Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av skolens TL-ansvarlig* Antall svar: 423 Svarprosent: 48 Feilmargin: +/-3,4% (konfidens 95) Metode Undersøkelsen er nettbasert gjennom questback. Spørsmål og svaralternativer er utformet av Trivselsprogrammet. *TL-ansvarlig = skolens (voksne) leder av programmet.
Trivselsundersøkelse 2014 Effekter 2 Jeg opplever at Trivselsprogrammet bidrar til…. (1 = svært uenig, 6 = svært enig) at mange er i aktivitet i storefriminuttet at mange er i aktivitet i de øvrige friminuttene et lavere konfliktnivå mellom elever å redusere mobbingen på skolen at færre elever går alene i friminuttene at elever lettere bygger gode vennskapsrelasjoner «Takk for denne muligheten som har fått meg til å glede meg over å gå på skolen igjen. Jeg er aldri alene i friminuttene lengre.» *Brukerundersøkelsen ble sendt til TL-ansvarlige på 882 skoler. 423 besvarte undersøkelsen, hvilket gir en svarprosent på 48 og en feilmargin på +/- 3.7% (konfidensnivå 95). Elev på en trivselsskole: *
Trivselsundersøkelse 2014 Nominasjonsprosessen på vår skole fungerer godt. 1 = svært uenig, 6 = svært enig. SpørsmålGjennomsnittN Nominasjonsprosessen på vår skole fungerer godt. 1 = svært uenig, 6 = svært enig. 4,85392
Trivselsundersøkelse 2014 Jeg trives godt i min rolle som TL-ansvarlig. 1 = svært uenig, 6 = svært enig. SpørsmålGjennomsnittN Jeg trives godt i min rolle som TL- ansvarlig. 1 = svært uenig, 6 = svært enig. 4,90420
Trivselsundersøkelse 2014 Jeg synes lekekursene fungerer godt i forhold til SpørsmålGjennomsnittN Informasjon i forkant4,87414 Organisering5,07417 Utvalg av aktiviteter4,97415
Trivselsundersøkelse 2014 Jeg synes programmet totalt sett fungerer godt på min skole. 1 = svært uenig, 6 svært enig SpørsmålGjennomsnittN Jeg synes programmet totalt sett fungerer godt på min skole. 1 = svært uenig, 6 svært enig 4,83414
Trivselsundersøkelse 2014 Gladsaker, gode historier fra elever ved trivselslederskolene – Før hadde jeg ingen å leke med, men når vi fikk TL har jeg mange å leke med – Hvis skolen vår brant ned, så skulle æ tatt med TL - kassa først! Den e aller mest verd her på skolen! – Nå har vi fått med han eleven som bare har stått alene og sparket med skoen i asfalten på basketball – Æ så ei jente som va alein. Da æ spurt om a villa værr med å leik, så sa ho ja og vart glad! – Det er gøy at jeg bidrar til at andre har det bra!