Multidimensional transfer functions in volume rendering of medical datasets.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PUG Norway – 12. nov 09Thomas Skjørten / Jan Kolstad.
Advertisements

Montering med Word Hallvard Slettebø.
1 Java 6 Mer om metoder Tekster Ole Christian Lingjærde Gruppen for bioinformatikk Institutt for informatikk Universitetet i Oslo.
Java 4 Mer om forgreninger While-løkker Ole Christian Lingjærde
Objekt, Instanser og referanser + litt til. Objekter  Instanser  En instans er et objekt av en bestemt klasse  Instanser blir laget ved å kalle klassens.
ADA 95 – del6 Foreleser: Olaf Hallan Graven Bok: Programming in ADA95 (2nd) John Barnes.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Programmering i Java versjon august 2004 Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else.
Input og Output med C++ Standard Biblioteket
IS-102 Klassedefinisjoner
Tema: Introduksjon Hvorfor Velocity? Installasjon Velocity VS. JSF / JSP Eksempler Oppsumering.
C# for javaprogrammerere
Krasjkurs i C (pluss litt matlab)
Generelt I/O if/else Funksjoner Lists Løkker Dictionaries Annet Listebehandling Klasser Python med noen algdat-anvendelser Åsmund Eldhuset asmunde *at*
En gang til!? .
Objekt Orientert Programmering (OOP). Objektorientering (OO)1/6 Objektorientering er en grunnleggende måte å organisere komplekse fenomener på.
Laplace Tranformasjon av en konstant
Hva er en robot? Roboter er mer enn maskiner som ligner mennesker.
Objektorientert programmering
std::basic_string En oversikt over C++ Standard bibliotekets streng-klasse.
ADA 95 – del3 Foreleser: Olaf Hallan Graven Bok: Programming in ADA95 (2nd) John Barnes.
1 Arrayer og form(ularer) (Kapittel 4). 2 Mål  Forstå assosiative og superglobale arrays  Kunne behandle webformularer (forms)  Kjenne forskjellen.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Filbehandling i PHP.
Høgskolen i Oslo Web-programmering Feilhåndtering i PHP.
Java 3 Mer om uttrykk Terminal I/O Forgreninger
”Utbedring av grafmodul for Viz|Engine” av Sveinung Thunes
INF1000 (Uke 3) Mer om uttrykk, terminal I/O, forgreninger
1 Kap 06 Ordnede / Sorterte lister Oppgave nr 06_02 Polynomer Klassehierarki Javadokumentasjon.
CORBA Noen hull som må fylles: ORB Object Adapters CORBA services IDL Factory Objects.
Mer om Grafisk Databehandling. INF2340 / V042 Teksturering Øker detaljgraden uten å øke antall grafiske primitiver. Grafiske primitiver brukes som “bærere”
Tabeller Dette er en tabell, eller array. Den kan defineres sånn som dette: public int[] heltallsTabell = new int[11]; //Her er 11 tabellens lengde for.
Objekt, Instanser og referanser + litt til. Objekter  Instanser  Kan sees på som det samme. Personen Per kan være både et objekt og en instans av klassen.
Indledende Datalogi /kelk 1 Need to know Løkker Klasser, instanser og Objekter Hvorfor objektorientering? Scope – hvor erklæres en variabel? ”Access Modifiers”
Main metoden n public static void main(String[] args){ } n Inni denne metoden skjer alt! n Det kan bare finnes en main metode per program. n Den kan ligge.
Her viser jeg hvordan man kan overføre ideen sin til plexiglass
INF1000 (Uke 14) Eksamen V06 Grunnkurs i programmering Institutt for Informatikk Universitet i Oslo Are Magnus Bruaset og Arild Waaler.
Byggeklosser i java  Klassedefinisjon  Variabel deklarasjon  Metodedeklarasjoner  En ordentlig klasse  Spesielle/kryptiske skrivemåter  løkker og.
Visualiseringsdelen - Oppsummering. 9/5-01IN229 (Vis.) / V01 / Dag 152 Del 1: Del 1: Introduksjon til VTK Numerisk datasett 1.23E E E-08.
Programmering i Java versjon Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else Lervik.
INF1000 (Uke 4) Mer om forgreninger, While-løkker
Inf1000 (Uke 5) Arrayer, filer og tekst
Kapittel 2 Data og uttrykk. 2.1 Strengar Ein tekststreng er eit objekt i Java, definert av String klassen Meir om denne klassen i kapittel 3 Vi bruker.
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Kapittel 3 Bruk av klasser og objekt. 3.1 Å lage objekt Eit variabelnamn i Java representerer Ein primitiv verdi (f eks boolean, int ) Eit objekt (f eks.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
NTY Stripemaster 2 Color. Why Night Time Yellow (NTY) US history In 1971, yellow center lines were mandated as the standard color of center lines nationwide.
Funksjoner Kapittel 2.
Triks Avslutt alle klasser, metoder og løkker samtidig som du lager dem. Deklarer alle variablene/referansene på begynnelsen av klassen. Hvis du definerer.
Dette er forsiden som kommer frem når dere har logget dere på
Tilpasse «framhevet bilde» i paint
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
IS-102 Interaksjon med objekter
Spillutvikling Introduksjon til spillutvikling i Processing
Global oppvarming Mål:
Demo Ny IT.
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Sequential control
Selfie-time… Lage et selvportrett i flere farger, gjennom trykk og digitalt fotoarbeid.
Bokser Håkon Tolsby Håkon Tolsby.
Kap 5: Opsjoner Terminkontrakt er kontrakt som må holdes, mister mulighet på å tjene penger dersom valutakurs endres i ens favør En opsjon er et instrument.
Utforsking av egenskaper til to spesielle klasser av funksjoner
Grafen til kvadratiske funksjoner
Chapter 03 Multiresolution Analysis (MRA)
BilSalg klassedatastruktur Bil klassedatastruktur
Bokser og Menyer Håkon Tolsby Håkon Tolsby.
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Hvordan bruke powerpoint? Og hva kan det brukes til?
BilSalg klassedatastruktur Bil klassedatastruktur
Siste uke med fokus på Python  Java
IN3030 – Effektiv parallellprogrammering Uke 1 2. del, våren 2019
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Utskrift av presentasjonen:

