegge tilfredshet
med etater som har betydelig næringslivskontakt - Jevnlig gjennomført siden 1995 - Skal bidra til at etatsledere og politikere får konkret informasjon om ulike tjenester som næringslivet mener bør prioriteres/effektiviseres - Kommunale ledere får et grunnlag for å bedre bruker- og serviceorienteringen ift. næringslivet
5
Undersøkelsen Årets undersøkelse omfatter 27 påstander. Disse omhandler brukernes vurdering av etatene innenfor fire temaområder: – Brukerbehandling og tilgjengelighet – Informasjon og informasjonskanaler – Saksbehandling og saksbehandlere – Samordning og tilrettelegging
6
Hovedinntrykk av virksomhetene
7
Hovedinntrykk forts. PBE scorer dårligst av de deltagende etatene, men
har gått frem siden forrige undersøkelse (2011) og har fremgang på nesten alle punkter.
8
Hovedinntrykk forts. PBE scorer dårligst av de deltagende etatene, men
har gått frem siden forrige undersøkelse (2011) og har fremgang på nesten alle punkter.
9
Brukerbehandling og tilgjengelighet
10
Informasjon
11
Saksbehandling og saksbehandlere
12
Samordning og tilrettelegging
13
Gruppearbeid
14
Gruppe 1 Aleksandra Fredrikke Widuto TAG Arkitekter
Benedicte Bruun-Lie Oslo Havn KF Bjørn Schem Mesterhus Oslo AS Camilla Aakre Derlick Arkitekter AS CAROLINE H. STØVRING MORFEUS Arkitekter Elisabeth Bakke Boligbygg Oslo KF Erik Collett Oslo Arkitektforening
15
Gruppe 2 Erik Johansen Statsbygg Erik Sivertsen Sweco Norge AS
Geir Egil Paulsen Arkitektbedriftene Gunnar Stenvik COWI AS Hans Dahl OBOS Hege Rynning Myrvoll LINK arkitektur AS Henrik Liane Johansen Norconsult AS Hilde Fjenkin EuroSign AS
16
Gruppe 3 Ida Stople Dark Arkitekter Jan Akselberg Mesterhus Oslo AS
Jan Kjeran Kolsrud Skanska CDN Jomar Talsnes Heggdal Byggenæringens Landsforening (BNL) Jurgita Hansen Archi-Plan AS Jørgen Andersen Peab AS Karen Knobel Oppegård kommune Kjell Bjørke OBOS Forretningsbygg
17
Gruppe 4 Kjersti Wikstrøm Drammen kommune Knut Galta Undervisningsbygg
Knut Løken Linstow Lise Budde Holte AS Maren Bjerkeng dark arkitekter Mia Prøsch Stilson TAG arkitekter AS Morten Meyer Boligprodusentenes Forening
18
Gruppe 5 Morten P. Staubo Link Arkitektur as Otilie Vihovde
Rom Eiendom AS Ragnar Martinsen Veidekke Entreprenør AS Reidun Stubbe Bymiljøetaten Roar Viken Usbl Robert Gausen Oslo Idrettskrets Rolf Schyberg Andreasen Høyer Finseth AS
19
Gruppe 6 Roy B Evensen Bymiljøetaten Rune Reiret Skanska CDN AS
Salman Saeed Linstow AS Sissel Bjørkto Rom Eiendom AS siv.ark.mnal Søren Yran SØREN YRAN AS Skjalg Sørhaug Veidekke Eiendom AS
20
Gruppe 7 Sofie G. Railo Oppegård kommune Stella Hoffmann
GO arkitekter as Synne H Brustad Dark Arkitekter AS Thomas Marthinsen EBY Tor Saghaug Rom Eiendom AS Tove C. Hæreid Betonmast Selvaagbygg
21
Gruppe 8 Vera Houck Usbl Willen von Zernchow Ullring
Ullring & Zernichow AS Anne Halvorsen Hjellnes Consult as Carl Henrik Borchsenius Norsk Eiendom Julia Bang VAV Mari Helene Slagsvold Holte as
22
Gruppearbeid Gruppe 1, 4 og 7 INFORMASJON
- Hva har etaten gjort bedre når det gjelder INFORMASJON siden forrige næringslivs- undersøkelse? - Hva bør etaten ha fokus på for å gjøre informasjon lettere forståelig og tilgjengelig? - Hvilken type informasjon er det næringslivet har bruk for når det gjelder henholdsvis plansak og byggesak?
23
Gruppearbeid Gruppe 2, 5 og 8. SAKSBEHANDLING OG SAKSBEHANDLERE
- Hva oppfatter næringslivet som akseptabel saksbehandlingstid i henholdsvis bygge-,plan-,dele og seksjoneringssaker? - På hvilke områder bør det faglige nivået til saksbehandlerne høynes?
24
Gruppearbeid Gruppe 3 og 6 SAMORDNING OG TILRETTELEGGING
- Hva har etaten gjort bedre når det gjelder SAMORDNING OG TILRETTELEGGING siden forrige næringslivsundersøkelse? - Hvordan mener næringslivet at etaten bør tilpasse seg næringslivets behov og krav?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.