Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Farger som virkemiddel i reklame
Påvirkning Farger som virkemiddel i reklame
2
Hvilke farger forbinder du med:
Glede Sorg Kjærlighet Fare Energi Temperatur Lengsel og ensomhet
3
Hvilke assossiasjoner gir de ulike fargene?
Rødt: Kjærlighet, fare, begjær, vold, anger, styrke, øker appetitten mm. Blått: Fred, ro, stabilitet, harmoni, tillit, tiltro, sikkerhet, lojalitet mm. Svart: Seksualitet, formalitet, eleganse, ulykkel, ondskap, tristhet, anger mm. Grønt: Natur, miljø, helse, hell, ungdom, fruktbarhet, sjenerøsitet, sjalusi, uhell mm.
4
Hvilke assossiasjoner gir de ulike fargene?
Oransje: Energi. Lilla: Kongelige, spiritualitet, mystikk, ondskap, arroganse, sorg mm. Rosa: Jente, kvinne, feminin mm. Hvitt: Renhet, enkelhet, uskyld, fødsel, vinter, sterilt, ekteskap mm. Gult: Lykke, optimisme, idealisme, fantasi, håp, uærlighet, sjalusi mm.
5
Diskuter: Hvorfor er fargene brukt i annonsen?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.