Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBodil Corneliussen Endret for 9 år siden
1
Ansiktsmodelle ring i Maya av Karine Strand Andresen
2
LAG REFERANSEKRY SS: Lag en polygonflate, dupliser og plasser i et kryss. Lag to forskjellige lambert og legg til referansebilder. Du har nå et utgangspunkt for å modellere ansiktet.
3
LAG ANSIKTSKONTUR EN: Lag en polygonflate og plasser i senter under haken. Velg edge og ekstruder. Arbeid i side view når du ekstruderer, og tilpass edge til referansebildet.
4
EKSTRUDER KONTUR:
5
ARBEID MED DELER: Ekstruder face, og arbeid med vertex punktene for å forme.
6
Merging av vertexpunkt: Når du ekstruderer edge må du merge vertexpunkt sammen før du ekstruderer videre. Velg Edit Mesh > Merge. Tips: Bruk hurtigtasten “G”
7
HOVEDFORMEN Tips: Bruk gjerne en transparent Lambert når du modellerer. Nå er hovedformen modellert. Husk: Delete by type > History.
8
SETTE INN FLERE LINJER: Bruk Split Polygon Tool eller/og Insert Edge Loop Tool når du skal arbeide med øyehulen. Det gjør at du får flere vertex og edge linjer å arbeide med.
9
LAG ØYEEPLE: Lag en polygonSphere til øye og smooth ansiktet.
10
MIRROR GEOMETRY: Velg Mesh > Mirror Geometry option box. Gjør innstillinger slik at ansiktet blir speilet og sydd sammen i senter.
11
TEKSTURERING: Teksturer øynene og ansiktet og smooth ansiktet. For å legge på øyenbryn og leppefarge kan man velge face og legge til nytt materiale, eller bruke Paint Effect.
12
EGET PROSJEKT: Scenen som skal brukes.
13
FIGUREN:
14
MODELLERING AV ANSIKTET: Jeg har laget ansiktet på figuren min flere ganger, for å finne den ultimate modelleringsteknikk en. Etter forskjellige tutorials har jeg til slutt funnet denne teknikken, som jeg synes fungerer bra.
15
TEKSTURERING: Jeg har begynt å teksturere ansiktet, men har en del igjen for å få det naturalistisk.
16
3 ANSIKTSUTRYKK: Ansiktsutrykkene i polygon versjon. Ansiktsutrykkene i smooth versjon.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.