Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGrethe Rønning Endret for 9 år siden
1
SMS-tjenester i ALEPH ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen
2
SMS-tjenester i ALEPH = SM a S k ! Tekstmeldingstjeneste for publikum: Ekstra-service til lånerne: Utsendelse av påminnelsesbrev som SMS Primært SMS (funksjonen kan også benyttes til e-post-påminnelser) Reservasjonsbrev pr SMS – ’det jobbes med saken’
3
Hvordan fungerer dette for låneren? Registering av SMS-telefonnr: •Låneren går selv inn via eTjenester og registrerer telefonnummer(og/eller e-post) •Låner bestemmer selv om/når tjenesten skal aktiveres / deaktiveres Låneren får feks 3 dager før forfall en SMS- melding: ”Hei, NN, husk at du har 4 lån som forfaller 3/11...levér i tide..... hilsen biblioteket” SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!
4
For låneren(forts): Har biblioteket oppgitt SMS svar-telefonnr kan låner svare på meldingen ”Kn jg frny alt, plz” (?) og få svar tilbake. Hvem betaler: Bestemmes av biblioteket. SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!
5
For biblioteket SMS-tjenesten er utviklet av Fujitsu Invia i Danmark SMS-leverandør for Bibits er Boostcom.no SMS-sendejobben kan kjøres automatisk, eller startes fra STAFF-menyen - en utvidelse av av ’Påminnelser(cir-10)’ I Utlånsmodulen blir SMS-gebyr registrert under Kontoopplysninger.
6
For biblioteket(forts) OBS! – maks 160 tegn pr melding. Svartjeneste: • •Enten oppgi mobiltelefonummer som låner kan sende svar til • •Boostcom tilbyr ’Boost interactive’ som gjør at man kan motta og svare på SMS- meldingene via web. SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!
7
Eksempel på SMS-valg fra eTjenester:
8
SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk! Enrding i Utlånsmodulen:
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.