Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Www.earthhour.org Presentasjon for Framtidens byers nettverkssamling WWF-Norge ved Ina Toften 21. november 2008.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Www.earthhour.org Presentasjon for Framtidens byers nettverkssamling WWF-Norge ved Ina Toften 21. november 2008."— Utskrift av presentasjonen:

1 www.earthhour.org Presentasjon for Framtidens byers nettverkssamling WWF-Norge ved Ina Toften 21. november 2008

2 www.earthhour.org Bli med på verdens største klima- kampanje! Registrer deg/bedriften etc. på www.earthour.nowww.earthour.no Slukk lyset i en time lørdag 28. mars kl. 20.30 – hver lysbryter teller! Gjennom denne symbolske handlingen viser du ditt klimaengasjement

3 www.earthhour.org 28. mars blir en merkedag i arbeidet mot klima- endringer: Målet er 1 milliard deltakere globalt og 1 million deltakere i Norge. 2009 blir et skjebneår i kampen mot klimaendringer. Da møtes verdens politikere for å lage en global klima- avtale. Under Earth Hour skal vi vise at de har folket i ryggen: at vi vil ha en ansvarlig klimapolitikk! Hvorfor delta i Earth Hour?

4 www.earthhour.org Hvem er med oss så langt? 63 land totalt MD v/Erik Solheim og Klimaløftet Hovedsamarbeidspartner: IKEA Ja-byer så langt: Trondheim, Bergen, Stavanger, Sandnes og Oslo Grønn hverdag Avventer svar fra resten av Fremtidens byer (Porsgrunn og Sarpsborg har sagt nei) Mediepartner Kongefamilien LO (under behandling – svært positive signaler) Statkraft

5 www.earthhour.org Veien frem mot 28. mars Internasjonal/nasjonal lansering 10. desember: MD/FBs ja-byer en del av lanseringen Vi jobber med en rekke tiltak parallelt: Kontakt med flere byer og kommuner Store organisasjoner/bedrifter Skoler Kirken Idretten Hotellkjeder og restauranter Vi skal nå alle som kan trykke på en bryter!

6 www.earthhour.org En vinn-vinn situasjon Kommunene blir en del av verdens største klimakampanje Stor interesse for Earth Hour i offentligheten – medieeksponeringen i andre land har vært formidabel Muligheter for ordfører/byråd/kommunens talsperson å profilere byens miljø- og klimasatsning Eksponeringsmuligheter på www.earthhour.no med egen underside for kommunenwww.earthhour.no –Ex: www.earthhour.no/bergen

7 www.earthhour.org Hva kan kommunene gjøre? Oppfordre alle i kommunen om å slukke lyset Finn ut hvilke bygg/landemerker som kan være egnet for å slukke lyset, og selv slukke lyset Gjøre EH-planer og utfordringer til innbyggere og næringsliv kjent gjennom lokale medier Sette kampanjebanner i kommunens e-post til innbyggerne og på nettsiden Mobilisere lokale nettverk til å spre budskapet Lage kulturelle arrangementer og events

8 www.earthhour.org For mer info om Earth Hour Se wwf.no/earthhour – byer/kommuner kan laste ned informasjon Etter lansering 10. desember, se www.earthhour.nowww.earthhour.no Ta kontakt med oss! E-post itoften@wwf.no eller mobil 934 12 655itoften@wwf.no

9 www.earthhour.org Husk at hver lysbryter teller! © WWF- AUS

10 www.earthhour.org … spre Earth Hour-budskapet! Gjør Earth Hour til en influensaepidemi Ola, slukk lyset! Ikke glem å si det til naboen og gutta på sykkellaget…

11 www.earthhour.org Australia Belgium Bolivia Brasil Canada Central America (Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) China Colombia Denmark Fiji Finland Greece The Netherlands Hong Kong SAR Hungary 63 deltakende land i 2009 India Indonesia Israel Kenya Latvia Malaysia Mexico New Zealand Norge Pakistan Papua New Guinea Philippines Poland Rumania Russia Serbia Singapore South Africa Spain Sweden Switzerland Thailand Turkey Ukraine United Arabs Emirate United Kingdom USA Venezuela Vietnam Zambia

12 www.earthhour.org 39 % av Sydney-deltakerne hevdet at EH bidro til å endre vaner


Laste ned ppt "Www.earthhour.org Presentasjon for Framtidens byers nettverkssamling WWF-Norge ved Ina Toften 21. november 2008."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google