E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden Norwegian e-commerce – a comparison with the rest of the world Oppgave 23. Henrik Fraas Kranstad, Christoffer Palm Franzén
Hvem er vi Bachelorprosjekt Henrik Fraas Kranstad Christoffer Palm Franzén E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Valg av oppgaven Hvorfor denne oppgaven? Tilnærming E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Problemstilling Problemstilling Utfordringer Statistikk kilder Rask utvikling B2C uten B2B? E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Nøkkelpunkter OECD USA Hvilke land er interessante? Hvorfor? Kulturelle forskjeller og språk Teknologisk infrastruktur E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Analyse Talldata Demografisk data Psykografisk data Andre faktorer E-handel mot tradisjonell handel E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Resultat Norge i verdenstoppen Utenfor EU Bredbånd til folket Norske holdninger som grobunn for vekst Finanskrise skremmer ikke nordmenn på nett E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Videre arbeid Staten en viktig brikke i fremtiden Etableringshindre Toll Teknologi E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Avslutning Takk til Thor O. Olsen Juan Sebastian Fernandez E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden