Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertUnn Corneliussen Endret for 7 år siden
1
www.arkitekturpsykologi.no Dr psychol Oddvar Skjæveland Til en god by…. -kommer det gode mennesker
2
www.arkitekturpsykologi.no Risavika Målt mot by som ideal Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
3
www.arkitekturpsykologi.no By er tetthet og mangfold Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
4
www.arkitekturpsykologi.no By er avvik Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
5
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi
6
www.arkitekturpsykologi.no By har institusjoner Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi
7
www.arkitekturpsykologi.no By er detaljhandel Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi
8
www.arkitekturpsykologi.no Byfil eller byfob?
9
www.arkitekturpsykologi.no Norsk by? Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
10
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
11
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
12
www.arkitekturpsykologi.no Odd Børresen: Ungene var på de stedene byplanen hadde glemt Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
13
www.arkitekturpsykologi.no Stavanger torg Steinsmykket Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
14
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter Stavanger torg
15
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
16
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi
17
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter Stavanger torg
18
www.arkitekturpsykologi.no Skjerming? Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
19
www.arkitekturpsykologi.no 11 tonn glass Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
20
www.arkitekturpsykologi.no Markens gade Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
21
www.arkitekturpsykologi.no Markens gade Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
22
www.arkitekturpsykologi.no 90 grader rundt, samtidig Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
23
www.arkitekturpsykologi.no Markens gade Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
24
www.arkitekturpsykologi.no BRUKERE Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
25
www.arkitekturpsykologi.no Den byfile kreative klasse Finner mulighetene, fremtiden og pengene i avvikene Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi
26
www.arkitekturpsykologi.no Richard Floridas 4 T’er Teknologi Talent Toleranse Territorium Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
27
www.arkitekturpsykologi.no METODE Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
28
www.arkitekturpsykologi.no Hva skal til for å….? sitte stå røyke snakke spise sove jobbe Din fysiske hverdag
29
www.arkitekturpsykologi.no
31
Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
32
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
33
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi
34
www.arkitekturpsykologi.no Bra for byfobe
35
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Byfil eller byfob?
36
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Bra for byfile
37
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Levekår og livskvalitet: Ryfylke eller Risavika?
38
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Richard Florida Teknologi Toleranse Talent Kreativitetsindeks Homseindeks Territorium
39
www.arkitekturpsykologi.no Byutvikling krever profesjonelt styrt atferdsendring rom … arkitekturpsykologi
40
www.arkitekturpsykologi.no Slik byutvikling gir vekst og velstand rom … arkitekturpsykologi
41
www.arkitekturpsykologi.no rom … arkitekturpsykologi Planperspektiv mot individperspektiv Demografi Arealplaner Kommunikasjons- strategi Makro-, sosial- og bedriftsøkonomi Vekstfokus Drømmer Livsstil Venner Karriere Livsfase Verdier
42
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Påstander om byen min Sett utenfra Risavika har et godt renommé Risavika er et attraktivt sted for turister og tilreisende
43
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Generell tilknytning Denne byen er som en del av meg Jeg ville ikke like å bo i en annen by Jeg kjenner Risavika så godt at jeg vil gjenkjenne et hvilket som helst foto derfra
44
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Forpliktelse Jeg ønsker å bo så lenge som mulig i Risavika Det at jeg bor i denne byen formidler også noe av meg selv til andre
45
www.arkitekturpsykologi.no Copyright © rom 2010. Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Sosial identifisering I det store og hele ligner folk her i byen på meg selv Noen ganger er det brysomt at folk stempler meg som en som bor i Risavika
46
www.arkitekturpsykologi.no Byvettregler 1.Spis ute hver uke. 2.Pengene i sentrum. 3.Gå aldri på kjøpesenter 4.Elsk de som er annerledes. 5.Smil til fremmede. 6.Ta med ungene. 7.Ta med jobben. 8.Ha et stamsted. 9.Glo. 10.Gå. Copyright © rom 2010. Alle rettigheter
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.