Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2012-13 Til alle lærere med.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2012-13 Til alle lærere med."— Utskrift av presentasjonen:

1 Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser som deltok i FRI-programmet det skoleåret

2 Webmarkedsføring som virker Oppsummert 165 besvarelser. Dette er en nedgang siden sist. Ca. 90 % av de spurte brukte programmet i løpet av skoleåret. Bruk er relativt jevnt fordelt mellom klassetrinnene. Over 70 % bruker 2 timer eller mer på programmet pr. uke. (hele 30 % bruker over 4 timer). Ca. 93,2 % foretrekker informasjon på epost fremfor vanlig post. Dette er nær identisk med fjoråret. Både FRI-programmet og FRI-nytt er godt mottatt, med over 90 % som svarte godt eller bedre. Dette er relativt stabilt fra forrige gang. Over 90 % savnet ingen temaer i nyhetsbrevene, men på konkret spørsmål om hva de ønsket mer av fikk vi likevel mange svar. De har gitt svært mange gode og nyanserte tips og ønsker om innhold, både i program og nyhetsbrev. Nytt av året er etterspørsel etter eksempler fra andre skoler. Noe å bruke for å bygge et nettverk rundt Facebooksiden – ev. med lukkede grupper? Ett annet innspill å merke seg er en som mener programmet er for barnslig for 10. klassinger. Bør undersøkes!

3 Webmarkedsføring som virker Hva ønsker de mer av i FRI-nytt? Video og bilder (alt fra skader til snutter om unge forbilder) Spesielt video går igjen i mange former. Mer metodikk ifht. temaet snus (går igjen). Eksempler fra andre skoler og gode forslag andre har lykkes med. En etterspør også elevoppgaver og elevprosjekter på nett.

4 Webmarkedsføring som virker Hvordan kan programmet bli nyttigere i undervisningen? Alkohol må inn i programmet! Opplegget passer ikke for 10. klassinger. Ønsker epost og info sendt direkte til elevene (?) Flere filmer, korte snutter, animasjoner (igjen og igjen). Noen web baserte pakker der elevene guides digitalt og jobber selvstendig. Mer fakta, statistikk stoff og idégrunnlag generelt tilgjengelig (på nett). Mer kortere oppgaver og stoff som er lettere å flette innimellom. Mer stoff mot dem som ikke allerede har begynt med snus/ tobakk (?) Skoleavtale med rektor for å forplikte hele skolen (!?) Knytte til mål i alle fagene og lærerne – dyttes ofte på naturfag. Små underveis-premier populære – fortsett å sende. … og mange er fornøyde som det er også, og ville ikke endret noe.


Laste ned ppt "Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2012-13 Til alle lærere med."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google