Multidimensional transfer functions in volume rendering of medical datasets

Hva oppgaven går ut på Teste ut forskjellige flerdimensjonale transfer funksjoner Se på hvordan flerdimensjonale transfer funksjoner kan genereres automatisk

Hva slags funksjoner er aktuelle? Voxel verdi – voxel gradient Voxel verdi – voxel gradient – voxel dobbelt derivert Voxel verdi – voxel posisjon Voxel verdi – lys

Simian

Raycasting på GPU Tegn forsiden av fargekuben til et buffer Tegn baksiden av fargekuben til et buffer Trekk forsiden fra baksiden lagret i et buffer Tegn forsiden igjen med raycaster shaderen

Raycaster shader uniform sampler2DRect vmap; uniform sampler3D voltex; uniform sampler1D tf; void main(void) { float intervalSize = 0.01; vec2 wincoord = gl_FragCoord.xy; vec4 dir = texture2DRect(vmap, wincoord); vec3 direction = vec3(dir.rgb*intervalSize); float steps = dir.a*(1.0/intervalSize); vec3 rgb; float alpha = 0.0; vec3 new_pos = gl_Color.rgb; for(int i=0; i<steps; i++) { float voxel = texture3D(voltex, new_pos).a; vec4 tf_value = texture1D(tf, voxel); rgb = rgb + (1-alpha) * tf_value.a * tf_value.rgb; alpha = alpha + tf_value.a * (1-alpha); new_pos += direction; } gl_FragColor = vec4(rgb, alpha); }

Geforce 6600GT NV43 på 500MHz 256Mb GDDR3 RAM 146 millioner transistorer 8 pixel pipelines 3 vertex shadere 14.4 Gb/s Shader model 3.0