Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier ="— Utskrift av presentasjonen:

1 Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier = toveiskommunikasjon

2 Sosiale medier = Muligheter Sosiale medier er fellesbetegnelsen på alle nettsteder hvor det er brukerne som skaper innholdet

3 «Alle» er på Facebook 955 millioner mennesker verden over bruker facebook Ca 2.6 millioner nordmenn er på facebook Ca 50 % av alle disse logger seg på daglig Flest kvinner og størst andel Øker mest: unge ungdom og eldre Gjennomsnittsbrukeren har 130 venner, er medlem av 80 grupper, pages eller events og oppretter 90 innholdsstykker (tekst, bilder, mm.) hver måned

4 Viktige spm å tenke gjennom Hvorfor skal vi være på sosiale medier? Hvilke kanaler skal vi bruke? Hvilke muligheter kan de sosiale mediene gi? Har du kjøreregler for bruk av Facebook? Hvordan vet du at du er på rett vei? Hvordan analyserer og måler du aktiviteten? Lag en strategi eller en liten plan!

5 God merkevarebygging? Vise frem positive aktiviteter som skjer der og da Be om tilbakemelding – still spm til likerne dine – større mulighet for svar og engasjement Bruk bilder og videosnutter for å vise frem aktivitet Du ser statistikk - hvor mange har sett innlegget eller bilder - målbart

6 Kjøreregler Du representerer klubben din – husk å opptre med respekt for andre. Du er ikke alene – det meste kan sees av alle, ikke skriv noe du ikke hadde kunnet si i plenum Snakk sant – sjekk fakta før du legger ut noe – lyv aldri Svar alltid på henvendelser, også kritikk – og svar raskt Det blir aldri for mye! Del i vei!

7 Legg planer for kommunikasjon Hvor kommuniserer du? Hvem kommuniserer du med Hvilke flater bruker du? Er det ønskede flater? Hvilke resurser har du? Kan du bruke foreldre? Trenere? Utøvere? Sett deg mål som skal oppnås Lag handlingsplaner og fordel ansvar

8 Finn ut hvem som bruker din side! Alle nettsider lagrer søkene, med en tekniker kan du få hjelp til å hente ut det de har søkt på Bruk henvendelser du får via e-post og telefon til å finne ut hva du skal prioritere på nettsiden Bruk analyseverktøy som Google analytics eller det interne verktøyet Tenk på hvem du skriver til når du lager saker

9 Når du skriver Hvem skriver du for? Overskriften skal gi mening, tenk triggerord Overskrift, bilde og ingress skal gi brukeren hovedinntrykket – verdt eller ikke verdt å lese videre Si det enklest mulig, kutt ut overflødige ord Vi scroller når vi leser på nettet – bruk mellomoverskrifter, punktlister, bruk uthevet skrift – ikke kursiv. Gi saken luft! Bruk bilder, tegninger og grafer aktivt. Få noen til å korrekturlese – ikke ha skrivefeil

10 All you need is E-post Fildeling Kalenderdeling Analyseverktøy

11 Wordpress – gratis nettsider Utvikles hele tiden – Open Source Du trenger en webhost Enkelt å bruke – flere klubber kan f.eks dele bilder Implementer nyheter fra andre – som svømmeforbundet


Laste ned ppt "Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier ="

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google