Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHelga Madsen Endret for 9 år siden
1
1 Kompetent brukerrepresentant En som er bevisst nok til ikke å bli et gissel
2
2 To forutsetninger ► Oppdragsgiverens evne og vilje til å lytte og til å gjøre endringer ► Brukerrepresentantens evne til å påvirke
3
3 Holdningsdannende begrep ► NOU 24: Fra bruker til borger ► Sammenheng med interessepolitikk ► Interessemedvirkning
4
4 MediaLTs satsingsområder ► Kombinasjon av fagkompetanse og interessekompetanse ► IT og funksjonshemmede: Utvikling Tilrettelegging Opplæring
5
5 Prosjekter ► NFR/IT Funk: Datakortet Øyetelefonen (forprosjekt og hovedprosjekt) UPS (forprosjekt og hovedprosjekt) ► EU-prosjekter: ECDL-PD Eurochance
6
6 To nøkkelord ► Bevissthet ► Forankring
7
7 Hvorfor deltar? ► Tre nivåer: Oppdragsgivers motivasjon Organisasjonens motivasjon Egen motivasjon
8
8 Kompetansebevissthet ► Skille fagkompetanse og interessekompetanse ► Interessekompetanse nødvendig, men ikke fagkompetanse
9
9 Hvem representerer? ► Bevissthet om egen interessekompetanse ► Informere og bevisstgjøre oppdragsgiver ► Skolering i egen organisasjon ► Forankring i egen organisasjon
10
10 Forankring Forarbeid: Hvor hører prosjektet hjemme i organisasjonen? Mandat fra organisasjonen Oppnevne vararepresentant Oppfølging: Informere i egen organisasjon Drøfte prosjektet jevnlig
11
11 Forslag ► Kurs for interesserepresentanter ► Rolleavklarering første prosjektgruppemøte
12
12 Oppsummering ► En bevisst interesserepresentant er en kompetent interesserepresentant
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.