Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

I samarbeid med. Lagledermøte Kl. 1430 – Hell 2 Agenda –Personer –Velkommen –Turneringsregler –Minnemarkering –Kampoppsett –Matchrapport –Transport –Baner.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "I samarbeid med. Lagledermøte Kl. 1430 – Hell 2 Agenda –Personer –Velkommen –Turneringsregler –Minnemarkering –Kampoppsett –Matchrapport –Transport –Baner."— Utskrift av presentasjonen:

1 I samarbeid med

2 Lagledermøte Kl. 1430 – Hell 2 Agenda –Personer –Velkommen –Turneringsregler –Minnemarkering –Kampoppsett –Matchrapport –Transport –Baner –Baller –Hotell Spisetider Vask Utstyrsrom/Møterom –Dommere –Seminarer (RBK Spillerseminar, Trenerseminar) –Tippeligakamp, RBK – LSK –Premiering –Hjemreise

3 Personer Tommy Bang-Larssen, Trøndelag Fotballkrets –Hotell, transport, kamp admin Tore Grønning, RBK Kjell Alseth, Trøndelag Fotballkrets –Dommere Jo Bergsvand –Turneringsansvarlig, pressekontakt

4 Match Fixing Tirsdag 22. juli –Rica Hell – Storsalen –Kl. 1800 - 1900

5 Turneringsregler Spilleberettigelse –være under 16 år, men ha fylt 12 år, ved årets begynnelse. Jfr. NFF’s kampreglement kapittel 2 § 2-2 e) –være spilleberettiget for klubben som deltar med lag i turneringen. Spilletid –2 x 35 min Innbytte –Fritt antall bytter. –3 «bulker» –kan ikke settes inn igjen. Antall spillere fra andre klubber –Turneringsledelsen har vist fleksibilitet her… 2 gule kort = – Stå over en kamp – Gule kort nullstilles ved sluttspill Protester – at et lag har benyttet ikke spilleberettiget spiller. – grove feil ved dommerens forståelse av regelverket, men ikke feil i dommerens skjønnsutøvelse. – forhold som har ledet til at kampen ikke ble avviklet på sportslige vilkår. Turneringsjury – Jo Bergsvand (Leder) – Tore Grønning – Kjell Alseth – Geir Olsen (Molde)

6 Kamp administrasjon Bruk tilsendt link –Internet på rommene Bruk sekretariatet Husk For hver kamp –Legg inn formasjon –Huk av de 11 som skal starte –Huk av de som skal være innbyttere –HUSK og trykk oppdater

7 Kampoppsett Generelt: Ved fargelikhet bytter det laget som har Bortekamp til sine borte drakter. Lagene kan seg imellom avtale annerledes, men det må godkjennes av dommer ansvarlig HUSK KEEPER FARGE: RBK, hvite bukser FFK, andre bukser

8 Matchrapport Hver klubb bruker portalen for å legge inn spillere til HVER kamp –To timer før kamp Lagleder holder orden på eget lag ift gule og røde kort, samt hvem som scorer (Draktnummer, minutt, handling) –Avtal med dommer ift avsjekk Dette overføres til dommer’s Matchrapport hvor alle skriver under og leverer inn etter spilt kamp Matchrapport og statistikk blir hengt opp i hotellet

9 Møterom / Utstyrsrom Bestill hos TommyListe i sekretariatet

10 Transport (se portal) Se oppslag NEDE! 1 time før kampstart Sjekk hvor bussen skal, spør buss

11 Baner Garderobekultur –Hva vi forventer..

12 Baller Matchballer –3 på hver bane –Hvert HJELPER dommer med å hente baller som havner utenfor Treningsballer –Lagene har selv ansvar for treningsballer

13 Hotell Spisetider Generelt –Frokost, 0700 – 1000/1100 (søndag) –Lunsj, 1130 - 1500 –Middag, 1900 - 2200 Spesielle behov må avtales med Hotellet –Alle på laget spiser samtidig –Skal ha Sko og klær på i restauranten –Matkultur, Spillere kan forsyne seg så mange ganger de vil Spis opp maten Behov for ekstra måltider –Avklares med hotellet og belastes klubb Basseng og trimrom er stengt grunnet vedlikehold For å logge på internett på rommene- bruk romnummer og etternavn (alle spillerne er sjekket inn på hvert sitt navn) Alle vil få et eget utstyrsrom, nøklene deles ut i sekretariatet til NTF. 4 eller 5 møterom for spillermøter er disponible. Styres fra sekretariatet til NTF VIKTIG! Hotellet sender dessverre ikke faktura i etterkant på «ekstras», det må gjøres opp ved utsjekk.

14 Mat tider

15 Draktvask Her er det gjort avtale med Hotellet Leveres i resepsjonen mellom 8-16. Alt i egen bag merket med antall og lag – Hentes i resepsjonen Avtalen er 500 kroner pr gang pr lag Retur avtales med hotellet Rett ut sokker

16 Utstyrsrom Vålerenga# 304 Haugesund# 326 Sandnes Ulf# 504 Ålesund# 608 Sogndal# 628 Stabæk# 530 Rosenborg# 508 StrømsgodsetTangen / møterom VikingGrupperom 3 StartOperalosjen MoldeHegra Festning / møterom FredrikstadMOT HønefossStjørdalselva TromsøRådhuset BrannGrupperom 6 / møterom Lillestrøm# 2276

17 Dommere Administreres av Trøndelag Fotballkrets Fair Play –Spillere –Trenere –Ledere –Foreldre

18 NTF Seminar - Trenere Kl. 1600 – 1730 (Hell 2) Spillerutvikling Hvordan jobber den enkelte klubb for å få ut potensialet i spillerne –Brann og Sogndal deler sine erfaringer ift hvordan de arbeider med sine talenter –Hvor står vi i forhold til de beste? –Hvor gode kan vi bli? NTF oppfordrer trenere til å ta med seg sine erfaringer og dele disse. – Åpenhet – Samarbeid – Nysgjerrighet – Ærlighet

19 Interessante fotballkamper E-cup Damelandslaget

20 Premiering NTF U16 Vinner 2013 –Pokaler til Vinnerlaget Nr. 2 2013 Vinner Fair Play 2013 –Antall Gule og Røde kort Beste dommer 2013 –Ass dommere Finalen Toppscorer 2013 Beste spiller 2013

21 Nytt i år Media hjørne Journalist (Fredrik) Toppfotball.no –Klubbenes hjemmesider Facebook (Norsk Toppfotball) Twitter

22 Hjemreise Koordineres med Sabra Tours AS Se PORTAL


Laste ned ppt "I samarbeid med. Lagledermøte Kl. 1430 – Hell 2 Agenda –Personer –Velkommen –Turneringsregler –Minnemarkering –Kampoppsett –Matchrapport –Transport –Baner."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google