Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studentledelse UiO H10 - oppdragsgiver: SiO Studentliv Hva bruker studentledere tid på? Sabine Kristensen • Ann-Celin Zakariassen • Joakim Berg Nicolai.
Advertisements

SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet - En presentasjon.
Markedsføring og pressearbeid
ANSA Association of Norwegian Students Abroad Organisasjonen for norske studenter i utlandet u Nesten 9000 medlemmer i 64 land u Informasjon om studier.
Hvem er vi og hva gjør vi 2012.
Prosjektorganisering
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Kommunikasjon Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon2 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er.
Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet -Praktisk arbeid.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
En ny global kontekst – sentrale begreper
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO Del-prosjekt BAS.
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
TillitsvalgtkursHE 8. November. Studentenes Landsforbund (StL)  Alle på Høgskolen i Vestfold er medlemmer av StL  Representerer over studenter.
Om UiO Studier Studentliv Forskning For ansatte IT-tjenester Oppslagstavle Bibliotek EnglishOm UiOStudierStudentlivForskningFor ansatteIT-tjenesterOppslagstavleBibliotekEnglish.
Avd. direktør Joar Nybo, Kunnskapsdepartementet
Læringsmiljøutvalgsleder som student - Tanker og erfaringer etter et år i lederstolen Marianne Torp.
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 8 1 Hvorfor trenger vi gode regnskapsrutiner? Oversikt Disponeringer Preventivt mot svinn Kulturstyret.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 11 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 4
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Lederkurs - Studentliv1 Lederstil - situasjonen avgjør.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 10
Regnskapsoppsett i Excel
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Studentliv kurs i PR og markedsføring - Modul 8 1 Henge opp informasjon Plakater Ulike typer oppslagstavler Vis god plakatskikk Bannere På Frederikkebygningen,
Den vanskelige samtalen
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
DEEP Community Visjon DEEP Community skal befeste Norge som et globalt senter for subsea- og subsurface industri.
Vårt behov for studiesenteraktører
Digital kompetanse for alle. Forord (utdrag) Departementet definerer digital kompetanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese,
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Bakgrunn, mandat, oppgaver Oppstartsmøte Universitetsdirektør Tor A, Aagedal Råd for samarbeid med arbeidslivet.
Bli akkurat det du vil! UiO er Norges best rangerte universitet med nærmest uendelige studiemuligheter: Eldst og størst Over hundre studieretninger Utveksling.
CLT Stein Inge Sætereng Asistant Trainer JCI Presenter.
Historien om FURH - Behovet for en fagpolitisk forening innen helse- og sosialfag Karl-Johan Johansen 1.
Modernisering av universiteter og høyskoler Kontaktkonferansen 2012 Statsråd Tora Aasland.
IHR: Overordnet kartlegging ULG Vi har gode tall, brutt ned på grunnenheter innenfor følgende områder Økonomi Fakturavolum Fakturamatch Lojalitet.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon 1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Demokrati og diktatur (Presentasjonen er laget med utgangspunkt i samfunnsfagboka Fokus samfunnsfag – lokus.no/open/samfunnsfag) lokus.no/open/samfunnsfag.
Anna K. Buverud og Anja Gil Spilling Avdeling for fagstøtte.
INFO UIO HVA GJØR SIO? SiO 2 #heistudentliv Bildekonkurranse: Vis oss ditt møte med studentlivet – vinn studentliv for kr.
Demokrati og diktatur (Presentasjonen er laget med utgangspunkt i samfunnsfagboka Fokus samfunnsfag – lokus.no/open/samfunnsfag)
Demokrati og diktatur (Presentasjonen er laget med utgangspunkt i samfunnsfagboka Fokus samfunnsfag – lokus.no/open/samfunnsfag)
Roller.
Kollektivtrafikkforeningen
Utskrift av presentasjonen:

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst2 VÅR KONTEKST Hvem er vi?

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst3 Funksjon og visjon Hvilken funksjon har foreningen? Hva er hensikten med å drive en studentforening?

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst4 Hvilken funksjon har foreningene i forhold til… … studenter ved UiO og høgskolene … medlemmene i foreningen … UiO, BI og høyskolene … samfunnet generelt … framtida

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst5 Rammevilkår Hvilke rammer arbeider studentforeningene innenfor?

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst6 Hva definerer våre rammer? Lover og regler – f.eks. alkoholservering, åpningstider og moms Universitetet – f.eks. i forhold til Teknisk avdeling og fakultetet SiO Kulturstyret Økonomi Leverandører Medlemmer i foreningen Publikum – studentene som bruker tilbudet

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst7 Gjensidige krav Hva kreves av studentforeningene? Hva krever studentforeningene?

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst8 Skriv et brev Forventninger til kurset Noe du gleder deg til i kurset Noe du har med deg av motstand mot kurset Skriv adresse på konvolutten og lim igjen

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst9 Referansegruppe Kultur Grand prix

Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst10 Pause