Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Posisjoneringsprosessen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Posisjoneringsprosessen"— Utskrift av presentasjonen:

1 Posisjoneringsprosessen

2 1. Finn hvilke bedrifter som selger samme type produkt til denne delen av markedet
2. Finn hva som er produktkjennetegnene for denne delen av markedet. Hvis du selger russeklær vil kanskje fargevalg og design være kjennetegn. 3. Snakk med mange kunder for å finne ut hvordan de enkelte produktenes kjennetegn blir oppfattet av kundene

3 4. Bruk en matrise som den på side 170 i boken og plasser inn produktene
5. Bruk kundeinformasjon slik at du vet hva kundene foretrekker når det gjelder produktkjennetegnene 6. Vurder hvor ditt produkt befinner seg i posisjoneringsmatrisen. Er det bra plassert, eller bør det prøve å endre posisjon? Finnes det ledige posisjoner?

4 7. Lag en kort beskrivelse av produktets nye posisjonering
7. Lag en kort beskrivelse av produktets nye posisjonering. Bruk beskrivelsen for å endre produktkjennetegn (produktutvikling) og gjøre endringer i markedsføringsplanen


Laste ned ppt "Posisjoneringsprosessen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google