Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Farger som virkemiddel i reklame

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Farger som virkemiddel i reklame"— Utskrift av presentasjonen:

1 Farger som virkemiddel i reklame
Påvirkning Farger som virkemiddel i reklame

2 Hvilke farger forbinder du med:
Glede Sorg Kjærlighet Fare Energi Temperatur Lengsel og ensomhet

3 Hvilke assossiasjoner gir de ulike fargene?
Rødt: Kjærlighet, fare, begjær, vold, anger, styrke, øker appetitten mm. Blått: Fred, ro, stabilitet, harmoni, tillit, tiltro, sikkerhet, lojalitet mm. Svart: Seksualitet, formalitet, eleganse, ulykkel, ondskap, tristhet, anger mm. Grønt: Natur, miljø, helse, hell, ungdom, fruktbarhet, sjenerøsitet, sjalusi, uhell mm.

4 Hvilke assossiasjoner gir de ulike fargene?
Oransje: Energi. Lilla: Kongelige, spiritualitet, mystikk, ondskap, arroganse, sorg mm. Rosa: Jente, kvinne, feminin mm. Hvitt: Renhet, enkelhet, uskyld, fødsel, vinter, sterilt, ekteskap mm. Gult: Lykke, optimisme, idealisme, fantasi, håp, uærlighet, sjalusi mm.

5 Diskuter: Hvorfor er fargene brukt i annonsen?

6

7

8

9

10

11


Laste ned ppt "Farger som virkemiddel i reklame"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google