Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bakgrunn Fra 1. januar 2011 blir bank- og finansnæringen pålagt å ta opptak av alle telefonsamtaler. Pålegget kommer etter en endring av verdipapirforskriften.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bakgrunn Fra 1. januar 2011 blir bank- og finansnæringen pålagt å ta opptak av alle telefonsamtaler. Pålegget kommer etter en endring av verdipapirforskriften."— Utskrift av presentasjonen:

1 Bakgrunn Fra 1. januar 2011 blir bank- og finansnæringen pålagt å ta opptak av alle telefonsamtaler. Pålegget kommer etter en endring av verdipapirforskriften gjort av Finansdepartementet. Endringene medfører at alle telefonsamtaler i tilknytning til ytelse av investeringstjenester må tas opp og lagres i minst tre år, for å kunne spilles av når situasjonen krever det. Utfordringer Med IP telefoni kommer nye utfordringer og ikke minst muligheter med opptak over IP. For firmaer med flere avdelinger gir IP telefoni en stor fleksibilitet og økonomisk besparelse, men også større utfordringer når samtaler skal spilles inn spesielt ute på avdelingene. Løsning LG-Ericsson introduserer en løsning for opptak av samtaler med iPECS systemet. Ett systemet som spiller inn alle samtaler uavhengig av apparat- telefonlinjer og plassering. Opptak av samtaler

2 Historie Pr i dag er det i hovedsak 3 løsninger for opptak av samtaler med forskjellige begrensninger. Opptak over telefonlinjene - Kan kun spille inn eksterne samtaler. - Interne samtaler mellom avdelinger kan ikke spilles inn. - Separat opptakssystemer på avdelinger. Opptak av dedikerte apparater - Begrenset til et fåtall apparat modeller - Kan ikke spille inn trådløse telefoner eller IP telefoner - Separate opptakssystemer på avdelinger - Forskjellig interface for opptak fra system telefoner og analogtelefoner Port speiling av IP telefoner En løsning hvor opptaks utstyr tilknyttes nettverket og datanettet speiler data til denne. - Fungere kun med enkelte IP apparater modeller - Må ha tilleggsutstyr på avdelinger - Setter høyere krav til nettverkselektronikk - Usikkerhet om krypterte samtaler eller samtale informasjon kan logges Opptaks utstyr

3 Extension Gateway IPCR Server IP Call Recorder Functional Gateway iPECS Internet Gjør det enkelt IP Call Recorder spiller inn all trafikk. Uavhengig av lokasjon, apparat- eller linjetype. Telefon - linjer

4 Brukervennlig • Webbasert brukergrensesnitt • Avansert søkning etter innspilte samtaler • Ett-klikk avspilling, nedlasting og videresending med kommentarer • Grafisk visning av ledig harddiskplass og prosessorbelastning

5 Teknikk • Enkelt å installere og vedlikeholde • Linux server operativsystem • Ikke nødvendig med dedikerte interface eller linjekort • Ingen frakobling av apparater eller telefonlinjer • Setter ingen ekstra krav til nettverkselektronikk • Åpne kildekode (Apache, PHP, PostgreSQL) for integrering med egne systemer Sikkerhet • 5 passordnivå • Kryptering av samtaler og samtale info så de ikke kan manipuleres og endres. • Kun opptak av ønskede internnummer • Server- og nettverksfeil med notifikasjon til e-post • Auto restart ved feil • Systemlogg Backup • Viktige avdelinger kan ha dedikert IPCR server for opptak ved brudd på bredbåndet IPCR Server

6 Priser • IP Call Recorder server softwarekr. 7500,- • IP Call Recorder clientkr. 2200,- (Opptakt pr. internlinje) Merknader og levering • Linux server kommer i tillegg • Opptak av samtaler kommer med iPECS versjon 5.5 • Leveringsklar fra ca. desember 2010 Alle priser er veiledende til sluttkunde eks mva.


Laste ned ppt "Bakgrunn Fra 1. januar 2011 blir bank- og finansnæringen pålagt å ta opptak av alle telefonsamtaler. Pålegget kommer etter en endring av verdipapirforskriften."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google