Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Treningsbarometer Hvor sikker er jeg som pilot? Timer Starter Grønn Du er i god flygetrening, men pass på! Gul Du er ikke så bra som du tror Rød Du er.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Treningsbarometer Hvor sikker er jeg som pilot? Timer Starter Grønn Du er i god flygetrening, men pass på! Gul Du er ikke så bra som du tror Rød Du er."— Utskrift av presentasjonen:

1 Treningsbarometer Hvor sikker er jeg som pilot? Timer Starter Grønn Du er i god flygetrening, men pass på! Gul Du er ikke så bra som du tror Rød Du er rusten Hvordan benytte barometere? Summer antall timer og starter for de siste 12 måneder. Dra en linje i barometeret fra dine timer til starter. Der linjen krysser den hvite linjen finner du din sone. Les rådene for denne fargen Eksempel; Pilot med 25 timer og12 starter 30 25 20 15 10 5 25 20 30 35 15 10 5 40 Grunnidé Ole Didriksen, DSvU

2 Timer Starter Grønn Du er i god flygetrening, men pass på Gul Du er ikke så bra som du tror Rød Du er rusten 30 25 20 15 10 5 25 20 30 35 15 10 5 35 ERFARING Hva er din erfaring? Dine timer og starter representerer her din erfaring. MEN din aktuelle flystatus er like viktig – og kanskje mer enn som så! AKTUELL FLYSTATUS Om du skal ut og fly, men har mindre enn 3 flygninger de siste 90 dagene, anbefales du å gjøre en DK-startt VÆRET Vanskelige værforhold: Vindstyrke over 30 km/h Sidevind i start/landning Regnbyger Hvis været er dårlig må du være ytterligere oppmerskom Treningsbarometer Hvor sikker er jeg som pilot? ER DU I FORM TIL Å FLY? - Frisk og rask - Sovet godt - Spist godt - Drukket godt

3 Tiimer Starter Grrønn Du er i god flygetrening, men pass på Gul Du er ikke så bra som du tror Rød Du er rusten 30 25 20 15 10 5 25 20 30 35 15 10 5 35 Erfaring viser at jo mer trening, jo mer elementære blir dine feil!!! Slurv i inflygingen Glemmer sjekklisten Rorene er ikke koplet Slurv i daglig ettersyn Uforberedt på linebrudd Utelandingsfeil Vær oppmerskom når spesielle forhold gjelder F.eks. Ny flyplass / nytt flysted Ny flytype Uvant startmetode Ukjent terreng/område Kanskje mestrer du ikke de vanskelige forholdene, en ny seilflytype, eller startmetode som du ikke er vant med Du bør oppsøke en instruktør for å trene opp din status THE LAW OF GRAVITY STILL APPLIES TO YOU Treningsbarometer Hvor sikker er jeg som pilot?


Laste ned ppt "Treningsbarometer Hvor sikker er jeg som pilot? Timer Starter Grønn Du er i god flygetrening, men pass på! Gul Du er ikke så bra som du tror Rød Du er."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google