Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010."— Utskrift av presentasjonen:

1 Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010

2 Webmarkedsføring som virker Oppsummert •418 besvarelser •Klassetrinnene relativt jevn representert •Ca. 90% foretrekker informasjon på epost fremfor vanlig post. (!) •Over 90% likte både FRI-nytt og programmet godt eller svært godt •Over 90% savnet ingen temaer i nyhetsbrevene, (men ønsker en annen vekting av dem – mindre kode?) •De har gitt svært mange gode og nyanserte tips og ønsker om innhold, både i program og nyhetsbrev. (kvalitativt i fritekst) •Det som etterspørres mest er stoff til bruk i undervisningen (video, oppgaver, m.m)

3 Webmarkedsføring som virker Post vs epost – et utdrag •Fordel post: drukner i epost (mange svart), har for hånden, mer synlig, lettere å lese og henge opp – uten å skrive ut, epost lett å glemme/ miste. •Fordel epost: enkelt (mange svar), raskt, lett å lagre (papirer blir borte), raskt, mindre papir/ miljøvennlig (mange svar) tilgjengelig overalt (mange svar), lett å bearbeide videre, epost leses hver dag og kan hentes frem når det passer, bedre kontroll, oversiktlig, vanlig post drukner i papirene osv.

4 Webmarkedsføring som virker Hva ønsker de mer av i FRI-nytt? •Video og bilder (alt fra skader til snutter om unge forbilder) Spesielt video går igjen i mange former •Mer fakta og argumenter mot snus (voksende utfordring) •Enkle aktivitetsforslag for elevene, rollespill •Tips om motivering av ungdom, kyttet til deres hverdag •kunnskapsstoff om gruppepress og påvirkning, psykologiske mekanismer, m.m. •Tips til bruk av programmet og utdeling av materiell, effekter •Knytte opp mot aktualiteskampanjer i media

5 Webmarkedsføring som virker Hvordan kan programmet bli nyttigere i undervisningen? •Flere filmer, korte snutter, animasjoner (igjen og igjen) •flere konkrete tips til undervisningen/ undrevisningsmateriell •Engasjerende oppgaver til elevene •Mer fakta, statistikk stoff og idégrunnlag generelt tilgjengelig (på nett) •Hver sesjon – make 1 time (flere nevner tid) Gjerne noen enda kortere oppgaver å flette innimellom og. •Fornying (av permer, videreutvikle nettstedet osv) •Interaktivt til elevene (nettoppgaver, også med konk nevn) •… men mange er fornøyde som det er også, liker premieringen, m.m


Laste ned ppt "Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google