Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Sak 7 - Workshop om Helhetlig behandling av post – hva ønsker Tjenesteeierne  Spørsmål fra Gruppe 1 17.03.2016.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Sak 7 - Workshop om Helhetlig behandling av post – hva ønsker Tjenesteeierne  Spørsmål fra Gruppe 1 17.03.2016."— Utskrift av presentasjonen:

1 Sak 7 - Workshop om Helhetlig behandling av post – hva ønsker Tjenesteeierne  Spørsmål fra Gruppe

2 Hovedoppgave for gruppearbeid:
Vi skal som gruppe svare på spørsmålene som tidligere er sendt ut per e-post – og som følger på de neste sidene. Svarene på hvert spørsmål fylles inn i dette Powerpoint dokumentet. Vi skal få opp spørsmål/problemstillinger/muligheter rundt post. Vi skal IKKE diskutere løsning

3 Hvilke spørsmål har dere?
Er det mulig å ha et integrasjonspunkt og en pakke for tilkopling? Er det andre felles gevinster - se helhet ikke bare porto Hva ligger i helhetlig behandling av post? Hvordan kan man samarbeide om oppdaterrt og fersk kontaktinformasjon? Hvordan få til 2 veis dialog? – innenfor eller utenfor denne rammen? Hva skal være felleskomponenter? Kan vi få til felles løsning for å skrive ut brev, også for virksomheter som ikke har el. Kontaktinfo?

4 Hvilke spørsmål har dere?
Hvordan kan vi heve oss fra post begrepet, til maskin til maskin, dialog? Hvordan gå fra vedtaksbrev til forpliktende dialoger? Kan man fjerne kravet om varsling Kan det gjøre brukerstyrt Kan det være andre varlingsmåter Skal man skille mellom formell, vedtak, og ren info, s.eks tilbakeemeldinger Man må se på lovverket, skille tjenester som er lovfestet, og ikke Kan tjenestene dekke alle brukergrupper samtidig, flerpartsdialoger ? Hvordan få en helhetlig tilnærming til varsling?

5 Hvilke spørsmål har dere?
Hvordan lage fellesløsningene så de blir like å anvende? Hvordan kan fellesløsninger integreres med virksomhetsportaler? Hvordan få med brukere med lavere sikkerhetsnivå enn 4, f.eks helt ned til nivå 0? Når er man privatperson og når er man virksomhet, og hvordan få til dialog? Kan man tenke nytt om arkivering av hele dialogen?

6 Hvilke spørsmål har dere?
Hvor skal fokuset ligge, Brukerne eller internt i forvaltningen Hvordan bruke markedet i dette bildet riktig for oss? Kan vi binde brukerne opp i komersielle markedsinterresser ? Hvordan håndtere utenlandske brukere uten fnr/dnr og org.nr ? Kan man sende faktura gjennom kanalen? Varslingshierarkier er ikke klare, hvordan få til enighet, er det bare myndighetsutøvelse, eller er det f.eks «brukerundersøkelse» del av dette Hvordan få til en god balanse mellom å treffe riktig person i foretak/ virksomhet og samtidig gjøre det enkelt for avsender?

7 Hvilke problemstillinger ser dere?
Skal dette dekke «Alt for Alle» ?

8 Er det nye muligheter dere ser med en helhetlig tilnærming?
I samarbeidet Difi, KS og Altinn ligger det muligheter i dagens situasjon. Mange systemer og behov for felles integrasjonspkt, men gir også mulighet Må se det langsiktige men må kortsiktige gevinster Felles offentlig arkitektur målbilde «Lokke» flere inn en elektronisk dialog Er det mulig å kople dpi til integrasjonspunktet.

9 Hva er best for de forskjellige brukergruppene, virksomheter, innbyggere, internt i forvaltningen med en helhetlig tilnærming ? Virksomheter: Innbyggere: Internt i forvaltningen:

10 Er det andre spørsmål eller elementer som bør belyses?


Laste ned ppt "Sak 7 - Workshop om Helhetlig behandling av post – hva ønsker Tjenesteeierne  Spørsmål fra Gruppe 1 17.03.2016."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google